Trenger tips til bilstol - baby

merete_80

Gift med forumet
Hvilket babysete anbefaler du?

I utgangspunktet var planen å kjøpe MaxiCosi, men slo meg at det kanskje fins noen andre på markedet som er vel så gode, og kanskje bedre.

Godt mulig vi ender med MC, men greit å høre om noen har gode tips.

Vi har maxi cosi, og ville ikke byttet det bort mot noe. Hører om så mange som drasser rundt på tunge seter i starten, og en unge som veier både 6,7 og 8kg.. Og da blir det ekstra tungt :-S

Vet ikke hvor tungt maxi'n er, men jeg synes det er superlett!

Maxiiii!

Kjempelett, og holder leeenge! Snuppa på 15 mnd sitter i den enda, men skal bytte nå da! Og hun er ikke sånn veldig liten i størrelse eller :)

Cathrine_86 skrev:
Maxiiii!

Kjempelett, og holder leeenge! Snuppa på 15 mnd sitter i den enda, men skal bytte nå da! Og hun er ikke sånn veldig liten i størrelse eller :)

Takk for svar.

Vi hadde Maxi til storebror, og han måtte bytte da han var 11 mnd, da var det blitt for lite. Så jeg oppfatter det setet som litt lite, og det er en av få grunner til at vi vurderer noe annet denne gangen, siden vi litt uventet på ut å handle i morgen.

Normalt hadde jeg anbefalt Maxi Cosi, men selene er korte.. Og det er bare 2 høgdejusteringer på de... På enkelte andre er det 5-7...  Ville anbefalt et  med lengre seler ialleflal..

vi prøvde både maxi og besafe til vår lille og likte besafe best. (izi sleep)
synes han satt bedre/mer behagelig, bedre sele, og han hadde bedre støtte i hodet da han sov, altså i maxi sov han med hodet nedi brystet eller veldig til siden, slik var det ikke i besafe setet.

er veldig fornøyd med acta graco :)

Back
Topp