trenger tips *når barn biter*

Annic73

Gift med forumet
Lurer bare på om noen har tips til å få stoppet det...

Hær har storebror på 2 år begynt å skal bite lillebror på 1år... Det er jo når det stormer som værst i mellom dæm at det skjer...
Tidligere når storebror har slått, så har han fått en "timeout" i stolen sin... og det har funka bra... Så vi blir nok å fortsette med det, hvis det fortsatt funker... Er jo så skummelt når de biter, for de biter jo av all sin kraft...[&o] Å stakkars den som er i mellom tenna da...[&:][:(]

Noen andre med erfaring(?)

vet dette kanskje ikke er det beste rådet å gi.. jeg og beit når jeg var liten.. og til slutt så beit mamma meg tilbake ikke hardt men så jeg merket det.. og jeg beit ikke etterpå.. [:D] og jeg kunne bite folk til de blødde

Ja det kain æ jo prøv å gjør hvis han fortsetter[:)] Takk for svar[;)]

ORIGINAL: breeg

ORIGINAL: sesa

vet dette kanskje ikke er det beste rådet å gi.. jeg og beit når jeg var liten.. og til slutt så beit mamma meg tilbake ikke hardt men så jeg merket det.. og jeg beit ikke etterpå.. [:D] og jeg kunne bite folk til de blødde

Jeg har også gjort dette med ungene.
Ikke hardt, men slik at de har merka det.
Ellers så har jeg sagt til dem x antall 100 ganger at dette er strengt forbudt.
Begge tinga tilsammen har hjulpet.

Tror dette er en fase alle unger går igjennom. Mener de sa det i bhagen når gutta her holdt på.

Samme her...

Jeg er ikke for at man skal bite igjen, for da er man jo like ille som den som biter..

Vet om flere som har brukt sitronbåter å puttet mellom tenna på den som biter og da har det blitt slutt på det..
Så jeg ville prøvd det først ihvertfall..

Det er jo i rein frustrasjon han biter...
Værste av alt e at æ syns synd på han når han blir så sint... Lillebroren elske jo å tærg han, ta ifra han leker, og ødlegge det han har laget, så det er jo da han klikker i vinkel å slår, og no da har bynt å bite...
Æ tar jo bort lillebroren og sier nei osv, men det er jo ikke alltid æ har øyan i nakken og rekker til før det er forsent...
Men tusen takk for tips[:D] I morra ska æ bit ongen min[:o][:D] *huff det hørtes itj bra ut* Men ska teste...[;)]

ORIGINAL: sesa

Samme var det her...mamma beit meg i ren refleks en gang.
skjedde aldri igjen[:D]

Skjønner dere som ikke vil bite... og at det blir litt dobbeltmoral... men det er jo bare for å gi biteren en liten pekepinn på hva det er han gjør... For trur itj han sjøl vet at det gjør vondt... Men vi får se i morra ka som skjer[:)]

ORIGINAL: GasOline

ORIGINAL: Annic73

Det er jo i rein frustrasjon han biter...
Værste av alt e at æ syns synd på han når han blir så sint... Lillebroren elske jo å tærg han, ta ifra han leker, og ødlegge det han har laget, så det er jo da han klikker i vinkel å slår, og no da har bynt å bite...
Æ tar jo bort lillebroren og sier nei osv, men det er jo ikke alltid æ har øyan i nakken og rekker til før det er forsent...
Men tusen takk for tips[:D] I morra ska æ bit ongen min[:o][:D] *huff det hørtes itj bra ut* Men ska teste...[;)]

Kan du ikke prøve å snakke med ham heller?
For det er vel det du ønsker at han skal gjøre - kommunisere på andre måter enn å bite?

Synes det er trist at du må senke deg ned på hans nivå, i stedet for å være den voksne, og være et godt eksempel

Vi har gjort det, og vi har satt han i "timeout" som vi gjør når han slår... han slutta å slå ganske så fort... men den bitinga gir han sæ itj med alstå... derfor litt sånn ute etter tips[:)]

Back
Topp