Trenger tips og råd..

MissOnePiece

MissOnePiece
Hei :)

Jeg er nå i 7+3, og har siden mandag forrige uke hvert kvalm, og på onsdagen ca i forrige uke fikk jeg og en skikkelig forkølning som ikke vill gi slipp.. Jeg er så dårlig, jeg spiser lit med ofte, men kvalmen vill ikke gi seg, og er helt tett i nesa, hode, ører. Og har ikke noe energi i det hele tatt, klarer ikke å gjøre noen ting, har jobbet lit, men det har hvert ett rent helvete.. Ouff jeg syns skikkelig synd på meg selv nå!
Ska til legen imorgen, men mitt problem er att jeg driver eget (jobber med renhold), har en fast deltidsstilling (på butikk), og resten jobber jeg som barnehagevikar (men ingenting fast). Så vist jeg skulle bli sykemeldt så er de bare fra butikken jeg får inkomst. Jeg har ferie fra 14 juli, om to uker.

Dette er første gangen jeg er gravid, og føler meg veldig oppgitt akkurat nå, og vet ikke hva jeg ska gjøre? :(

Noen som har litt gode tips og råd så skulle jeg bli veldig glad :)
 
Hei! Huff, det høres ikkje noe kjekt ut. Jeg har dessverre ikke noen gode tips å gi...Har du noen til å hjelpe deg evt økonomisk hvis du får litt mindre inntekt en periode. Det kan være tungt å være gravid, spesielt hvis du er syk i tillegg. Husk å ta vare på deg selv og den lille. Håper du kommer deg snart.
 
Hei! Huff, det høres ikkje noe kjekt ut. Jeg har dessverre ikke noen gode tips å gi...Har du noen til å hjelpe deg evt økonomisk hvis du får litt mindre inntekt en periode. Det kan være tungt å være gravid, spesielt hvis du er syk i tillegg. Husk å ta vare på deg selv og den lille. Håper du kommer deg snart.

Takk for svar :)
Ja jeg tror det går fint ekonomiskt, men er bare lit redd for at jeg ska få mindre betalt i permisjonspenger senere på grunn av de?
 
Fra NAV sine sider:
Er du selvstendig næringsdrivende eller frilanser, beregnes foreldrepengene som hovedregel på grunnlag av gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten for de tre siste årene du har fått skatteoppgjør for.

Så om du må sykemeldes noen uker så vil det mest sannsynlig ikke utgjøre så veldig stor forskjell for hva du får utbetalt, siden de ser på snittet fra de 3 siste årene?
 
Back
Topp