Trenger tips ang mat!

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg har nå lagd plommemos til mini, men problemet er at den ble så rennenede at det er mer som en suppe. Finnes det noe jeg kan bruke for å få det tykkere i konsistensen?

Maizenna eller potetmel?
Det brukes jo til jevning hvertfall.

Ja kan man bruke potetmel til babyer? Helt grønn på det området, og har det i skapet, men ikke maizenna

Ja kan man bruke potetmel til babyer? Helt grønn på det området, og har det i skapet, men ikke maizenna

Jeg vet ikke altså, her brukes det kun mot såre valker for tiden. :p Men kan ikke se for meg at det ikke skal kunne brukes egentlig.

Jeg vet ikke altså, her brukes det kun mot såre valker for tiden. :p Men kan ikke se for meg at det ikke skal kunne brukes egentlig.

Har googla meg halvt ihjel, og alt som kommer opp er såre babyrumper, haha :p Nei det er jo fra poteter så kan ikke skjønne noe annet

Kanskje det hjelper å koke opp litt føere plommer, i så lite vann som mulig. Evt tilsett litt maizenna og kok det opp litt - det skal tykne mosen:)

Eg ville brukt maizena. Det er glutenfritt og smaker ingenting :) det bruker eg når vi lager plommedesert til oss

Ikke bruk jevner!!! Det kan gi mageknip.

Har du hatt vann i når du kokte?

Alternativet er å koke det inn, så væsken fordamper. Evt røre inn grøtpulver, finmalte hirsegryn e.l.

Men sånn i fremtiden behøver man ikke koke frukt, det holder å mose den så får de frisk frukt med mer næring i. ;) Evt gi store biter i fruktnett. :)

Det ble faktisk ikke tilsatt noe som helst. Turte ikke i tilfelle det ikke er bra, men på magisk vis tyknet mosen til i kjøleskapet ;) Kokte ikke med vann, da plommene var nok væske i fra før, så fjerna egentlig bare skallet først i kokende vann, fjerna steinen, kokte de opp og mosa :) Litt syrlig, men tenker å blande med banan :)

Det ble faktisk ikke tilsatt noe som helst. Turte ikke i tilfelle det ikke er bra, men på magisk vis tyknet mosen til i kjøleskapet ;) Kokte ikke med vann, da plommene var nok væske i fra før, så fjerna egentlig bare skallet først i kokende vann, fjerna steinen, kokte de opp og mosa :) Litt syrlig, men tenker å blande med banan :)
Lurt å blande med banan, plomme er løsende og banan kan gi hard mage, så komboen er nok veldig bra. ;)

Back
Topp