Trenger tips til gravidshopping

GonnaBee

Elsker forumet
Mailykke <3
Ja, min snille svigermor insisterer altså på å ta meg med på gravidshopping. Som i og for seg er fantastisk og snilt og søtt og alt det der. Det er bare det at jeg
1) HATER å shoppe med andres penger
2) Ikke aner hva jeg skal kjøpe

Nå har jeg 4-5 gravidbukser og noen tighst, pluss noen gensere, i tillegg til en del klær jeg regner med vil passe en god stund. Jeg har vinterjakke. Jeg har kjole til julaften.

Så...hva kommer jeg til å trenge?!?!

er det ikke noe smånips du eventuelt trenger? :) til babyen f.eks, eller småting som nye sokker eller lignende :P undertøy er jo ikke akkurat gøy å handle med svigers :P

eller kanskje svigermor kommer med noen tips, eller finner noen klær du bare forelsker deg i ? :P

Tenkern du å amme kan du jo kjøpe noen amme topper og ammebh. :-) sokker uten stramme strikk ved ankelen er godt å ha om du får mye vann i kroppen.
Og kanskje en bok eller to om baby og barn o.l. :-)

er det ikke noe smånips du eventuelt trenger? :) til babyen f.eks, eller småting som nye sokker eller lignende :P undertøy er jo ikke akkurat gøy å handle med svigers :P

eller kanskje svigermor kommer med noen tips, eller finner noen klær du bare forelsker deg i ? :P
Nips? Nei, absolutt ikke. Har mer enn nok. Invitasjonen gjelder imidlertid mammaklær, vi skal ikke handle tul babyen på lenge.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Ååh. Sånn krem med kulde i.. nesten sånn som tigerbalsam.. bare sjekk hvilken vi gravide kan ha.. husker jeg måtte.ha mye av det på slutten. . Kan værr du er heldig å ikke får vond rygg da. ;-) kremer er jo også deilig å ha. ;')

Gode amme bh'a, sååå kjedlig åbruk peng på d :P

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Trenger du noe mere da? Si til svigermor at hun heller bør spare pengene til babyen :)

Trenger du noe mere da? Si til svigermor at hun heller bør spare pengene til babyen :)

Ja, det var det da. Er en litt viktig "bonding"-opplevelse, vi kjenner ikke hverandre så godt, og merker at dette er veldig viktig for henne, så har ikke lyst til å takke nei.

Men veldig gode poeng her om slike basisting som mamma- og ammetopper, bher og slikt. Mannen min har snakka med henne, og hun ymta frempå om hvilken grense hun hadde, så vet jeg også hva jeg har å forholde meg til, og jeg trenger jo heller på ingen måte å bruke opp "potten" :)

Det høres jo ut som svigermoren din er stolt av deg siden hun ønkser dette forholdet. ;-) nyt dagen.

Syntes du skal ta i mot og takke. Går an å holde seg litt under pottet. :) kan være lurt å se etter gode underbukser også. Så kan du alltids ne henne om råd også. :)

Gode sko ! Hvertfall om du skulle få bekkenløsning eller låsning. God demping er viktig :) og kanskje amme innlegg i ull, greit å ha selvom baby ikke har kommet enda :) tenk litt fremover, greit å ha topper/skjorter som er gode å kunne amme i. :)

Syns du hadde mye tøy jeg;) hadde sagt at jeg hadde nok tøy, men trengte litt til babyen istedet

Ja, nå var det som sagt mamma-shopping og ikke baby-shopping det skulle være denne gangen ;), men det trengte ikke bare å være klær da. Nå har jeg jo imidlertid fått mange fine tips til tøy jeg faktisk ikke har, men trenger, pluss et par ting det kan være greit å ha til meg selv i tillegg, så jeg skal nok klare å finne noe ;)

Oj så heldig du er da;) til dags dato har jeg ikke eid ett eneste gravid plagg, ( og det med ett svangerskap bak meg) og det har gått helt fint! Har bare sørget for å kjøpe lange gensere/topper ;) synest det er så bortkasta penger!!

