Trenger tips !

mortil3stk

Forelsket i forumet
Jeg prøver å få vesla til å sove for kvelden tidligere , har som regel sovnet mellom 21.30- 22.00 og sovet til 03.30. I går sovnet hun 20.50 og våknet klokken 00.10, spiste og våknet i fire-tida. Virker som de gangene hun sovner litt før enn vanlig, så våkner hun etter en liten stund. Prøver å gi henne smokken, men det er ikke godt nok..

oppdatert onsdag 02.10: Hun sovnet 20.30 i går og sov til 05.00 ! :) Ganske deiligt, håper det fortsetter :)

Last edited:
Jeg prøver å få vesla til å sove for kvelden tidligere , har som regel sovnet mellom 21.30- 22.00 og sovet til 03.30. I går sovnet hun 20.50 og våknet klokken 00.10, spiste og våknet i fire-tida. Virker som de gangene hun sovner litt før enn vanlig, så våkner hun etter en liten stund. Prøver å gi henne smokken, men det er ikke godt nok

Hm, er ikke sikker på om det er så lett å legge tidligere før de små evt er klare for det. Ammer du eller gir du mme? Kan det hende vesla er fortsatt sulten? Kan hende det er økedøgn. Om hun er overtrøtt vil det også ødelegge søvnen. Så kanskje hun er klar for å legges betraktelig tidligere:) Er ikke lett med de små.. Må bare prøve seg frem over lengre tid. Håper det ordner seg snart!

Prøvd å stå opp fast tidlig på morgenen? Feks 7.30? Det forskyndet nattesøvnen bra her fra første dag. Sovna 2130-22 før det, og 1930 etter vi begynte med det. Jeg er trøtt om morran, men kan jo sove når han har dagsoving :-)

Like rutiner/ritualer hver kveld ifb med legging har jeg også troa på.

Prøvd å stå opp fast tidlig på morgenen? Feks 7.30? Det forskyndet nattesøvnen bra her fra første dag. Sovna 2130-22 før det, og 1930 etter vi begynte med det. Jeg er trøtt om morran, men kan jo sove når han har dagsoving :-)

Ja vi står opp tidlig hver morgen stort sett. Vi har samme ritualer hver kveld.. Stellestunden er i åttetiden, ammes på soverommet fra ca halv ni og er sovnet innen en time. Sover en god økt da til ca 03.30 og noen ganger lenger. I går gikk jeg på soverommet med henne ca 20 min tidligere og hun sovnet raskere, men våknet 00.15.. Da var hun sulten. Hun har også hatt en litt mer spisedag i dag.. Så hun har nok hatt økedøgn tror jeg.. Lenge siden hun hadde det..

Hm, er ikke sikker på om det er så lett å legge tidligere før de små evt er klare for det. Ammer du eller gir du mme? Kan det hende vesla er fortsatt sulten? Kan hende det er økedøgn. Om hun er overtrøtt vil det også ødelegge søvnen. Så kanskje hun er klar for å legges betraktelig tidligere:) Er ikke lett med de små.. Må bare prøve seg frem over lengre tid. Håper det ordner seg snart!
Jeg ammer henne, på kvelden spiser hun tettere.. Hun har hatt en litt mer spisedag i dag, så tror hun har økedager nå.. Er lenge siden sist.. Så er sikkert det :) Vi får prøve igjen i kveld ;)

Vi bruker mme. Hu spiser kun fem ganger i døgnet. Og sover fra 23.00 til 08.00. Kjempe deilig. Men hu har aldri hatt noe behov for tre timer om natten. Fikk beskjed om at vi ikke trengte det etter en uke. Så har bare latt hu sove.

Vi bruker mme. Hu spiser kun fem ganger i døgnet. Og sover fra 23.00 til 08.00. Kjempe deilig. Men hu har aldri hatt noe behov for tre timer om natten. Fikk beskjed om at vi ikke trengte det etter en uke. Så har bare latt hu sove.

Vesla sov fra 20.30 til 05.00 i natt, så rekner med at hun hadde økedøgn i går

Kanskje det er d vi må gjøre også. Her sover hun gjerne til 10-10.30 på dagen og sovner ikke før 21.30 på kvelden. Såå deilig å sove lenge da, men jeg får prøve å få oss opp i halv ni tiden istede ;) kanskje d blir tidligere kvelden også.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Vesla sov fra 20.30 til 05.00 i natt, så rekner med at hun hadde økedøgn i går

Bra det ser ut som det ordner seg:D Deilig å sove et lengre strekk, blir mye mere uthvilt enn å sove 1-2 timer av gangen.

Kanskje det er d vi må gjøre også. Her sover hun gjerne til 10-10.30 på dagen og sovner ikke før 21.30 på kvelden. Såå deilig å sove lenge da, men jeg får prøve å få oss opp i halv ni tiden istede ;) kanskje d blir tidligere kvelden også.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Var rundt så lenge vi pleide å sove til også før det snudde. Så det kan jo være verdt et forsøk :-) Men må bare veie opp om du syns fritida på kvelden er viktigere enn å sove lenge på morran da ;-)

Var rundt så lenge vi pleide å sove til også før det snudde. Så det kan jo være verdt et forsøk :-) Men må bare veie opp om du syns fritida på kvelden er viktigere enn å sove lenge på morran da ;-)

D funket som bare det!! Nå er d natt fra 19.30-8.30, helt perfekt! Hysterisk grining første kvelden uansett om jeg tok henne opp eller ikke. Satt hos henne 1 time og så sov hun. Etter d har d tatt mellom 5-20 minutter ;-)
Utrolig deilig med alenetid på kvelden.

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Back
Topp