Trenger tips ang størrelse

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Jeg tenkte kjøpe en lille lam ulldress på salg på barnas hus idag, men klarer ikke bestemme meg for størrelse. Vi ha en som varer vinteren gjennom og lurer på 74 eller 80.
Frøkna har en del ullklær (body, syrømpebukse, sokker og bukser) så dressen er ment for å bruke som et rent ytterplagg oppå alt annet av klær. Kan jeg kjøpe 80 eller blir det alt for stort? Hun var 66cm på kontroll igår. Tenker at om dressen blir litt posete så gjør vel ikke det noe med andre klær under?

Vi fikk en ulldress fra Lillelam i 74 nå. Denne kunne hun lett brukt nå om det var kaldt nok. Den er så vidt litt stor. Hun bruker ellers 62 i bodyer og må nok ha 68 i bukser for tiden. Vet ikke hvor lang hun er men er nok rundt 66-67cm. Så 80 er vel ikke noe krise? Kan jo bare rulle opp armer og bein om det er absolutt altfor stort.

Kanskje det er samme dressen? Den kunne hvertfall brettes ned på armer og ben om man klippet noen små sting. Jeg vet ikke hvor stor den blir i 80. Men jeg er ganske sikker på at den hun fikk i 74 kommer til å vare hvertfall til jul. Helt til våren er jeg ikke så sikker på. Så om du vil at den skal vare til våren ville jeg tatt 80.

Nå ble det mye fram og tilbake fra meg, men jeg ville tatt 80 om den skal vare til typ ettårsdagen.

Vi fikk en ulldress fra Lillelam i 74 nå. Denne kunne hun lett brukt nå om det var kaldt nok. Den er så vidt litt stor. Hun bruker ellers 62 i bodyer og må nok ha 68 i bukser for tiden. Vet ikke hvor lang hun er men er nok rundt 66-67cm. Så 80 er vel ikke noe krise? Kan jo bare rulle opp armer og bein om det er absolutt altfor stort.

Kanskje det er samme dressen? Den kunne hvertfall brettes ned på armer og ben om man klippet noen små sting. Jeg vet ikke hvor stor den blir i 80. Men jeg er ganske sikker på at den hun fikk i 74 kommer til å vare hvertfall til jul. Helt til våren er jeg ikke så sikker på. Så om du vil at den skal vare til våren ville jeg tatt 80.

Nå ble det mye fram og tilbake fra meg, men jeg ville tatt 80 om den skal vare til typ ettårsdagen.
De har vel bare en ulldress så da er det nok samme :)
Hva har dere under dressen når den er litt stor?

Ville tatt 80. :)Har en dress fra lillelam i 68, og jeg synes den er liten i størrelsen. Den er for liten selv om 68 egentlig er størrelsen som brukes mest nå. Hun var 66 cm ved måling forrige uke, 4,5 mnd.

Har bare prøvd den på for å se og ikke brukt den. Men da hadde hun på seg en vanlig joggebukse og langermet body. Bredden er det ingenting å si på. Hun er ikke så kraftig. Men lengden kunne brukes nå uten å brette opp. Den er jo litt lang. Men ikke som en pose, om du skjønner?

Denne er det

http://www.barnashus.no/lillelam-sparkedress-basic-brun-233148-brown.html
Det er den ja. Blir lyserosa her da :)
Jeg syns den er så veldig fin.
Men da blir det nok 80.

Ville tatt 80. :)Har en dress fra lillelam i 68, og jeg synes den er liten i størrelsen. Den er for liten selv om 68 egentlig er størrelsen som brukes mest nå. Hun var 66 cm ved måling forrige uke, 4,5 mnd.
Da er den liten ja. Det meste i 68 er fortsatt stort/løst her. Er hun rund da? Frøkna her er god og rund med 7500gr på 66cm, men kroppen er liten så mesteparten av lengden er nok i beina.

Da er den liten ja. Det meste i 68 er fortsatt stort/løst her. Er hun rund da? Frøkna her er god og rund med 7500gr på 66cm, men kroppen er liten så mesteparten av lengden er nok i beina.

Veldig god og rund :p Ca like lang som di, men rundt 8300. Rett og slett en bolle.

Kjøpt ull klær i dag jeg også 74 og 80! :P fikk ikke bestemt meg, men kjøper du 80 så er det bare å brette opp også har du god plass til klær under :)

Back
Topp