Trenger tips til ny vogn

Kj

Andre møte med forumet
Vi har en britax smile 2 vogn og nå ser det ut som at jentungen begynner å bli for lang for å sove dupp i den. Og da trenger jeg tips til vogn som passer til en lang unge, må være god å trille da vi bruker samme vogn både hjemme og i barnehagen.
 
Babyjogger elite. Den har lang rygg, fotstøtte, veldig god solskjerming og flat liggestilling. Den har også en av markedets høyeste vektbegrensning. Så er den også god å trille både på asfalt og terreng.
 
Disse synes jeg er gode vogner med stor plass. Hvilken som er rett for deg kommer litt an på hva du ønsker slags egenskaper og pris (men mye kan finnes rimeligere brukt).

4 hjul:
Britax GoBig 2:
- Vendbar sittedel med god plass
- justerbart fotbrett
- God demping, egner seg godt i terreng og snø
- enkel å legge sammen, tar dog litt plass baki bilen

Britax B-Agile Motion
- Kun forovervendt sittedel
- Lang rygg og god plass til barnet på tross av det er en nettere vogn som tar mindre plass sammenlagt
- takler lett ujevnt terreng og litt snø

3 hjul:
Babyjogger City Elite:
- god terrengvogn på all slags underlag og snø
- lett å lette sammen, blir kompakt
- Kun forovervendt sittedel
- justerbart fotbrett, god plass til barnet og lang kalesje

Tfk Mono (eller twist om du leter brukt)
- stooor sittedel, god kalesje og justerbart fotbrett. Denne har 4-åringen min på 110cm god plass i
- god på all slags terreng og vinterføre
- rask å legge sammen, nett størrelse sammenlagt
- kun forovervendt sittedel (finnes en vendbar som er mindre men den er hun nok vokst ut av nå)
- håndbrems

Mountain buggy terrain
- har mange av de samme egenskapene som Tfk, men mulig justerbart fotbrett mangler

Thule Urban Glide:
- terrengvogn som takler all slags føre
- håndbrems
- mangler justerbart fotbrett
- rask å legge sammen men tar betydelig mer plass enn Babyjogger city elite og Tfk Mono

Babyjogger City mini GT 2.0:
- nett og liten vogn som har GOD plass tross liten størrelse
- tar veldig lite plass i bilen
- justerbar fotstøtte
- takler lett ujevnt underlag tross ganske små hjul. Lett snøføre går også ok.
 
Disse synes jeg er gode vogner med stor plass. Hvilken som er rett for deg kommer litt an på hva du ønsker slags egenskaper og pris (men mye kan finnes rimeligere brukt).

4 hjul:
Britax GoBig 2:
- Vendbar sittedel med god plass
- justerbart fotbrett
- God demping, egner seg godt i terreng og snø
- enkel å legge sammen, tar dog litt plass baki bilen

Britax B-Agile Motion
- Kun forovervendt sittedel
- Lang rygg og god plass til barnet på tross av det er en nettere vogn som tar mindre plass sammenlagt
- takler lett ujevnt terreng og litt snø

3 hjul:
Babyjogger City Elite:
- god terrengvogn på all slags underlag og snø
- lett å lette sammen, blir kompakt
- Kun forovervendt sittedel
- justerbart fotbrett, god plass til barnet og lang kalesje

Tfk Mono (eller twist om du leter brukt)
- stooor sittedel, god kalesje og justerbart fotbrett. Denne har 4-åringen min på 110cm god plass i
- god på all slags terreng og vinterføre
- rask å legge sammen, nett størrelse sammenlagt
- kun forovervendt sittedel (finnes en vendbar som er mindre men den er hun nok vokst ut av nå)
- håndbrems

Mountain buggy terrain
- har mange av de samme egenskapene som Tfk, men mulig justerbart fotbrett mangler

Thule Urban Glide:
- terrengvogn som takler all slags føre
- håndbrems
- mangler justerbart fotbrett
- rask å legge sammen men tar betydelig mer plass enn Babyjogger city elite og Tfk Mono

Babyjogger City mini GT 2.0:
- nett og liten vogn som har GOD plass tross liten størrelse
- tar veldig lite plass i bilen
- justerbar fotstøtte
- takler lett ujevnt underlag tross ganske små hjul. Lett snøføre går også ok.
God oversikt! Glemte helt når jeg skrev over at tfk også har stor sittedel. Min 6 åring får plass i både tfk og babyjogger.
 
Emmaljunga sine er lange i ryggen. Ville sett på brukt på finn. De holder seg godt.
 
Jeg elsker babyjogger!
Har også britax smile 3, men siden vi ikke bruker vogn annet enn soving i barnehagen så står den der.
Kommer til å kjøpe bag til babyjoggeren til nestemann, fordi jeg ikke finner noen annen vogn jeg liker bedre enn den.
 
Back
Topp