Trenger tips og forslag

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
Skal gå hjemme med ei på 6 mnd og ei som blir 5 år i mars. Hva kan vi finne på og få tiden til å gå med? I verstefall skal vi være hjemme til august

Åpen barnehage er det første jeg tenker på, i hvertfall. Har dere et greit tilbud der dere bor?

Åpen barnehage
Babykino
Piknik i park (når det blir varmere)
Lekeplasser
Tur i skogen

Ski og pulk hvis dere har det
Strandbesøk (hvis det føles trygt)
Lage ting (lage for eksempel tavle av papp og doruller der baller eller biler kan kjøre ned gjennom brettet, gøy for eldste å lage og yngste å se på)
Besøke bondegård

Hvor er det du bor?
Dersom du bor i Oslo området så har barna mine alltid elsket Norsk Folkemuseum på Bygdøy.
Pleier å ta turen dit, og så en tur innom Vikingeskipshuset som ligger 5 min å gå der fr etterpå

Vær mye ute er mitt tips!
Åpen barnehage er gøy
Lekeland, som jeg selv fikk tips om her inne
Gå på lekeplasser
Treffe/bli kjent med andre som har barn (feks via åpen barnehage) og finne på ting sammen

Prøv å lag et mål om en aktivitet ut hver dag, store og små, som å gå på en lekeplass, cafe besøk etc

Takk for mange gode forslag dere :) er noen ting jeg ser på som vanskelig, feks lekeland mtp at det er såpass stort aldersspenn :) jeg slipper ikke 5 åringen alene inn der. Sikkert litt hønemor, men ja sånn er det :p men ser jo at ting vil bli enklere når det blir litt varmere i været :D da kan man jo bare være ute, uten frykt for at det skal bli kaldt for hun i vogna:)

Back
Topp