Trenger tips!!

nysmurf

Flørter med forumet
Nå om dagen sliter jeg med sult og kvalme, mat som ikke smaker. Spiser ett par brødskiver på morran før jobb, fått i meg den ene med mye om og men, så blir jeg kvalm av brødskiva. Prøver å få i meg nr to også med MYE om og men så får jeg i meg nesten hele nr 2. Men føler med fortsatt sulten. Så etter ett par timer på jobb så kommer første pause å da må jeg prøve å få i meg noe. I dag prøvde jeg en go morgen youghurt. Kom halvveis så ble jeg kvalm av den å greide ikke spise mer. Så tok jeg ett eple men den var ikke god så den burde jeg ikke prøve på engang. Kastet det. Drakk en del vann. Pausa er da over og går ned å er fortsatt sulten. Å sånn fortsetter det. Så får inn minimalt med mat. Å har gått bed 3,2 kg siden jeg ble gravid. Ikke bekymret for att vekten går ned altså, men ille slitsomt å ikke få i seg mat. Noen som har tips?? Spiser nesten annen hver time så ofte hjelper ikke.

nysmurf skrev:
Nå om dagen sliter jeg med sult og kvalme, mat som ikke smaker. Spiser ett par brødskiver på morran før jobb, fått i meg den ene med mye om og men, så blir jeg kvalm av brødskiva. Prøver å få i meg nr to også med MYE om og men så får jeg i meg nesten hele nr 2. Men føler med fortsatt sulten. Så etter ett par timer på jobb så kommer første pause å da må jeg prøve å få i meg noe. I dag prøvde jeg en go morgen youghurt. Kom halvveis så ble jeg kvalm av den å greide ikke spise mer. Så tok jeg ett eple men den var ikke god så den burde jeg ikke prøve på engang. Kastet det. Drakk en del vann. Pausa er da over og går ned å er fortsatt sulten. Å sånn fortsetter det. Så får inn minimalt med mat. Å har gått bed 3,2 kg siden jeg ble gravid. Ikke bekymret for att vekten går ned altså, men ille slitsomt å ikke få i seg mat. Noen som har tips?? Spiser nesten annen hver time så ofte hjelper ikke.

Har ikke noen tips å gi deg egentlig, følte bare for å signere under på dette. Du er absolutt ikke alene. Kunne skrevet det samme selv. Er ikke noe morro og skikkelig slitsomt. Har ikke noe matlyst selv, bruker 30 min på å få i meg EN brødskive, også går det noen timer før jeg må spise igjen. Er ikke sulten, null matlyst, og blir fort kvalm.
Hyl ut hvis du får noen tips og lykke til med å få i deg noe mat !!!! :)
Har du foresten prøvd å spise litt kjeks? Det er vel det tipset jeg har fått.

Uff, vet ikke om jeg har så mange gode tips, for jeg er utrolig matlei selv!
Men saltstenger? Drikke med kullsyre hjelper litt syns jeg. Juicer, smoothier kanskje? Sure og geleaktie smågodt, vannis, melon, annanas, popcorn....hmmm, supper? Skive med tomat? Pommes Frites... knekkebrød er jo en vinner, men jeg er dødslei....samme med rizz-kjeks

her går det MASSE i rafinerte og usunne produkter for tida, er helt grusomt....men er det eneste jeg får i meg :( Så legger vel på meg som F...nå

Prøv å bli invitert på middag/mat/lunsj hos noen andre... merkelig hvor godt ei kneipskive kan smake hos andre enn hjemme!

Takk for svar, potetgull og popcorn kan jeg få i meg. Var i bursdag i går å da var det servert spekemat, eggerøre, kylling og rømmegrøt. Spiste kylling og eggerøre. Selv da klarte jeg ikke spise stort. Er utrolig slitsomt, å ikke noe frister. Men den spekematen den lukta så jævlig godt så det kunne jeg sikkert greid å gaffle i meg, men det skal vi jo ikke spise. :( Fikk i meg en japp istad faktisk uten problemer utrolig nok. Men føler meg uggen i ettertid alikevel. Å gå i butikken etter jobb er helt forferdelig, sulten å alle de luktene. Kjenner det ulmer i magen å det lille som er nedi der vil gjerne opp. Da er det bare å puste seg igjennom... :-/

Jeg er helt lik selv. Ikke noe mat frister og matlukt gjør meg kvalm. Jeg prøver å spise kjeks event. knekkebrød bare for å få i meg noe. Jeg merker at all "fet" mat, dressinger, sauser osv. gjør meg dårlig. Så jeg må holde meg til det som er "tørt".

Har det helt likt sjøl......
Er vel for det meste å prøve å få i deg det du muligens har lyst på selv om det ikke er det sunneste alternativet. Er viktig å få i seg noe. 

Her klarer jeg å spise toast 2 skiver på morgenen.... har du prøvd det.... syns ofte det funker for meg når jeg er kvalm. Pleier alltid å være det eneste jeg for i meg når jeg har spysyke.
Toast bare med smør eller ost og syltetøy hvis du klarer.
Da funker eple ganske bra for meg men det kunne ikke du få i deg i det hele tatt.

Føler meg ganske sugen på karbohydrater.... gikk en dag så kjempe sugen på ris og jeg tenker ofte på ris. Har også spist litt sånn enkle nuddler eller de der porsjon pastaen i plast koppene man bare setter vann opp i og vola klar å spise :)
Hva med barnemat på glass? Er veldig næringsrikt det.... stjeler av og til fra ungen jeg :)

Også går det bra med kylling nuggets og pom fri for meg.

Hva med ostesmørbrød? Det funker for meg:) eple er ikke behagelig å kasteopp... Tro meg, har prøvd... Sliter mye med kvalme jeg også, kjekse hjalp i en dag, nå blir jeg kvalm bare jeg ser en kjeks. ellers vil jeg anbefale melon og druer og farris blandet med Sunniva eplejuice 50/50:) lykke til:)

Jeg oppdaget rabarbara i går!! <3 gubben hadde stjålet litt fra pappan sin og skulle lage grøt av det, og jeg sliter med vond smak i munnen. sånn morraånde hele dagen konstant!!! og jeg var litt uggen i buggen så tenkte jaja og tok meg litt rabarbara og det var såååå godt! =)))))

Back
Topp