Trenger tips om hentesett

Lamaze

Glad i forumet
Ei jeg kjenner hadde lyst til og strikke noe til oss og vi fikk velge akkurat hva vi ville så skulle hun kjøpe tråd og mønster og lage det helt klart[:)] Jeg ELSKER alt som er hjemmestrikket så ble veldig glad når hun spurte siden jeg omtrent ikke vet forskjellen på en strikkepinne og en heklenål selv..[8D] Vi spurte om hun kunne tenke seg og strikke et hentesett som det kalles, altså bukse, jakke, lue og sokker.. Og det kunne hun.. Men siden vi har lyst til å kunne bruke det en stund ba vi henne strikke det i en litt stor størrelse og ikke til nyfødt så hun strikker til ca 1/2 år[:)]

Spørsmålet blir da: ville du ha brukt dette settet som vil være ganske mye for stort for en nyfødt baby til hentesett eller ville du heller ha kjøpt noe fint som er passelig og som "kun" skal brukes når babyen kommer hjem fra sykehuset?

Dette er første babyen vår så synes det er så vanskelig og bestemme seg siden vi ikke heeelt klarer og se for oss størrelsen på hverken baby eller klær..[;)] Noen sier at man helt sikkert kan bruke noe som er såpass mye for stort, mens andre sier at babyene er så mye mindre enn man forestiller seg så man burde kjøpe hentesett i str 50 så de ikke skal "bade" i de... Trenger litt innspill[:)]

Edit: Ville bare presisere så dere ikke tror jeg er teit!! Jeg var ikke tenkt til og bruke dette strikkasettet som hentesett da jeg ba henne strikke det i en stor størrelse, for jeg ville heller ha noe vi kunne bruke lenge enn noe som skal brukes til hentesett.. Men ble jo helt usikker når folk begynte å påstå at vi kunne bruke det når vi skal hjem med babyen

det blir jo alt for stort med 6mnd størrelse på en  nyfødt.Så jeg ville nok gått for noe annet.Og brukt det strikka settet senere. 

ORIGINAL: Wayne`s wife

ORIGINAL: tutekoppen

det blir jo alt for stort med 6mnd størrelse på en  nyfødt.Så jeg ville nok gått for noe annet.Og brukt det strikka settet senere. 

Sign.

Det er det jeg også tenker - all fornuft tilsier jo liksom at det skal være alt for stort! [;)] Men blir jo helt tullete når folk med flere barn sier at "Det går heeeeelt fint med klær i en så stor størrelse til en nyfødt baby!!"[8D]

Hun har begynt og strikke (tror jeg) og jeg angrer ikke på at vi sa hun skulle strikke det litt stort for jeg har veldig lyst til og kunne bruke det mer enn 2-3 ganger..[:)] Men vi kommer nok bare til og kjøpe et hentesett i en mindre størrelse som han kan ha på seg hjem fra sykehuset..[:)]

ORIGINAL: Rimpro

Jeg ville bedt henne om å strikke i nyfødt str.. 50/56.. er så koselig med hjemmestrikka hentesett.. kan ramme det inn i ikearamme etterpå, å ha det foreviget.. Kanskje man får brukt det lengre ved str 6 mnd, men som andre sier her, vil du ha så mye annet utepåklær da, at det vil ikke bli brukt så mye alikevell..

Helt enig!! Men jeg er ikke sååå opptatt av hentesettet på måte[:)] Kosligere at han kan bruke det lenge synes jeg [:)] Men det er jo smak og behag..[:)] Dessuten hadde jeg aldri i verden rammet det inn uansett..[8D] Det er veldig koselig det også, men kjenner jeg meg selv rett så hadde det aldri blitt noe av samme hvor mye jeg planla det...[8D]

Da må dere nok ha på noe annet hjem ja, om dere kler på ungen str 6mnd kommer dere ikke til å se den tror jeg [8D]

Begge gangene har min mor strikket i str tre måneder. Har funket både som hentesett og en stund utover...

Hentesettet på førstemann (her, mens hun ble hentet[;)])

Har ikke bilder av det videre, men hun brukte det til hun var 3 mnd. Og det gjorde minsten og[;)]

Her er mini med sitt hentesett

Og her hun 2,5 mnd i samme bukse

Back
Topp