Trenger tips til startpakke med tøybleier

Feta

Betatt av forumet
Jeg trenger hjelp til jungelen av tøybleier, det er så mye forskjellig å velge mellom. Er det noen som har forslag til hva vi kan begynne med? Mini rekker å bli 10 uker før vi kan begynne med det pga ferie. Jeg har fått med meg at det er greit å prøve litt forskjellig typer, siden alle har forskjellig preferanse. Men jeg har ikke lyst til å bruke 5000 kr på tøybleier før jeg vet om det funker for oss. Jeg tar også gjerne imot tips på butikker i Oslo som har tøybleier. Er feks nøstebarn eller bæreglede et bra sted å begynne? :)

Ps. Jeg tenkte å strikke et par ull bukser i lanolingarn fra nøstebarn mens jeg er på ferie :)
 
Hvis du ikke vil bruke mye penger så anbefaler jeg deg å sjekke tøybleie torget på fb. Ligger en del på finn også til salgs.
Jeg er veldig heldig og har gått låne en god del bumgenious aio i str small og noen nattbleier med trekk/pul av tanten min helt gratis.
Har nå kjøpt 20 bumgenious i str medium til 1000kr.

Så kjøper du brukt så blir det lettere å kjøpe litt mer for å prøve.
Gruppen tøybleie snakk på fb er også grei
 
Alvababy.com sine lommebleier, brukte de masse til storebror. Men til små babyer syns jeg formsydde med ullbukser er det aller beste. De lekker ikke med mindre de mangler lanolin.

Ullbuksene og de formsydde jeg har kommer i stor grad fra nøstebarn og er helt supre.

Bæreglede har vel litt variert utvalg så greit å gå innom og tafse på bleiene :-D

Gir kommunen din TB tilskudd?

Masse brukte bleier på finn.no til gode priser. Fikk masse til lillebror derfra. Bare vær obs på de som selger kinableier/alvababy til en "billig" penge, de tar til tider overpris da disse koster $6ish nye. Men i jungelen der mange bleier koster flere hundre kroner stykket, virker ikke 50-70kr for en brukt bleie så ille.
 
Forresten, planlegger du tb i bhg også? Lurt med borelås og lommebleier/aio for da er de så like i bruk engangs, at bhg ikke kan si nei og begrunne det med at det er komplisert iallefall
 
Albababy.com ja, stemmer. Der var jeg innom når jeg var gravid, men utvalget var så stort at jeg mistet litt motet. Er faktisk far som har mast på tøybleier, "skulle ikke vi begynne med det da?" :D men da prøver vi et par lommebleier derfra først. Takk for tips!

Ja, vi får 1000 kr fra Oslo kommune, så det er nesten teit å ikke prøve. Blir sikkert enklere etter hvert når man vet hvilken tøybleier man foretrekker :)

Vi tenker tøybleier i bhg også ja, håper det går greit der vi bor.

Takk for alle tipsene!! :) Da blir det tur på nøstebarn i dag og kjøpe 1 formsydd, garn til å strikke ullbukse, innom bæreglede for å tafse på utvalget og finn.no i sofaen etterpå. Jeg gleder meg til å begynne. Har bare vært litt mye etter fødselen så vi rakk ikke å begynne med en gang. Men nå ser vi jo godt hvor mye søppel det blir med engangsbleier. Det har jo blitt MASSE avfall til nå, og lillegutt er jo bare 8 uker :/
 
Enda mer tips: ullbuksene trenger litt bruk før de blir skikkelig tette, så ikke mist motet om det lekker litt igjennom i starten.

Lykke til
 
Har akkurat samme problem, ville så gjerne bruke tøybleier, men da jeg prøvde å finne frem i jungelen mistet jeg helt motet og da stoppet det bare opp.

Ja, utrolig mye avfall! Vi må bestille en større beholder til restavfall hvis ikke vi snart kommer igang med tøybleier.
 
Nå husker jeg ikke hvor folket er fra, men om det er noen TB-nysgjerrige bergensere (eller området rundt) som har lyst å komme innom og se på bleier og få litt forklaringer så er det bare å skrike ut :) har allerede hatt et tb-treff, ble kjent med en fra oktober som ville bruke til sin lille.
 
Nå husker jeg ikke hvor folket er fra, men om det er noen TB-nysgjerrige bergensere (eller området rundt) som har lyst å komme innom og se på bleier og få litt forklaringer så er det bare å skrike ut :) har allerede hatt et tb-treff, ble kjent med en fra oktober som ville bruke til sin lille.
Takk for tilbudet, men Bergen blir litt langt for oss ;)
 
3808d87fe23cf2e7cae17f380e1b5c1b


Nå prøver vi!! :)

Jeg har kjøpt litt forskjellig siden folk har forskjellige anbefalinger. Jeg har kjøpt alt i butikk, så kunne sikkert fått det billigere brukt. Jeg tenkte å kjøpe mer av den typen vi liker best brukt når vi har kommet oss igjennom den store testdagen vår om 2 uker (pga ferie)

Dette har jeg kjøpt:

6 brettebleier + 2 brillebukser (345 kr)
1 formsydd bleie (136 kr)
Garn + oppskrift til 2 stk ullbukser (103 kr)
1 rull fleecepapir (69 kr)
4 stk alt i ett bleier (259 + 114.5 x 2 + 289 kr)

Det ble litt over 1000 kr dette, som er det vi får refundert fra Oslo kommune. Men det er jo en investering.

De 4 alt i ett bleier er sånne som kan passe hele bleieperioden og de skal visst være foretrukket av barnehager.

Jeg har tenkt å bestille et par lommebleier + en våtbag fra alvababy.

Åh, gleder meg til å prøve :D:D:cool:
 
3808d87fe23cf2e7cae17f380e1b5c1b


Nå prøver vi!! :)

Jeg har kjøpt litt forskjellig siden folk har forskjellige anbefalinger. Jeg har kjøpt alt i butikk, så kunne sikkert fått det billigere brukt. Jeg tenkte å kjøpe mer av den typen vi liker best brukt når vi har kommet oss igjennom den store testdagen vår om 2 uker (pga ferie)

Dette har jeg kjøpt:

6 brettebleier + 2 brillebukser (345 kr)
1 formsydd bleie (136 kr)
Garn + oppskrift til 2 stk ullbukser (103 kr)
1 rull fleecepapir (69 kr)
4 stk alt i ett bleier (259 + 114.5 x 2 + 289 kr)

Det ble litt over 1000 kr dette, som er det vi får refundert fra Oslo kommune. Men det er jo en investering.

De 4 alt i ett bleier er sånne som kan passe hele bleieperioden og de skal visst være foretrukket av barnehager.

Jeg har tenkt å bestille et par lommebleier + en våtbag fra alvababy.

Åh, gleder meg til å prøve :D:D:cool:
Bare å selge igjen etterpå så er ikke utgiften så stor :)
 
Bare å selge igjen etterpå så er ikke utgiften så stor :)
Jepp. Synes det er enklere å skjønne hva som selges på finn.no nå som jeg har vært å tafset på mange forskjellige bleier i butikken. Men nå venter jeg med mer shopping til vi har prøvd de vi har :)
 
Back
Topp