Trenger Tips og Råd til flytting!!

trolletbø

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Som mangen av dere sikkert har fått med dere så skal eg flytta til drømmehuset mitt om tre veker.
Men eg har aldri flytta på denna måten før. Ikkje med så mangen ting og med ein gutt på snart 4 mnd. og ein sær katt...
Har dere noken flyttetips? kor begynne eg å pakka? Kva er lurt eller ikkje lurt ? Korleis flytta med gutten ?

Me tenke å ta masse småtteri og mindre ting dei fyste dagane av flyttinga og til helga ta dei store tingene og flytta inn då...

Tar imot alt av råd og tips!! Trur da var mangen her inne som flytta før den lille kom til verden...

For guds skyld, pakk ned alt du ikke trenger nå.. Det tar mye lenger tid enn man tror..

Lei en henger en helg, fyll den med alt du ikke har brukt det siste året og kast[;)]

Jeg har flytta minst en gang i året siden jeg var 18...snart 30,så det har jeg gjort MYE kan du si...[8|]
Hmm.men aldri med liten tass da[;)]skal flytte til sommeren vi og så gleder meg til å se hva andre her svarer.

Det jeg tror er lurt er :
- Pakk alt i esker med navn,:stue,kjøkken osv.
-hamstre banankasser,det kan være vanskelig å få tak i.du trenger mange fler enn du tror
vakuumpakk dyner/puter osv med støvsuger.tar null plass[:)]
- KAST masse drit du ikke har brukt på ei stund,du kommer ikke til å brukde det i nye huset heller
- jobb deg systematisk gjennom rom for rom og jobb raskt[;)]har hatt ferdigstillelse av leilighet til salg her,og hadde jeg ikke jobbet som et uvær da hu sov hadde det aldri gått.
- splør venner om hjelp,alltid lurt[:)]så spanderer dere mat/drikke som takk da dere har kommet på plass i nyhuset.Ikke noe svære greier altså[:D]
- om han legger seg tidlig,sett av kveldene til pakking[:)]kjipt men effektivt
hmmm....dette er sikkert bare opplagte ting da,jeg har liksom ikke så masse tips sånn reint praktisk..vart litt rotete,håper det hjelper litt lell[:)]

men sikkert lurt å flytte dere over gradvis,om det er mulig med liten en.vi må ta med alt på en gang da vi skal flytte,og komme oss 170 mil sørover så det går ikke her.skulle ønske det gikk da men[:D]

masse lykke til og GRATTIS MED HUS!!!!!!!!!!!!!

Ja,kansje eg skulle begynt å pakka snart.. Problemet er jo att me får besøk neste helg, og då blir da dumt med kasser overalt.. og eg har ingen plasser å lagra kassane..
Men har så absolutt lyst til å begynna i dag!!!

Ingen dum ide å kasta.. avfallsplassen ligger kun 1 km herifrå, så då får ein jo blitt bedre plass til å lagra da ein pakker!! Supert, då skal eg begynna å finna søppel og anna rask i dag!!
Takker å bukker!!

sikker på at gjestene dine forstår hvis du har masse esker rundt omkring!! Bare pakk når du har ledige stunder, men husk å merk alle eskene så de kan bæres rett inn på de rommene de hører til!!
Masse lykke til med alt!

ORIGINAL: rai

Jeg har flytta minst en gang i året siden jeg var 18...snart 30,så det har jeg gjort MYE kan du si...[8|]
Hmm.men aldri med liten tass da[;)]skal flytte til sommeren vi og så gleder meg til å se hva andre her svarer.

