Trenger tips til fargestifter/maling

HvitLin

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Gutten vår på 16 mnd kom hjem med en fin tegning til oss forrige uke og til jul fikk vi ett lerret som han hadde malt på! Derfor tenkte jeg at vi skulle ha litt sånt hjemme også, håper at lille turbo kanskje kunne tenke seg litt rolige aktiviteter også :)

Men altså, har noen forslag til fargestifter og maling som ikke er giftige? Hva trenger jeg liksom :) Gjerne nettsider :)

vi har kjøpt maling og farger på yess barneleker der har de både fingermaling ,tusjer og fargestifter som er beregnet på barn
En del bokforhandlere som notabene og libiriss har også

De har slike ting på Clas Ohlson og Panduro. :)

jeg har kjøpt noen på lekebutikken som er for babyer, de er store og gode og holde i og er ikke giftige, og i tillegg veldig lett og vaske av hender og klær om det kommer tusj andre steder enn på arket :) De heter babyjumbo, og har også kork som det er enkelt for ungene å få av.

Det er andre typer på markedet også, men disse var i alle fall fine når gutten min var mindre. Veldig greit at han får av korken selv nå også, så han enkelt kan bytte farger (han er nå 2 år og 3 mnd)

Her brukte vi fargegubber den første tiden.   Der jeg fant bildet stod det at dem ikke egnet seg for barn under 3 år, pga små deler og fare for kvelning. 

Men det er jo ikke meninga at man skal tygge på dem akkurat :P 

De er lette å holde for små fingre, brekker ikke, og man slipper å kvesse dem, slik man må med vanlige fargeblyanter.

Ellers ville jeg vel egentlig bare gått i første og beste lekebutikk eller bokhandel og forhørt meg.  Anbefaler i hvertfall tjukke fargeblyanter/tusjer/fargestifter. 

Hva angår maling, har vi ikke begitt oss ut på det enda. :P  (dattera mi er 2 år og 4 mnd).

Jeg kjøpte først fargegubbar til jenten min. Men hun klarte ikke tegne med dem fordi du må bruke litt kraft for å få farge på arket. Kjøpte i stedet noen tusjer fra caryola. Hun elsket dem fra første stund og vil nesten ikke gjøre noe annet enn å tusje nå. De er fra 12 måneder og giftfri. Er bare til å tørke vekk med en fuktig klut hvis det kommer tusj på bordet eller hendene. Kjøpte dem på BR leker.

Back
Topp