Trenger tips.. skal på seminar med jobben!

Smila79

Forelsket i forumet
Skal på seminar til køben med jobben neste uke. Der blir det jo middag med vin/øl..

Hvordan skal jeg lure meg unna det? Jeg starter på jobb igjen etter permisjon til torsdag så det er ikke populært om jeg forteller at jeg er gravid igjen nå.. :-/

Bestevenninna mi vet at jeg er gravid og hun sa jeg bare kunne nippe litt til rødvinen. At det ikke er farlig å ta seg noen slurker så tidelig i graviditeten.. Jeg liker ikke hvitvin og det vet alle så den er grei.. men rødvin er jeg veldig glad i.. ;)
Si at jeg går på penicillin funker ikke, for sjefen er ganske skarp..

Noen ideer?
 
Jeg skal også på tur med jobben om to uker... Lurer veldig på hvordan jeg skal få dette til uten å avsløre meg... Så jeg følger nøye med på denne tråden :)
 
Ta bilen ! Det er alltid en god grunn til ikke å drikke. ellers får du dikte opp at du har en avtale tidlig neste morgen eller noe sånt.
 
du kan avtale med servitøren at du skal kun ha alkoholfritt, men i samme glass som de med alkohol
 
Skyld på at du er sliten, sånn at du rett og slett ikke har lyst å drikke =) Og ikke si noe om ingen spør ;) Da skjønner de det med EN gang ;)

Jeg var på kurs i helga, og det var ingen som fattet mistanke. Jeg sa bare at jeg var sliten, og at jeg rett og slett ikke hadde lyst å drikke :)
 
Jeg var også på kurs i helga, og hadde alliert meg med sjefen min. Vi jobber såpass tett at ho visste at jeg var gravid før jeg skjønte det selv ;)

Når det var velkomstdrink drakk ho opp sitt eget glass og så bytta vi. Ved middagen bestilte jeg diskret alkoholfritt og vann, og til desserten tømte jeg baileysglasset i kaffen og nippet såvidt til den.

Senere på kvelden bestilte jeg alkoholfrie drinker i baren, og forsvant stille og rolig når klokken nærmet seg midnatt.
 
Det er i slike situasjoner jeg er glad for at jeg slipper unna med å generelt være forsiktig med alkohol.. ingen som reagerer om jeg faktisk lar være å drikke :D

Men det er jo ikke som om du kan skylde på at du kjører når dere skal til København da.. kanskje du kan alliere deg med servitør(er) og bestille alkoholfritt uten at det blir stående framfor deg på bordet og lyse "non-alkoholic" Eventuelt får du bare drikke veldig forsiktig og lite (og skylde på at du ikke orker å drikke så mye fordi du er ute av trening etter småbarnsperiode og amming og slikt om noen skulle spørre deg om det..) 
 
Har dere hørt om Bakteriell vaginose. Det er når bakterier skaper høy ph i underlivet. da må man ta piller som ved inntak av alkohol fremkaller brekning.
 
Kan du ikke si at du ammer enda, og at du ikke vil drikke alkohol så lenge du ammer selv om barnet ikke er med akkurat den helga? Sikkert ikke mange som tør å reagere på det? Og det er ikke sikkert at så mange tenker tanken at du kan være det heller når du har en så liten en enda. Håper du klarer og lure dem, og at du får det koselig! Lykke til!
 
Back
Topp