Det jeg tror er lurt er :
- Pakk alt i esker med navn,:stue,kjøkken osv.
-hamstre banankasser,det kan være vanskelig å få tak i.du trenger mange fler enn du tror
vakuumpakk dyner/puter osv med støvsuger.tar null plass[:)]
- KAST masse drit du ikke har brukt på ei stund,du kommer ikke til å brukde det i nye huset heller
- jobb deg systematisk gjennom rom for rom og jobb raskt[;)]har hatt ferdigstillelse av leilighet til salg her,og hadde jeg ikke jobbet som et uvær da hu sov hadde det aldri gått.
- splør venner om hjelp,alltid lurt[:)]så spanderer dere mat/drikke som takk da dere har kommet på plass i nyhuset.Ikke noe svære greier altså[:D]
- om han legger seg tidlig,sett av kveldene til pakking[:)]kjipt men effektivt
hmmm....dette er sikkert bare opplagte ting da,jeg har liksom ikke så masse tips sånn reint praktisk..vart litt rotete,håper det hjelper litt lell[:)]

men sikkert lurt å flytte dere over gradvis,om det er mulig med liten en.vi må ta med alt på en gang da vi skal flytte,og komme oss 170 mil sørover så det går ikke her.skulle ønske det gikk da men[:D]

masse lykke til og GRATTIS MED HUS!!!!!!!!!!!!!

Tusen takk for mangen gode råd!!

Vakumpakking er jo genialt, da har eg ikkje tenkt på eingong!!
Me har spurt slekt og venner om hjelp, så da får me heldigvis. Så min kjære må diska opp med middag :-)
Esker kan eg vel få gratis på butikker, skal ta meg ein runde å høyra i morgo..
Gutten vår legger seg med oss, men sover mangen dupper i vugga i stua.. så eg får nytta på når han sover..
Eg synest berre da er vanskelig å begynna ein plass..
Men fikk masse flotte tips av deg, så takker å bukker [:D]

Og masse lykke til på flytteferden deres, virkelig sprekt å flytta så langt og med ein liten tass!! [:D][:D]

ORIGINAL: fruenfrahavet

sikker på at gjestene dine forstår hvis du har masse esker rundt omkring!! Bare pakk når du har ledige stunder, men husk å merk alle eskene så de kan bæres rett inn på de rommene de hører til!!
Masse lykke til med alt!

Har advart gjestane om att da vil væra litt rotete pga flytting.. men så har me ikkje så stor plass i leiligheten vår, så eg må få unna litt rot som skal kastast, og så begynna å pakka litt..
Må vel klara å leva med rot i noken veker.. [:D][:D]
Merking av esker er vel lurt... må huska å kjøpa sprittusj!! Takker å bukker for råd!!

Hamstre banankasser, de er supre å pakke i, lette å bære og kan stable oppå hverandre.
Pakk ned f.eks service du ikke bruker og glass, pakk det inn i avispapir.
Pakk ned cd'er og filmer, pyntegjenstander.
Sommertøy bruker du ikke nå så fyll det i søplesekker, likeså sengetøy, duker osv...og sko. Jeg brukte store duker til å legge i bunnen av banankassene der jeg pakket ned finservise og glassene.
Merke alt av kasser og esker med hvilket rom de skal i.

Tenk gjennom hva du trenger på de 3 ukene, og pakk bort det du ikke kommer til å bruke på den tiden, både når det gjelder klær og kjøkkenting. Ikke bry deg om at dere få besøk, de får ha såpass forståelse siden dere skal flytte.
Gå gjennom klærne dine og gubben sine, er garantert klær du ikke bruker og aldri kommer til å bruke, legg de i en pose og sleng de i en kleskontainer, da får andre brukt for de klærne. Søppel og skrot har vi alle, og kast søpla etterhvert som det fyller seg opp litt.....er helt utrolig hva en kan samle på.

Den dagen, eller flere dager, så prøv å få noen til å passe pjokken, da slipper du å tenke på han med tanke på mat og bleieskift.

Lykke til med flyttingen, er slitsomt, men verdt strevet når du har kommet deg i orden [:)]

ha evi me kasser. så har du samme ting i en kasse. ikke plukk litt fra et rom å noe annet fra et annet rom... da blir det bare rot når du skal finne det senere. merk hver kasse veeeeeeldi godt me ka som er oppi. da blir det lettere om det er noe du trenger før. pynteting er jo bare å få vekk. pynteservice å alt sånt er bare å ha vekk. å de siste dagaen kan dere for eksempel bare ha papptalerkena å sånt.... å for all del ikke pakk vaskemiddel. for regna me dåkke skal vaske ut?? dette gjelder og kluter å sånt=) bananekser er kanon!!! men clas ohlsen har noen bra me, men dei må man betale for da.

