Trenger tips ang søthunger, kosthold osv

Snuppeluppe

Gift med forumet
Nå som jeg går hjemme med lillemann, har jeg blitt så fæl til og spise i tide og utide (mest utide [8D])
Må liksom inn i skapet og sjekke om det er noe snop og gomle i meg...blir mye "kjedespising" av usunne ting.. Føler søthungeret tar helt av for tiden! [:'(] Og jeg har IKKE lyst til å legge på meg masse pga dette.
Ikke noe flink til å spise regelmessig heller... Gir liksom av all min tid til lillemann og glemmer og spise selv..og det resulterer i at jeg til slutt blir så sulten at jeg bare MÅ ha sukker pga at blodsukkeret er så lavt, og når lillemann da sover, går jeg i skapet og finner noe å gomle på [:'(] Fy skamme seg!
Lurer på om det er noen som har tips mot søthunger? Og kostholds tips generellt, hvor ofte bør man spise og hvor mye til hvert måltid? Kunne godt tenke meg å gå ned et par kg, selv om jeg ikke er overvektig (veier 70 kg) Jeg spiser ikke brød, men knekkebrød av den grove typen. For fiber er vel ikke fetende?

-Ikke ha søtsaker hjemme,kjøp heller inn litt i helgene
-Lag deg noe sunt og godt som du kan kose deg med på kveldene,feks fruktsalat med litt usaltet nøtter i,eller smootie.
-Prøv å start dagen med frokost,så synker ikke blodsukkeret så fort

[8|]Melding til meg selv: Jeg må huske å gjøre dette jeg også[:-]

hvis du begynner å spise regelsmessig å holder blodsukkeret ditt i sjakk så går også søthungeren ned.

-prøv å spis ihvertfall 5 måltider hver dag(hver 3 time)
-drikk masse vann, det demper sultfølelsen, et stort glass vann før hvert måltid(hvis du vil ha litt smak i vannet kjøper du c vitamin i rør og legger oppi vannet, kan fåes i forskjellige smaker.
-prøv å hold deg unna rafinert sukker,hvitt mel og gjær.
-knekkebrød eller havregrøt er gode alternativer
-ha alltid frukt og grønnsaker i hus, så du kan knaske på det hvis du er fysen.
-prøv ikke spis etter kl 20.00

Gode alternativer istede for godterier er

-fruktsalat med vaniljekesam
-grønnsaker og dipp(laget på kesam)

håper du fikk litt motivasjon nå[:)]

ikke minst: du SKAL kunne kose deg en dag i uken om det er en onsdag eller en lørdag.
kjøp inn lite, slik at du kun har denne dagen og ikke flere av dagene.
det som er igjen hadde jeg kastet[:)]

ORIGINAL: Tyren85

hvis du begynner å spise regelsmessig å holder blodsukkeret ditt i sjakk så går også søthungeren ned.

-prøv å spis ihvertfall 5 måltider hver dag(hver 3 time)
-drikk masse vann, det demper sultfølelsen, et stort glass vann før hvert måltid(hvis du vil ha litt smak i vannet kjøper du c vitamin i rør og legger oppi vannet, kan fåes i forskjellige smaker.
-prøv å hold deg unna rafinert sukker,hvitt mel og gjær.
-knekkebrød eller havregrøt er gode alternativer
-ha alltid frukt og grønnsaker i hus, så du kan knaske på det hvis du er fysen.
-prøv ikke spis etter kl 20.00

Gode alternativer istede for godterier er

-fruktsalat med vaniljekesam
-grønnsaker og dipp(laget på kesam)

håper du fikk litt motivasjon nå[:)]

ikke minst: du SKAL kunne kose deg en dag i uken om det er en onsdag eller en lørdag.
kjøp inn lite, slik at du kun har denne dagen og ikke flere av dagene.
det som er igjen hadde jeg kastet[:)]

Tusen takk for gode råd! [:D] Da skal jeg ta meg sammen å prøve dette [:)]

krom tabletter hjelper mot søtsug

ORIGINAL: stineja

jeg sverger til FuN LIGHT SAFT :P Jeg har klart meg i to uker (foruten lørdag) heelt sukkerfri, (helt seriøst ! ) og det er sykt bra til å være meg, jeg drikker meg mett på saft til måltidene for da har jeg ihvertfall smakt søtt iløpet av en dag, ingen sukker, 1 kalori :p og når jeg kjenner det som verst, drikker jeg to glass saft for da demper det seg, og da kan jeg fortsette med noe annet for å glemme resten av søtsuget :)

Godt alternativ istedenfor å drikke Pepsi Max [:)]  Blitt mye av det i det siste...

Back
Topp