Trenger tips/ hjelp til studievalg....

85modell

Glad i forumet
Kom meg inn på sykepleier utdanning fra høsten av, har noen dager på meg til å takke ja....

Hva gjør jeg?

Med tanke på at jeg er gravid å venter i mars.... Noen andre som har vært, eller som er i min situasjon?

Hva ville dere gjort?

Jeg må da ta permisjon fra min jobb for å gå skole, får ikke da noen penger når barnet kommer..... Blir så mye å tenke på...

Å mannen får mye å betale på, 2 biler, hest, hus, hunder,meg, barnet. ( får jo sikkert lån/stipend som går til oss også)
Han sier at jeg skal bare gjøre det og at dette ordner seg nok, så han er positiv til det....

Snakk med studieveilder. Kan godt være du kan takke ja til plassen og deretter søke om utsatt plass eller permisjon fra studiene. slik at du kan beholde jobben og tjene deg opp rett til foreldrepenger og deretter starte studiene til neste år når babyen er 5 mnd. Det er tøft å studere med en liten baby, men er man motivert så går det!

Gjør det! Benytt sjansen du har fått :) Undersøk det økonomisk først så dere er forbedret på hva dere har i vente. Kjenner mange som har fått barn ila studiet, og det har gått veldig bra :)

-Appen

Jeg ville takket ja. Dersom du tar I mot plassen har du rett til å ta den over flere år.
Jeg holder på med master og tenkte å bruke permisjonstiden til å skrive oppgaven :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

jeg har kommet inn på masterstudie fra høsten. skal søke permisjon og legge ved legeattest. dette har jeg gjort før også og da var ikke det noe problem. snakket med nav og det går fint an å studere mens man mottar foreldrepenger... dvs jeg blir fulltids masterstudent da lille er 5 mnd.. :-)

takk ja til plassen og søk om permisjon/ reservert plass:-)

Back
Topp