Oj så heldig du er da;) til dags dato har jeg ikke eid ett eneste gravid plagg, ( og det med ett svangerskap bak meg) og det har gått helt fint! Har bare sørget for å kjøpe lange gensere/topper ;) synest det er så bortkasta penger!!

Jeg hadde desidert ikke fått plass i mine vanlige bukser, så jeg har tatt meg råd til det. De toppene jeg har har jeg fått av svigerinna mi samt kjøpt brukt på finn.no, så der har jeg ikke brukt noe mer enn jeg ville på å kjøpt lange gensere... Skjønner ikke hvorfor du synes jeg er så heldig, om du synes det er unødvendig og bortkasta penger. Eller er du sarkastisk? Det var nå engang ikke det tråden handla om, så jeg må ærlig si at jeg reagerer litt på kommentaren din, som om jeg skulle være nødt til å forsvare meg, mine økonomiske valg og det at har en snill svigermor ovenfor deg.

Last edited:

Jeg har helt gitt opp mine vanlige bukser (valget mellom vondt i magen ved å kneppe knappen og la buksa sitte langt nede / ha den åpen med strikk på knappen og føle at den faller av hele dagen på jobb var ikke særlig gøy lenger...)
så har kjøpt meg nye bukser ja. Og en fin topp.

Til GonnaBee; det er flere dager enn julaften det er kjekt å pynte seg :) Jeg har funnet meg kjole til julaften og noen andre dager, og en pen topp med god plass til magen (som nå i nesten uke 19 trenger litt plass, spesielt på kveldstid og etter god middag og sånt.)

Hormoner ute å går da eller?? :) jeg synst du er heldig som har en svigermor som tar deg med ut så klart! :) og når det kommer til det at jeg synest det er bortkasta, så mener jo jeg så klart at det er vell ikke å legge skjul på det faktum at de fleste gravid klær er veldig dyre og blir bare brukt over en veldig kort periode. Jeg ville bare presisere at det går fint an å ikke kjøpe gravidklær, men tenke litt over handelen slik man få brukt klærne senere... Nå fremstår jeg sikkert veldig økonomisk her, noe jeg absolutt ikke er.. :) synest bare det er så mye man liksom "trenger" både til seg selv og barnet.. Heldigvis har jeg litt mer erfaring denne gangen, å handler med omhu, men det må folk få bestemme selv! :) Kjøp heller gode joggebukser som du kan ha etter graviditeten, og lange gode topper/gensere enn spesial lagde mammaklær som du kun får brukt 3 mnd.. Det er mitt tips! :)

Last edited:
Hormoner ute å går da eller?? :) jeg synst du er heldig som har en svigermor som tar deg med ut så klart! :) og når det kommer til det at jeg synest det er bortkasta, så mener jo jeg så klart at det er vell ikke å legge skjul på det faktum at de fleste gravid klær er veldig dyre og blir bare brukt over en veldig kort periode. Jeg ville bare presisere at det går fint an å ikke kjøpe gravidklær, men tenke litt over handelen slik man få brukt klærne senere... Nå fremstår jeg sikkert veldig økonomisk her, noe jeg absolutt ikke er.. :) synest bare det er så mye man liksom "trenger" både til seg selv og barnet.. Heldigvis har jeg litt mer erfaring denne gangen, å handler med omhu, men det må folk få bestemme selv! :) Kjøp heller gode joggebukser som du kan ha etter graviditeten, og lange gode topper/gensere enn spesial lagde mammaklær som du kun får brukt 3 mnd.. Det er mitt tips! :)

Jeg har brukt mammaklær siden uke 5, så her blir de velbrukt :) og har ikke betalt noe mer for dem enn andre klær, tvert imot. Så det har ikke noe med hormoner å gjøre, jeg er bare ikke enig

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Back
Topp