(kopiert fra et innlegg jeg har på nov09)
veldig glad i
kylling og ris. (4 pers - men jeg lager det til oss 2 og spiser på kvelden også

)
Har enten ferdigrenset kyllingbiter, 4 kyllingfileeter i biter som man steker ferdig, eller grilla kylling man renser selv i biter.
Koker 6 porsjoner med hurtigris.
Koker ca. ferdig amerikansk grønnsaksblanding
6-10 egg lages eggerøre av
(sambo er allergisk mot kylling, så når han skal ha lager jeg med svinekjøtt i stedet)
Stekes sammen til slutt i panne, men må stekes i flere omganger

Ha i kjøtt først, så ris, så grønnsaker og til slutt eggerøra.. ellers blir egget bare for mye stekt.
stekes i bra med olje og med norsk grillkrydder og paprikakrydder. Skal bli passe bra oransje.
Kan også ta på mer krydder når man spiser og ha på mindre under steking, så kan unger spise med god samvittighet.
Serveres med en gang, eller kan fryses ned, settes i kjøleskap. Varmes/stekes senere eller lign.
Perfekt for besøk, kosekveld, jentekveld osv... Og VANVITTIG GODT!!!
Litt dårlig bilde men:
Ja også
Gratinerte pølser
Jeg forsteker grillpølser litt i panna først. Legger de oppi pølsebrød, helst store uten frø.
Tar på f.eks: paprikabiter, tomat, løk, purre, tacosaus, jalapeños, agurkmix osv
og en haug med ost på toppen. Jeg danderer de i selve forma liksom.
Stekes i ovnen til de blir passe på 200grader. Tipper de står 20min ihvertfall. Litt etter hvor godt
stekt man ønsker osten. Veldig godt og alle kan få på det de har lyst til.
Kan spises med kniv og gaffel sikkert.. men jeg spiser i handa som vanlig pølse og brød og har godt med tørkepapir ved siden av.