Trenger tips til PCOS-vennlig kost

Førstings

Elsker forumet
VIP
Assistert-jentene
Novemberbarna 19
Trenger tips til pcos vennlig kost for å gå ned i vekt og bedre symptomer.:D

Har kjøpt et par bøker fra utlandet, men oppskriftene er så avanserte.

Finnes det noe «ja-mat» man kan spise «mye» av?:D

Og tips til mellommåltider på farta, som ikke er nøtter?(vet ikke om nøtter er bra, men det er ikke et alternativ allikevel)
Det er så fort gjort å kjøpe ei baconpølse, en baguette eller noe annet.:shifty: Og epler/bananer som er det eneste jeg kommer på, frister ikke akkurat når jeg er sulten.:rolleyes:

(Tåler ikke så godt laktose.)
 
Trenger tips til pcos vennlig kost for å gå ned i vekt og bedre symptomer.:D

Har kjøpt et par bøker fra utlandet, men oppskriftene er så avanserte.

Finnes det noe «ja-mat» man kan spise «mye» av?:D

Og tips til mellommåltider på farta, som ikke er nøtter?(vet ikke om nøtter er bra, men det er ikke et alternativ allikevel)
Det er så fort gjort å kjøpe ei baconpølse, en baguette eller noe annet.:shifty: Og epler/bananer som er det eneste jeg kommer på, frister ikke akkurat når jeg er sulten.:rolleyes:

(Tåler ikke så godt laktose.)

Hei Førstings,

Dette temaet kan jeg dessverre ikke uttale meg så mye om, og her vil jeg anbefale deg å høre med fastlegen din og eventuelt få en henvisning til klinisk ernæringsfysiolog.

Nettstedet Bramat.no er drevet av en klinisk ernæringsfysiolog. Der finnes det en artikkel som sier noe om kosthold ved PCOS, som kanskje kan være nyttig for deg å lese :happy: https://www.bramat.no/vekt/33-pcos-polysystisk-ovarialsyndrom

Ønsker deg lykke til!
 
Hei Førstings,

Dette temaet kan jeg dessverre ikke uttale meg så mye om, og her vil jeg anbefale deg å høre med fastlegen din og eventuelt få en henvisning til klinisk ernæringsfysiolog.

Nettstedet Bramat.no er drevet av en klinisk ernæringsfysiolog. Der finnes det en artikkel som sier noe om kosthold ved PCOS, som kanskje kan være nyttig for deg å lese :happy: https://www.bramat.no/vekt/33-pcos-polysystisk-ovarialsyndrom

Ønsker deg lykke til!
Takk for svar. :)
 
Det går egentlig ut på å spise etter de generelle rådene. Kutte ned på sukker og fett :) Rett og slett det jeg anbefaler en kunde som skal ned i vekt. Bare at det er ekstra viktig for en person med pcos om man vil bli gravid igjen eller rett og slett skal ned i vekt. Mer aktivitet, mindre "hvite" karbohydrater.

Fastlegene kan generelt lite om både kosthold og trening (noen kan dette altså), men de fleste kan ikke. En ernæringsfysiolog kan det, men spar pengene dine og prøv dette først :)

Sjekk som Thea sier som er en særiøs side, eller forskning.no, helsenorge.no, helsedirektoratet.no :)
 
Back
Topp