Trenger tips til søsken vogn!

Veslemary

Flørter med forumet
Er det noen som har en god søskenvogn å anbefale?
Storebror er 2,5 år når lille søster kommer. Han liker pr i dag å sitte i vogn mer enn å gå så regner med at dette fortsetter en stund til.
Hvilken vogn burde jeg kjøpe??

Jeg elsker min urban jungel fra OTH!

Kommer jo veldig an på hvor mye penger du vil legge i det!! Jeg har en fra babytravler til 2000 kr. Veldig lett og grei å trille og vært fint fornøyd:). Hadde bag til minsten i den. Men den er jo litt brei syns jeg så det finnes andre som er litt smalere. Kommer hvertfall til å bruke denne nå også. Var ikke så mye vi brukte den og denne gangen er det 2,5 år i mellom så blir nok mindre nå:)

Syns foresten babyjogger mini sin søskenvogn er fantastisk. Lett å trille og legge sammen! Men koster jo noe mer;) lykke til!

Jeg hadde en emmaljunga, en teutonia og en phil and teds første gang, før jeg endte opp med Easywalker. Elsket den siste!!

Har nettopp kjøpt Easywalker enda en gang og gleder meg til å ta den i bruk :D

Vi har vurdert Bugaboo donkey,men så har søskenbarnet til mannen en søskenvogn(OTH) som hun kanskje skal selge,så da vurderer vi den også,i og med den donkyen er rimelig dyr

Oth'en er lett p legge sammen og løfte inn i bilen. Jeg har to bagger da jeg kjøpte den som tvilling vogn. Bagen er mot mor og det liker jeg. Vi har brukt vår ukentlig siden jeg kjøpte den for 6årsiden!

Hvordan blir den da man har 1 bag og en del sportsdel og skyggen over?? :)

Med nr 1 og 2 brulte eg søskenvogna daglig. Og det blir nokk det denne gang og :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

hmmm dette gjorde ikke valget lettere, med så mange forskjellige gode vogner.
Hvor mye bruker man en søskenvogn når storebror nærmer seg 3 egentlig? Dette var vanskelig...!
Når det kommer til pris så tenker jeg rundt 3000 da jeg kjøper brukt på finn.no.

Vi endte opp med OTH vogn til 2500 med bag,regntrekk og myggnett :)

Vi har egentlig ikke tenkt å kjøpe søsken vogn - kommer til å satse på bæring i tillegg til vogn som vi har :) Om vi ser behovet melder seg blir det en sammelggbar trille som kan ligge i bilen og en kan ha med på reise :) Gutten våres blir 1 år og 10 mnd eldre en babyen.

Hvordan blir den da man har 1 bag og en del sportsdel og skyggen over?? :)
TFK Twinner Twist duo har separate kalesjer, så du kan bruke bag og sportsvogndel- og den har håndbrems (vognen kan jo bli tung med to oppi :) ) pluss at den er ganske smal (76 cm tror jeg) i forhold til andre søskenvogner, og den blir liten sammenlagt. Tror den blir mindre enn MB sin faktisk... Den er litt dyr da, men greit å få tak i brukt til en rimeligere penge :)

Har ingen tips til søskenvogn. Behovet for søskenvogn kommer veldig an på behovet for vogn på største. Noen bruker søskenvogn mye, og spesielt hvis en går til barnehage med største og sånn, mens andre har lite behov for det. Våre er det 2 år og 3 måneder mellom, men storesøster brukte knapt vogn etter lillesøster ble født og her må vi kjøre til barnehagen og alt. Hendte noen få ganger at storesøster satt i vogna sammen med lillesøster. Og ellers hvis vi trengte vogn var vi stort sett to og hadde da ei enkel trille/vogn til storesøster i tillegg til vogn til storesøster. Ståbrett er også en mulighet. Vi kjøpte, men det ble ikke brukt da, brukt en gang senere da storesøster var 4 år faktisk og vi skulle holde styr på begge sammen med bagasje inn på ferja til Kiel og i Kiel. Men da lillesøster ble født, ble storesøster redd ståbrettet fordi det bråkte mot asfalten.

TFK Twinner Twist duo har separate kalesjer, så du kan bruke bag og sportsvogndel- og den har håndbrems (vognen kan jo bli tung med to oppi :) ) pluss at den er ganske smal (76 cm tror jeg) i forhold til andre søskenvogner, og den blir liten sammenlagt. Tror den blir mindre enn MB sin faktisk... Den er litt dyr da, men greit å få tak i brukt til en rimeligere penge :)

Ja eg har sett det,men den er så dyr.. Så fikk vi tilbud av søskenbarnet til mannen nå å kjøpe hennes OTH søskenvogn for 2000.- :) Så da gjorde vi det

Back
Topp