Trenger tips til navn

Sissel_

Andre møte med forumet
Hei,

Vi sliter med å finne navn til det nyeste tilskuddet i familien som for tiden går under navnet lillebror. Noen som har tips til navn som passer til søsknene som heter Johannes og Tobias? :)
 
Last edited:
Hva tenker dere om å ha tre bibelske navn, selv om man selv ikke er kristen? Merker jeg trekkes mot denne type navn og synes de er veldig fine.
 
Hva tenker dere om å ha tre bibelske navn, selv om man selv ikke er kristen? Merker jeg trekkes mot denne type navn og synes de er veldig fine.
Selv tenker jeg forferdelig få navn som er ekte bibelske. Navnene i Bibelen er vel sannsynligvis gjengitt etter navn som var brukt den tida Bibelen var skrevet. Navnene eksisterte allerede. Adam og Eva er nok muligens litt annerledes.uansett, velg navn dere liker. Det er jo en del som kaller opp barn etter både bøker og filmer.
 
Hva tenker dere om å ha tre bibelske navn, selv om man selv ikke er kristen? Merker jeg trekkes mot denne type navn og synes de er veldig fine.

Tenker at jeg syns det er litt rart dersom navnene er "veldig" bibelske. Johannes, Gabriel og f.eks Samuel, Isak eller Adam - da hadde jeg blitt overrasket dersom dere ikke var kristne. Samtidig så er det en bagatell, så jeg ville likevel valgt det navnet dere syns er finest.
 
Hva tenker dere om å ha tre bibelske navn, selv om man selv ikke er kristen? Merker jeg trekkes mot denne type navn og synes de er veldig fine.

Dere har jo valgt 'vanlige' navn, så jeg ville ikke tenkt noe spesielt om det. F.eks om dere velger Markus og Lucas så er jo det veldig vanlige navn. Ikke alle tenker over at navnene er bibelske, ikke alle er bibelsprengte :)
 
Back
Topp