Trenger tips til navnefestgave

arika

Forumet er livet
Hei,

trenger tips til hva vi kan ønske oss til vår sønn som vi snart skal feire. Er helt blank og langt inni ammetåken :S

På forhånd tusen takk ( for jeg glemmer fort ;)

Det som er blitt mest brukt her av det vi fikk i gave er:
- samleboks med Thorbjørn Egner; folk og røvere, hakkebakkeskogen, karius og baktur
- sett med kopp, skål og fat fra glassmagasinet
- trehjulssykkel med støtte rundt barnet og styrestang til voksen....

Eventyr-bøker, mitt første år-ramme, penger, sekk til barnehagestart (gjerne en ordentlig en, som f.eks. Bergans e.l.), evt. andre ting dere trenger til babyen. Er jo egentlig ingen grenser for hva man kan ønske, det er jo ingen regler for hva man må gi i navnegave emoticon

Jeg syns ting som kan brukes er fine gaver og på www.babydesign.no så har de kjempefine service der man kan ha navn og slikt til barnet. Jeg har gitt det og de som har fått det har vært kjempeglade.
Ellers er jo spesielle fotoalbum og slikt også veldig fint. For de fleste tar jo en del bilder.

Takk for tips :)

Flere som ble veldig glade for ting de fikk til sine barn?

- Sykkelvogn
- Pulk
- Sykkelsete
- Sykkelhjelm
- Bæremeis
- Smykke
- Servise
- Bestikk
- Alt av utstyr fra Blafre (de lager supersøte matbokser i metall og sengetøy i knæsje fine farger)
- Tripp Trapp stol
- Eventyr/sangbøker
 :)

Noen som fikk noen orginale gaver de ble glad for?

lommekniv, sølvlysestake, album, smykke, service, sølvbestikk, sølvkopp, fint ullpledd, krakk/kiste/barnestol med eventyrmotiv, kniv eller knapper til bunad (om han skal ha).

synes dåp og navnedaggaver skal være noe som varer...hvertfall gaver fra familie.

dytt :)

Stonz :D

Mini fikk dette til navnefesten sin:

Paraplytrille
Penger
Bamse
Prampack
Sølvsparebøsse 3 stk
Min første tann/hårlokk
Sølv målegreie (sånn for henge på veggen for å måle barnet)
Barnespisesett
Sølvskje
2 smykker
cd-samling
Bøker
Bunad
Sølvlommekniv
DC-sko
Bergans sekk
Sovepose
Termos
Eventur-cd
Personlig lerret med fødselsopplysninger og bilde
Og sånn body med litt armer og ben:P 2 stk

Vi ønsket oss praktiske ting, og ble veldig fornøyd med alt! Noen tips her hvertfall;)

Ene gaven gutten her fikk til dåpen var en stol i tre med eventyrmaleri på, + navn og dåpsdato. 

En stol i barnestr, uten armlene, men med oppbevaring til leker/annet under setet. (En slags "kasse" som setet, med lokk og ryggstø)

Ellers er jo slike store lastebiler i tre, bord+ stoler eller hagebenk, dukkeseng og dukkehus (til jenter)

Finnes mange pensjonister rundt omkring som lager slike leker og bruksting i tre. Så billig er det nok ikke, men absolutt holdbart og et fint minne da...

Vesla her fikk et arvesmykke etter sin oldemor, jeg satte i hvertfall pris på det, så får vi håpe at hun setter pris på det med tida:-)

Back
Topp