trenger tips til parker i Sverige

heksa

Elsker forumet
Hvilke familieparker anbefaler du og hvorfor? Skriv gjerne en topp 3!
mine barn er 1, 7 og 8,5 år :)

Liseberg. Eneste parken i Sverige jeg kommer på:D

Siden jeg bare har vært i to:

Liseberg
Skara Sommerland

Vil gjerne se Astrid Lindgrens verden

Har ikke vært der selv, men blitt anbefalt High chapparahl ( eller noe slik) vi skal innom i år:)

Kolmården, flott dyrepark med safari

Astrid Lindgrens verden - elsker Astrid Lindgren sine fortellinger

Liker dere karuseller så er Grøna Lund og Liseberg bra :)

*Liseberg er BEST!! Ingenting å krangle om der ;) og har man tid kjører man en to-dagers og går på Universeum og.
*Liseberg følges vel tett opp av Gröna Lund, selv om jeg personlig ikke har så mye til overs av Sthlm, jeg far heller til Göteborg, men å andre siden finnes det otrolig mye annet å gjøre i Sthlm og da! :D
*Jeg husker også jeg var utrolig glad i Skara Sommarland når jeg var liten (sånn 7-8 år) og jeg er fast bestemt på at en dag skal vi far dit på ferie når barna blir større (de er 0 og 3 nå så vi venter)
*Vil man ikke far på så store plasser vil jeg anbefale Leksand Sommarland :) det er en stor park med små karuseller (ikke så mange da, det er mer gokart og ponny-riding), en del dyr og et svært badeland.
*Til sist vil jeg tipse om en litt mindre fornøyelsespark som heter Furuvik. Den ligger ca en mil utenfor Gävle (20 mil nord om Sthlm) og der har de masse dyr, et tivoli med karuseller for alle aldrer og et lite badeland på slutten :) Helt greit for hele familien, men det er godt nok med en dag der om vi sier sånn. Kanskje egner seg hvis man har gjort en ting i ferien og har lyst på noe mer før man kjører hjem :)

Me skall till Sverige om 3 uker då skall vi till Astrid Lindgrens Værld
Liseberg og en dyrepark.

Var i Astrid Lindgrens verden og Leksand med barn på 2, 5, 6 og 8 - det var en fin kombinasjon og parkene var fine for både voksne og barn :-)

Borås dyrepark
Astrid Lindgrens verden
Grøna Lund og Liseberg
High caparall

Astrid Lindgrens verden ved Vimmerby var super! Kunne fint hatt to dager der :D

Likte også Gröna Lund i Stockholm! Karuseller for store og små :D

Liseberg
Universeum (er ikke direkte en park)
Begge ligger i Gøteborg. De to parkene byr på ulike ting som er gøy kan være gøy for barn i dines aldersgruppe.

Ellers synes jeg Gröna Lund, Junibacken og Aquaria i Stocholm var kjekt.

Det ble litt mer enn tre :p

Tusen takk for mange gode forslag her!! Nå får de 2 eldste velge en park hver, så får vi se om vi syns det holder eller ei :)

Back
Topp