trenger tips! Våkner før fuglene fiser

Camilla1995 ♛

♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken
Oktoberskattene 2015
Sønnen min sov dårlig som baby, men har nå siste året sovet dødsbra om jeg får si det selv. 18:30-10:00 kunne han sove. Nå har det snudd, og han våkner før fuglene fiser, sånn 5 ish. Alt for tidlig!!
Har dere noen tips? Dette har holdt på siden juli :(
(Orker ikke å høre at dette er vanlig, hvordan dine unger er osvosvosv, jeg vil kun ha tips)

Han er 3 år :)

Har ingen erfaring med det selv, men har dere testa sånn klokke som viser om det er natt eller dag? At han ikke får lov til å stå opp før klokka viser at det er dag.

Jeg har hørt at noen har hatt suksess med å vekke ti minutter før barnet pleier å våkne. Etter noen dager vekker dere fem minutter på fem, så klokka fem, og så fem minutter senere og senere hver dag til dere er på akseptabel tid.

Vi har hatt noen runder med han på snart 5. Han var en drøm å legge de to første åra og han sov lenge om morgenen. Her har det vært helt uaktuelt å starte dagen kl 5, så han har fått valget om å legge seg i senga vår eller gå tilbake på rommet sitt. Vi står i hvert fall ikke opp. Vi har rett og slett ikke gitt han noe oppmerksomhet.

Vi har hatt noen runder med han på snart 5. Han var en drøm å legge de to første åra og han sov lenge om morgenen. Her har det vært helt uaktuelt å starte dagen kl 5, så han har fått valget om å legge seg i senga vår eller gå tilbake på rommet sitt. Vi står i hvert fall ikke opp. Vi har rett og slett ikke gitt han noe oppmerksomhet.
Vi har prøvd det, funker ikke :(

Vi har prøvd det, funker ikke :(

Så synd at klokken ikke fungerer hos dere. Her har den gjort underverker. Tok 2-3 dager før 2 åringen skjønte konsepte og etter det har han ikke ropt på oss før kaninen våkner. Har dere prøvd å kutte ned på dagsoving eller legge litt senere?

Vi forklarte at det er natt enda å hun fikk komme i vår seng eller hennes. Kan jo prøve å evnt legge litt senere? 18.30 er jo ganske tidlig..

Hva med å endre innstillingen din til søvn og når det er morgen? Sånne perioder ER faktisk normale, og man kan ikke nødvendigvis programmere et menneske til å sove lenger, dessverre. :)

Hva med å endre innstillingen din til søvn og når det er morgen? Sånne perioder ER faktisk normale, og man kan ikke nødvendigvis programmere et menneske til å sove lenger, dessverre. :)

Dette hjalp det meg også bittelitt å tenke. Morgen etter barn er 05. 00,og søvn etter det er bonus :hilarious: men man blir jo trøtt likevel da. Virker som om mange barn har en periode hvor de står opp i 5-tida.
Til ts, håper det går snart over :)

Vi forklarte at det er natt enda å hun fikk komme i vår seng eller hennes. Kan jo prøve å evnt legge litt senere? 18.30 er jo ganske tidlig..
Står ingenting om at han legger seg 18.30 nå, han gjorde det før :)

Hva var det du ikke forstod med "(Orker ikke å høre at dette er vanlig, hvordan dine unger er osvosvosv, jeg vil kun ha tips)" ? :)
Jeg VET jo selvfølgelig at slike perioder kan være normalt, men jeg ønsker tips!

Hva var det du ikke forstod med "(Orker ikke å høre at dette er vanlig, hvordan dine unger er osvosvosv, jeg vil kun ha tips)" ? :)
Jeg VET jo selvfølgelig at slike perioder kan være normalt, men jeg ønsker tips!
Hvordan mener du at du skal få gode tips hvis folk ikke kan komme med dem av egne erfaringer?

Hvordan reagerer han hvis dere ber han gå og legge seg igjen da? Eller hvis dere sier at det er natta og at dere skal sove mer?

Det var en tråd for en stund siden om når vi legger oss på kvelden. Mener å huske at du var som meg og heldigvis får sove selv om vi legger oss tidlig? Kan hende jeg husker feil.. Det er det eneste tipset jeg har nemlig: å legge deg tidlig og heller forskyve dagsrytmen litt. Lettere å akseptere det da, syns jeg.

Back
Topp