Trenger tips til barnevennlig sydenferie! :)

*Martine*

Forelsket i forumet
Hei, jeg har tenkt litt på om jeg skulle ta med meg datteren min på 4 år på sydenferie i år, men jeg vet ikke hvor, tenkte jeg skulle bestille reisen utenom charterselskapene sånn som ving, star tour Apollo o.l. pga det er jo svindyrt når man ikke planlegger noe på forhånd så jeg tenkte og bestille fly og hotell separat.

Spørsmålet mitt er, hvor bør jeg reise når jeg reiser alene med et barn, har dere noen bra hoteller å anbefale meg, evt bare steder, hvor bør jeg reise? Rhodos, Grand Canaria, Kreta Tenerife.. eller andre steder?

Vi har reist masse med barn! Hellas syntes vi ble i overkant varmt når vi var der i slutten av juli med 40 grader. Anbefaler Mallorca, Gran Canaria, Tenerife! På Mallorca er både alcudia og cala bona barnevennlige steder hvor vi har god erfaring fra. Vi har reist mye på ving sine hoteller Sunwing Resorts. Hvis du følger litt med på restplasser på ving kommer det ofte ut tilbud nå også i sommerferien:)

Takk for svar :) Noen andre som har andre erfaringer? Jeg er en sydenjomfru om man kan kalle det det, har med andre ord aldri vært i sydligere strøk siden en gang jeg var i Italia i 10 års alderen ;)

Ser på restplasser hos ving nå, der er det hoteller ledig i Playa del Ingles - los acros, playa de palma mallorca, og puerto rico natural park.

er usikker på om disse stedene er øde eller langt opp i fjellene, det står alltids bare så og så mange meter fra stranden og lokalt sentrum, men hvordan er det lokale sentrum, er det 2, 3 boder, og en resturant eller er det fint, trenger mer hjelp! :)

Puerto rico er sentralt og midt mellom alt. Ligger fin Strand der også. Også er det masse butikker og spisesteder!:) hvilket hotell var det du titter på?

Når jeg gikk videre på restplass søkene hos ving var de allerede utsolgt.
Får håpe jeg finner et sted. Hvis ikke, skal vi forhåpentligvis leve et langt liv så dette er nok ikke siste muligheten vi får.. :) Men skjønner at kanskje øyene som tilhører Spania er det mest trygge med tanke på været, ikke for varmt og ganske stabiltvær. Er det noen steder jeg IKKE bør dra? Vil jo ikke dra på noe party øy akkurat.. :)

Nazar sine reiser:) pegasos world har vi hvert på 2 ganger. Veldig barnevennlig, og har alt på hotellet:)

Vi har reist mange ganger med barna. Har vært en gang i Tyrkia, da valgte vi å dra på all inclusive hotell, veldig avslappende ferie. Ellers har vi leid hus i Italia, der burde man ha leiebil så kanskje ikke helt aktuelt? Ellers har vi lagt vår elsk på Spania. Har vært mye i marbella-området. Da reiser vi aldri charter, men finner bla leiligheter på finn.no.

Ellers kjenner jeg mange med barn son liker å feriere på Mallorca, der er det barnevennlig.

Back
Topp