Jeg hører ikke til oktober, men elsker vogner så jeg svarer likevel

Jeg ville sagt ja til søskenvogn med den aldersforskjellen. Kommer såklart an på hvor mye dere i utgangspunktet bruker vogn til feks turer i helgene, butikken, barnhagen osv.
Jeg har 3 år mellom, men vi hadde søskenvogn likevel siden jeg liker å gå til bhg og det er 3km èn vei. Så det ble for langt å gå for barnet, særlig etter en dag i barnehagen og for tungt å kjøre en treåring på søskenbrett hele den veien også. I tillegg elsker han å kjøre vogn, hvertfall etter han ble storebror. Skal helst gjøre det samme som babyen vettu
Jeg hadde en brukt Bugaboo Donkey som jeg kjøpte på Finn. Mitt beste tips til brukt vogn er at man ofte kan prute litt

også er det greit å se over før man kjøper. Den jeg hadde var fra 2017 og alt utenom at bremsen hang seg litt opp av og til, var i orden. Til bugaboo får du kjøpt ekstradeler også til de eldre modellene, så skulle noe ryke er det ikke noe problem å bytte deler

Vi har gått over til sykkelvogn som søskenvogn nå som babyen nærmer seg ett år, men hadde likevel god bruk for søskenvogn da vi hadde det. I noen mnd hvertfall, i starten ble det ofte til at eldste satt i vogna og yngste skreik helt til hun kom seg opp i bæreselen - lol

Men stort sett gode minner og gode samtaler mellom eldste ungen og meg
Hvis du vil ha noen andre søskenvogner å sammenligne med, så er disse også bra. Men hvilken som er riktig for dere kommer an på vognpreferanse, hvilke egenskaper som er viktigst/terreng dere triller i osv.:
- Babyjogger City select lux
- Uppababy Vista
- Cybex Gazelle
- Tfk Mono duo
- Thule urban glide dobbelvogn
- Mountain buggy dobbelvogn
- Babyjogger city mini GT dobbelvogn