Trenger tips ang. reisetriller :)

Happynow

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei. Jeg trenger sårt noen tips ang hvilken reisetrille jeg bør satse på. Valget står på en måte mellom to stykker. Zero2four Bangkok og titanium baby breeze.

Vi skal til syden om en stund, og jeg vurderer å kjøpe en av disse trillene. Tanken er at dette skal være eneste vogn på turen, så den må være litt anvendelig :) Mine viktigste kriterier er:
-mini kan sove i den på dagtid, god liggestilling og det som måtte følge med av behov
-den kan medbringes som håndbagasje på flyet, (slik at vi kan ha vogna med oss helt til gaten)
-den er ok å trille for foreldrene og grei å sitte i for lillegutt

Men jeg trenger sårt noen tips og litt hjelp på veien med å velge riktig vogn for oss :) Noen som har erfaring med disse to i forhold til reise/ syden/ flyplass/ soving/ eneste vogn til trilling, så setter jeg stor pris på å få høre deres tanker :D

Hei. Jeg trenger sårt noen tips ang hvilken reisetrille jeg bør satse på. Valget står på en måte mellom to stykker. Zero2four Bangkok og titanium baby breeze.

Vi skal til syden om en stund, og jeg vurderer å kjøpe en av disse trillene. Tanken er at dette skal være eneste vogn på turen, så den må være litt anvendelig :) Mine viktigste kriterier er:
-mini kan sove i den på dagtid, god liggestilling og det som måtte følge med av behov
-den kan medbringes som håndbagasje på flyet, (slik at vi kan ha vogna med oss helt til gaten)
-den er ok å trille for foreldrene og grei å sitte i for lillegutt

Men jeg trenger sårt noen tips og litt hjelp på veien med å velge riktig vogn for oss :) Noen som har erfaring med disse to i forhold til reise/ syden/ flyplass/ soving/ eneste vogn til trilling, så setter jeg stor pris på å få høre deres tanker :D
Eg har Titanium Baby Breeze. Eg er kjempefornøgd med den :D
Kjøpte den i utgangspunktet kun for å ta med til Gran Canaria, for å ha ei lett reisetrille. Men har endt opp med å bruke den mykje seinare også. Brukar den til og frå butikken, om den andre "hovedvogna" er pakka i bilen feks. Og den er genial på kjøpesenter:-)
JEnta mi hadde ingen problem med å sove i den, ho var 3mnd då me reiste nedover. Og ho kan framleis sove i den no, når ho er 1 år.
Me fekk ha den med på flyplassen, og så leverte me den inn ved flytrappa, og fekk den igjen ved flytrappa på Gran Canaria. Genialt :D

Man kan ha med alle vogner til gaten, tror jeg? Den må ikke få plass som håndbagasje, de kan ta den i mot ved gaten og plassere den der det er plass.
Personlig ville jeg valgt vogn med bedre liggestilling og bedre hjul enn slike triller, men det er vel mest smak og behag :)
F.eks baby jogger city mini med GT-hjul :)

Seriøst? Man kan ta med vognen uansett? Det er jo kjempebra :D Men da lurer jeg vel på hvem av de to som er best for soving for lille, og trilling/ styring for oss store. Vi har en baby jogger city elite fra før, kan selvfølgelig ta med den i stedet for en trille, men føler at den blir litt stor, og kanskje litt varm på en måte. Men kanskje jeg egentlig bare ønsker meg en unnskyldning til å kjøpe en ekstra vogn ;) Mannen syns nemlig at det er unødvendig å ha mere enn en vogn :p

Seriøst? Man kan ta med vognen uansett? Det er jo kjempebra :D Men da lurer jeg vel på hvem av de to som er best for soving for lille, og trilling/ styring for oss store. Vi har en baby jogger city elite fra før, kan selvfølgelig ta med den i stedet for en trille, men føler at den blir litt stor, og kanskje litt varm på en måte. Men kanskje jeg egentlig bare ønsker meg en unnskyldning til å kjøpe en ekstra vogn ;) Mannen syns nemlig at det er unødvendig å ha mere enn en vogn :p
Jeg mener man kan det ja, men sjekk nærmere, for jeg er ikke helt sikker.
Vi har brukt bæretøy.
Men en stor og lun vogn er god for å gi godt med skygge også da :)

Tusen takk for svar Og det med skygge var jo absolutt en smart tanke, pluss at det er godt med lufting på city elite ;) Pluss store gode hjul som kommer seg bedre fram i sanden for eksempel.. Hmm.. Må nok tenke litt mere :) Men tar gjerne i mot flere erfaringer om noen har :)

Det er faktisk veldig opp og ned på det å ta med vogna til gaten. Det er sjeldent vi har fått lov å ha den med helt til gaten på Oslo. Mens på Keflavik har vi alltid fått lov.
Vi har en baby travel bangkok og quinny zapp extra. Å jeg ser at de er ganske like.
Skulle jeg velge en av dem til å ta med til syden hadde det hvert bangkok.
Men det er selvfølgelig smak og behag og det kommer an på hvor gammelt barnet er. Vi hadde med oss bangkok til Marbella og var super fornøyd. zapp er mer "by trille"

Han er 1 år når vi reiser :) Trodde jeg skrev det, men det gjorde jeg visst ikke! :)

Last edited:
baby jogger city mini gt uten tvil, dersom barnet ditt aksepterer liggestilling en , dvs den har jo ikke regulerbart fotbrett, men dog ei fantastisk god vogn og trille, kan trilles med en hånd

ps å ta med trilla til gate må som regel avklares på forhånd ved innsjekking , personlig hadde jeg brukt bære sele på fly plassen og send vogna i prampack sammen med øvrige bagasje

det gjorde vi nåe vi var til Syden, nettopp, minsten var ett år akkurat, da

Takk for alle tips og innspill :) Da har jeg bestemt meg for å kjøpe en titanium breeze, denne er brukt, men lite/ ingen slitasje ;) Så får jeg vurdere om det blir den eller city elite som blir med til syden :)

Kan absolutt tenke meg at mini gt er helt genial, men kjennes litt råflott å kjøpe city mini gt når jeg har city elite fra før. Også får jeg kjøpt tianium en del billigere i tillegg, så da blir det enda mere råflott å kjøpe en ny gt :/ ;) ..om man bare var rik :p ;)

Men igjen, tusen takk for tilbakemeldinger :) Hjelper å få høre ulike meninger og erfaringer :)

Kan absolutt tenke meg at mini gt er helt genial, men kjennes litt råflott å kjøpe city mini gt når jeg har city elite fra før. Også får jeg kjøpt tianium en del billigere i tillegg, så da blir det enda mere råflott å kjøpe en ny gt :/ ;) ..om man bare var rik :p ;)
hadde det ikke vært for att minsten ikke likte liggestilling en i gt en så hadde jeg beholdt den , har i stede eliten nå og minsten bare elsker den vogna

Back
Topp