Trenger synspunkter *bilde*

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Hei damer! (Obs! Bilde nederst i HI og et innlegg lenger ned)
For noen dager siden møtte vi et vennepar med deres baby og vi tok en kaffe.

Et par dager senere kom det noen prikker rompa til min baby. Jeg tenkte først at dette var bleieutslett og lufttørket/brukte sinksalve etter hvert bleieskift. Samtidig ble mini tett i nesen og fikk litt feber.

Han har nå begynt å få rosa prikker i ansiktet/hodebunn og prikker i bleieområdet har blitt verre, de ser nå ut som kviser..

Fikk akkurat vite at både mann og barn hjemme hos vennene våre har hatt utbrudd av vannkopper.

Hva tror dere?
(Baby er i god form ellers-hvis ikke hadde jeg kontaktet lege asap ;) )
ImageUploadedByBV Forum1413811922.453624.jpg

Last edited:
Kan det være vannkopper da? Hva tenker du selv? Vanskelig å vite men ser jo ut som det kan være en barnesykdom ihvertfall.

Har du forresten prøvd å bruke pudder? Kan jo være varmeutslett også..

Prøvde å ta bildet av de på hodet men kameraet er for spennende :p
Håper dere klarer å se de rosa prikkene likevel :)
ImageUploadedByBV Forum1413818143.268621.jpg

Har du forresten prøvd å bruke pudder? Kan jo være varmeutslett også..
Ikke prøvd pudder nei. Skal prøve litt potetmel i kveld. Til vanlig bruker jeg tørrservietter og vann ved bleieskift. Ikke skiftet bleiemerke eller vaskemiddel heller. Synes det ser så aggressivt ut :(

Ikke prøvd pudder nei. Skal prøve litt potetmel i kveld. Til vanlig bruker jeg tørrservietter og vann ved bleieskift. Ikke skiftet bleiemerke eller vaskemiddel heller. Synes det ser så aggressivt ut :(
Ja det så skikkelig hissig ut. Vil anbefale å prøve potetmeø ja. For hvis hun er sår pga fuktighet så gjør sinksalve eller andre salver det bare verre..

Aselli sårsalve er supert på sånne utslett.
Guttungen min fikk det etter et magevirus og da e smurte på salva første gang så va han megasår. 1 time senere da e skulle skifte bleie så va utslettet borte og han va helt fin i huden igjen.

Vannkopper dukker ikke opp før 21 dager etter smitte, så tviler litt for at det er vannkopper (så fremst dere ikke har hatt jevnlig kontakt med de under smittefaren).

Kan være virusutslett. De kommer gjerne etter en forkjølelse.
Guttungen min fikk plutselig masse utslett der vi kunne se at utslettet poppet opp minutt for minutt.
Kom til legen dagen etter og han ble undersøkt. Legen sa at det va helt normalt og ufarlig. (e trodde det va vannkopper men det va ikke det). Rundt en viss alder får de aller fleste babyene virusutslett som kan ligne på vannkopper da det kommer overalt.

Kan jo ikke skade å ta en liten tur til legen og se hva de sier der? :)

Back
Topp