Trenger tips mot luft i magen.

Klomsis

Forelsket i forumet
MAI 2013
Her er lille så glemsk at han spiser seg ferdig på 5 min. Da får han jo masse luft i magen og skriker gjæren 1 til 2 timer. Noen som vet hva jeg bør gjøre?

Når lillemor har luft i magen bruker vi å legge henne på ryggen og bøye bena inn og ut og ta beina samlet fra side til side for å "hjelpe" lufta ut. Så de gjorde det på nyfødtintensiven også:) Vet man kan bruke minifom også som man får kjøpt på apoteket, men husker ikke fra hvilken alder den var fra...

Sukkervann brukte jeg litt på yngste gutten når han var plaget:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vi har også brukt litt "mosjon" av beina mens han ligger på ryggen! Og noen ganger har vi lagt han på magen og "vugget" litt på han. Virker som det også satt igang fordøyelsessystemet ! :)

-- tasting fra mobil --

Vi brukte maltekstrakt idag, og tror det hjalp. Nå får hun mme da.

Oppdatering : maltekstrakt hjalp ikke, det har vært en slitsom natt i natt ja....flere tips?

Fikk tips om å ta pauser og rape han gjennom måltidet. Har fungert i natt ihvertfall så fortsetter i dag. Fantastisk med litt søvn. :-) men kom gjerne med flere tips.

Fikk tips av ammeveileder på helsestasjon om å gi den lillfennikel te. Lar en tepose trekke i 150ml varmt vann. Posen skal trekke i 10 min. La koppen stå til teen er avkjølt. Gi babyen 3 spiseskjeer te. Jeg brukte transprøyte for å få det i ham. Ser ut som om han liker det, men får sjeldent i ham alle tre skjebne. Gir ham det enten før, eller rett etter amming. Syns etter har vært best, da blir han ikke mett på te før han skal spise. Virker som teen har effekt, men er ikke helt sikker. Noen andre som har prøvd fennikel te?

Jeg har også en slik luftgutt :-) han spiser seg mett på 7-10 minutter og sluuuker luft samtidig som han spiser. Vi har gjort følgende;

*jeg pumper melk og gir mat på flaske. Dette er for å få bedre kontroll. Vi bruker nå gjerne 20 minutter på matingen og vi får lagt inn flere rapepauser.
*vi har brukt miniform, men vet ikke om det hjalp. Det jeg vet er at vi sluttet å gi i går kveld og i natt har han hatt tre solide økter med prumping og bæsjing - så om miniformen hadde motsatt effekt vet jeg ikke.
*flere amme pauser
*bærer han ved at han ligger med magen sin på underarmen vår, en hånd og en fot på hver side av armen og våre hender på hans mage.
*sitter i sofaen med beina opp, han ligger i fanger i sittende stilling, holder hendene hans og vugger beina fram og tilbake - da roer han seg altid.

Lykke til! Det er veldig slitsomt så prøv å nyt de rolige stundene så mye du kan slik at dere får litt kos også :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp