Trenger svar fort!

lillefixen

Gift med forumet
Jeg laget pasta med salat og sjampinjongsaus til kvelds, og så syns jeg sausen var litt merkelig på konsistensen.. så jeg sjekket fløten, den går ikke ut på dato før i februar, men det står på at den er holdbar ca. 1 uke etter åpning... tror denne har stått i snart to uker.. iallefall 10 dager! Er det farlig å spise det da?? Har kokt sausen i over fem minutter, så det er sikkert ikke bakterier i den uansett.. Men jeg har ikke lyst å få vondt i magen [8D]

Jeg er ikke sikker, men hadde ikke tatt sjansen på å spise den for det vi jo si at fløta var sur når du brukte den i sausen.

[:'(]

Men burde jeg ikke ha sett det??
Pleier ikke fløten å bli tykk og klumpete når den er sur?
Den så helt normal ut når jeg målte opp mengden liksom... [&:]

Er ikke sikker fløten var sur da.....

Smak og prøv...
Meieriprodukter smaker DÅRLIG viss den er dårlig!!!!

smaker den greit er det greit!

ORIGINAL: MOVED: Mochicka™

Er ikke sikker fløten var sur da.....

Smak og prøv...
Meieriprodukter smaker DÅRLIG viss den er dårlig!!!!

smaker den greit er det greit!

Helt enig! Er ikke noe farlig sålenge det smaker og lukter bra! For oss voksne iallefall. (barn kan vel være litt mer ømfintlige enn oss voksne...) [:)] Jeg ville iallefall spist og kost meg hvis det smakte og luktet godt! [:D]

Hmmm..
Syns egentlig det smakte helt greit [8D]
Men litt ekkelt at det var tykkere konsistens enn det pleier å bli.. hehe

ORIGINAL: MOVED: lillefix *

Hmmm..
Syns egentlig det smakte helt greit [8D]
Men litt ekkelt at det var tykkere konsistens enn det pleier å bli.. hehe

Bon apetit [:D][:D][:D]

Hehe, jeg spiser det, jeg!

Er bare halvparten av fløten i sausen som er "gammel", andre halvparten er fra en kartong jeg åpnet i går.
Tror kanskje grunnen til at sausen er litt tykk kan være at jeg tok litt mindre vann i, fordi jeg ikke hadde så mye fløte som det egentlig skulle være oppi..
også brukte jeg hermetiske sjampinjonger i stedet for fersk, som jeg vanligvis bruker..

nam nam [8D]

Jeg har hørt at hvis fløte eller melken skal brukes i matlaging gjør det ikke noe.

Så jeg bruker det gjerne jeg, og har ikke merket noe på hverken smaken eller i magen[:)]

ORIGINAL: *Mamsen til Ane*

Jeg har hørt at hvis fløte eller melken skal brukes i matlaging gjør det ikke noe.

Så jeg bruker det gjerne jeg, og har ikke merket noe på hverken smaken eller i magen[:)]

Det er det moren min sier også.
Inntil for kort tid siden stolte jeg blindt på alt hun sa, men har funnet ut at hun ikke er allvitende allikevel (var en sjokkerende oppdagelse [8D]).
Men hun er ganske fornuftig tror jeg.

Hehe, nå kom sambo inn og sa: Ååå, eg e så triste..
Så tenkte eg at det va for at han hadde dårlige samvittighet for at han bare sitte og skrive på oppgaven sin heile dagen og e usosiale, eller någe sånn..
Men ka tror du han svare når eg spør koffor han e triste?
JO, for at Arve Opsahl og Trond Kirkvaag e døe.. aldri hørrt så gale.. [8D]

ORIGINAL: MOVED: lillefix *

ORIGINAL: *Mamsen til Ane*

Det er det moren min sier også.
Inntil for kort tid siden stolte jeg blindt på alt hun sa, men har funnet ut at hun ikke er allvitende allikevel (var en sjokkerende oppdagelse [8D]).
Men hun er ganske fornuftig tror jeg.

Hehe, nå kom sambo inn og sa: Ååå, eg e så triste..
Så tenkte eg at det va for at han hadde dårlige samvittighet for at han bare sitte og skrive på oppgaven sin heile dagen og e usosiale, eller någe sånn..
Men ka tror du han svare når eg spør koffor han e triste?
JO, for at Arve Opsahl og Trond Kirkvaag e døe.. aldri hørrt så gale.. [8D]

Hehehehe. Men der er jo noen dager siden da!
 Har han vært så opptatt med å skrive at han ikke har fått det med seg før? [:D]

Back
Topp