Vi hadde lite lagringsplass da vi flytta nå..

Men banankassene er geniale å stable oppå hverandre. Da tar dem nesten ikke plass når de står der. De tyngste i bunn og lettere på toppen.

Er sikker på at gjestene skjønner om det står litt esker her og der.

En ting jeg angra veldig på at jeg ikke gjorde når vi flytta sist, var at jeg ikke pakka systematisk!
Så jeg vil anbefale deg å pakke ned ting, og gjerne ta deg tid til å skrive på et ark hva som er oppi eska! Klistre arket på eska/henge på søppelposen etc. Det tar faktisk ikke så masse tid,og tar deg mye mindre tid når du skal opp med ting i ettertid!
Særlig nå når dere har med barn på flyttelasset, tror jeg det kan være veldig godt å ha oversikt over hvor de ulike tinga er! For alt må jo pakkes ned før eller senere[:)]

Ikke overvurder hvor mye du faktisk trenger på de tre ukene. Det gjorde jeg, for kunne jo hende vi skulle lage lasagne,og da måtte vi jo ha den ildfaste forma, og kanskje jeg skulle bake brød, så da rydder vi ikke bort store bollen[8D]

Så, begynn å pakk nå! For det tar virkelig tiiiiiid[:)]

Vi har akkurat flytta (flytta for en uke siden) fra en hybel til en leilighet.. og det var ikke bare bare med en liten en på nesten 4 mnd nei:P Har du en kjæreste/samboer? Isåfall, la han ta alle de store tingene, så kan du konsentrere deg om å pakke ned i kassene og passe på den lille imens.
Kan du begynne å flytte inn i huset før du må være ute der du er nå? Isåfall har jeg noen bra tips:
Pakk først alt "dillet" og ting du absolutt IKKE trenger de ukene du holder på å flytte som f.eks all pynteting, papirer og ting/dill som ligger rundt forbi, alt du har i "boden" o.l hvis du har det.. og endel kjøkkenting du ikke bruker noe særlig, tøy du ikke bruker noe særlig, sko osv.. (det er dette som som regel tar mest tid, selv om det ikke virker sånn før man begynner:P)
Så, den dagen du skal bo på den nye plassen, pakker du ned alt det du MÅ ha for å sove, spise og være på den nye plassen.
Det du da har igjen er ting som ikke er de mest uviktige tingene, men heller ikke de mest nødvendige.. det tar du til slutt=)

Men merka selv at det er myye vanskeligere å flytte når man har en liten en under armen i tillegg:P.. men kanskje du har noe familie eller venner som bare kan passe han noen timer mens du flytter litt? Jeg pleide å gå opp å flytte/ordne litt etter jeg hadde lagt den lille for natta, og lot pappaen passe han litt, for da hadde jeg litt fler timer på meg før han ble sulten igjen=) (jeg fullammer[8D])

Lykke til[:)]

Hjelpes meg !! Her var da masse flotte svar med kjempe mangen tips! Detta var flott!!
Har skrevet ned alle tipsene på ei lista som eg skal henga på kjøleskapet , og så er da berre å setta i gang.

Min sambuar meine att me ikkje trenger å pakka ned så mykje, berre slenga ting i bilen og kjøyra.. hehe.. så enkelt blir da absolutt ikkje!! [;)]

Skal begynna den dag i måro.. skal begynna med badet, ikkje så mykje å pakka ned der.. kasta masse gammal sminke og anna dill som me ikkje har brukt!! Då godt å få litt opprydding !!

Tusen takk for alle svar, da kjeme virkelig til nytte!! :-)

Back
Topp