Trenger tips til barnevogn :)

Ro_25

Betatt av forumet
Jeg venter min første baby.. synes det er så vanskelig å velge barnevogn!
Eneste kriteriet mitt, er at den SKAL HA 4 hjul :)

Jeg har ikke bil og kommer til å gå mye..

Noen tips? :)

Vi hadde Emmaljunga Mondial Duo-vogn til storebror. Den står enda og venter på å bli brukt igjen, vi likte den utrolig godt!
Jeg er også fan av 4-hjulinger, spesielt som bagvogn, men kunne godt brukt 3-hjuling som sportsvogn når ungen er større. 
Vognen vår har stor og god bag, men det har også mange andre modeller fått, også 3-hjulinger som før hadde små bager. 
MEN; Emmaljungaen tar veldig stor plass i bilen, noe som gikk fint da vi bare hadde ett barn. Men siden vi ikke har stasjonsvogn måtte vi som regel ha bagdelen liggende i fremsetet om vi skulle på langtur og hadde med vogn, reiseseng og mye bagasje. 
Pga dette har vi snust på ny vogn nå som det blir to barn og tilsvarende pikk pakk, men mannen NEKTER 3-hjuling. Han liker de ikke i det hele tatt. Jeg har derfor prøvd å finne et kompromiss, som tar mindre plass i bilen, men også har stor og lun bag. 
Har blant annet sett på Easywalker Qtro, som har 4 hjul, men de to fremste er svingbare og vognen blir liten sammenlagt. 
Du kan lese om den og se bilder HER
Ellers er det ikke noe annet som gjør at vi er misfornøyde med Emmaljungaen, så jeg anbefaler den virkelig. 

Vi ville også ha en bagvogn med 4 store hjul, helst ikke så dyr og som ikke tar for stor plass. Fant da vogn fra BabyActive på nett som passet perfekt til våre behov. Simo og Emmaljunga er veldig flotte vogner, men vi hadde ikke råd til å bruke opp mot 8000kr på vogn så dermed ble BabyActive et supert alternativ. De ekstra store hjulene virker veldig flotte med tanke på at vi sikkert blir å bruke vogna endel på ujevnt underlag og i terreng! Etter å ha gjort litt research om det ukjente vognmerket fant jeg ut at BabyActive har produsert vogner i 45 år, har produsert vogner for både for Brio og Simo, og at de selger ca 50.000 vogner årlig i Europa. De er bare ikke så kjent i Norge. Likte ekstra godt at de har så mange ulike design, så man slipper å ha samme svarte simovogna som "alle de andre" emoticon
Link til sida vi bestilte fra (som for øvrig har svært bra kundeservice):
http://www.mimmis.no/kategori/63-barnevogner.aspx

vi skal ha denne:
http://www.mimmis.no/produkt/2693-babyactive-ballerina-leather.aspx

Vi hadde brio happy duo til forrige mann, og jeg var veldig fornøyd! Den er litt rimeligere enn Simo og emmaljunga.. Men like fin og praktisk :) litt mindre når den slåes sammen, og mye finere sportsdel (syns jeg da:)) den kan anbefales! Veldig greit med fire store lufthjul, da kommer man frem i søk slags vær og føre :)

Vi hadde Brio Sing og var superfornøyd med den Den har 4 hjul, er høy, svinger på 5-øringen, rimelig, bag som er lett å bære med seg, sittedel der babyen sitter godt og ser mye!!! + den er rimelig og har god kvalitet.

Det som kan være minus er at det ikke har luft hjul!

Jeg har simo duo fra forrige gang. Valget vårt ble gjort enkelt ved at babybutikken hadde salg på utstillingsmodeller for de var fjorårets og skulle ha plass til nyhetene heller, så da fikk vi nesten halv pris på vognen.

Tusen takk :)
Synes det er så utrolig vanskelig..

Ta deg en runde i butikkene og prøvetrille de..!!
Det viktigste er at du finner det DU liker og DU legger vekt på..!

Her har vi Emmaljunga Egde Duo..! Det jeg tenkte på var at hu kom til å være på det største en baby kan bli i bagdelen når mars april var på tur og at man har plass til voksiposer e.l oppi... nå fikk jeg ei som var temmelig liten den tiden så hadde ikke så mye å si uansett men godt at jeg slapp å tenke på den biten også.. Jeg ville også ha en veldig stødig og robust vogn siden jeg går mye i skogen og det er den virkelig..! God å trille i snø også..! Lett å komme seg frem med.. Det som er kjipt er hvis du må løfte den mye for den veier jo litt.. men jeg har ingen etasjer jeg må bære den opp eller noe så for meg var ikke det noe kriterie at den måtte være lett..! Men tror ikke det er noe fasit svar på hvilke vogn som er best.. for det er så mange bra vogner der ute.. det viktigste er at du finner den som passer dine behov best!!

Vi har Simo duo, valgte den siden vi ikke kjørte bil, den er god å trille, godt med plass, litt dumt at den er så stor sammenslått så vanskelig å få med i alle biler, men siden vi ikke har bil var ikke det noe stort problem.

Jeg har hatt 8 vogner (litt flaut) og vet det er et vanskelig valg.

De fleste vognene har noe positivt med seg.

Simo kombi- god plass til barnet, men aaalt for tung og trille og ha inn i bil!
Teutonia spirit 3- Fin, god å trille. Blir stor og klumpete sammenslått
Teutonia Timmy- Grei som sovevogn/ reisevogn
Phil and teds- Veldig god trillekomfort, men er mer en sportvogn en en babyvogn
Brio go- Det er den vi skal prøve oss på denne gang:) Vendbar sittedel, stor handlevogn, liten og lett sammenlagt. (Har liten plass i bilen.

MEN hadde jeg hatt stor plass i bilen/ ikke hadde bil ville jeg gått for en emmaljungavogn. Har aldri sett og hørt sååå mye positivt om et vognmerke!

Lykke til med valget:)

jeg har kjøpt easywalker qtro og gleder meg til å få testet den!!! Fikk til og med plass til voksiposen i bagdelen:):):) til forrige hadde vi basson kombi, fornøyd med den og, men nå ville jeg ha svingbare hjul:):)

sunniva26 skrev:
jeg har kjøpt easywalker qtro og gleder meg til å få testet den!!! Fikk til og med plass til voksiposen i bagdelen:):):) til forrige hadde vi basson kombi, fornøyd med den og, men nå ville jeg ha svingbare hjul:):)

Det ble slik på oss også gitt =) 
Fikk den i hus i går, laget en egen tråd, hehe!

jeg har forelsket meg i tkf så kommer til å arve den av storebror... han får søskensete og har en trille om han trenger vogn... 

Emmaljunga City Cross skal være bra og vunnet best i test flere steder. Tror det blir den på meg.

Back
Topp