Trenger svar fort..!

smash

Forumet er livet
VIP
Mannen min hadde veldig vondt i magen på lørdag, lå mye å sov ++
I går hadde han vondt på morran, men så å si helt fin igjen hele dagen og i dag tidlig..
Han ringte nå å sa han hadde kraftige smerter på venstre side av magen, prøvde å ringe legen, men de hadde stengt i dag og i morgen..

Hva kan det være??!
Har googla litt, men kommer kun opp om kvinner og sånn...

blintarmen kanskje! ring legevakt eller et aent lekekontor , god bedring t mannen din :)

pianøtt skrev:
blintarmen kanskje! ring legevakt eller et aent lekekontor , god bedring t mannen din :)

Går det sånn frem ogtilbake med smertene da?
Uff, hater sånt!!:( Stakkars mannen min!
Han skal ringe legevakten når de åpner kl 17.

pianøtt skrev:

blindtarmen sitter til høyre..

Blindtarmen er på høyre side, og når det først gjør vondt slutter det ikke før de har fjernet den :P 

Hva annet kan det være da tro?

Kan være noe med fordøyelsen kansje? :S

Arg det nr var bare for medlemmer. men på internettsiden deres er et nr en kan ringe selvom en ikke er medlem. var 26 per min da... Så dere ser selv an situasjonen om det er verdt å betale for å ringe da :) lykke til!

Tusen takk!!
Men tror vi kanskje bare venter på legevakten som åpner kl 17.
Han hadde skikkelig vondt stakkars, og sa at han fikk veldig vondt da han spiste lunsj på jobb...

Drømmeren skrev:
Jeg ville ringt legevakten med engang

De åpner ikke før kl 17..

Aner ikke hva det kan være, men ville ringt legevakten og hørt hva de sier. Blindtarmen er det ikke, for den sitter på høyre side, og når den først er betent så gjør det vondt hele tiden kan jeg love deg! God bedring til mannen din! :)

Hadde ikke begge ungene spysjuka i uka som gikk? Vil tro det har noe med hverandre å gjøre. Kan være jævla vondt selvom det "bare" er mageknip..

KristineBirgitte skrev:
Hadde ikke begge ungene spysjuka i uka som gikk? Vil tro det har noe med hverandre å gjøre. Kan være jævla vondt selvom det "bare" er mageknip..

Jo, begge jentene hadde det i uken som var.. Og storejenta hadde vondt i magen..
Men det her er jo helt ekstremt..
Han driter vanlig også.. (litt mye info kanskje:P)

Tipper luftsmerter.. Kan være ekstremt smertefullt og kommer gjerne ved inntak av mat... Er ikke få fortvilte pasienter som kommer til legevakt/akuttmottak med magesmerter og sendes hjem med diagnose luftsmerter.. Og spesielt i etterkant av magesyke som døtrene dine har hatt kan han ha fått en "annen variant" som bare gir magesmerter.. Men uansett lurt å kontakte legevakten og få en vurdering, er jo tusen andre ting det KAN være men ingen vits å krisemaksimere....

Pearl skrev:
Tipper luftsmerter.. Kan være ekstremt smertefullt og kommer gjerne ved inntak av mat... Er ikke få fortvilte pasienter som kommer til legevakt/akuttmottak med magesmerter og sendes hjem med diagnose luftsmerter.. Og spesielt i etterkant av magesyke som døtrene dine har hatt kan han ha fått en "annen variant" som bare gir magesmerter.. Men uansett lurt å kontakte legevakten og få en vurdering, er jo tusen andre ting det KAN være men ingen vits å krisemaksimere....

Hater å se noen jeg er så glad i ha det vondt!
Har som sagt gått veldig frem og tilbake med smertene siden lørdag, men siden kl 12 i dag har det vært konstant.. Og han klager aldri over småting, så det er nok veldig vondt!
Hvordan sjekkes de på legevakten da? Eller må han evt til videre sjekk på sykehuset?
Da har vi èn times kjørevei:( Laaaangt...!:(

Det stemmer IKKE at man har smerter hele tida ved blindtarmbetennelse. Jeg ble operert for kraftig blindtarmbetennelse for et par mnd siden. Jeg hadde vondt i tak, smertene kom å gikk.... Da jeg ble lagt inn på sykehuset så hadde jeg kun vondt når de trykket ned på høyre side, jeg hadde heller ikke de klassiske symptomene som vondt når de  hadde en finger i endetarmen eller når de trykket på venstre side. De så det på ultralyd at det var blindtarmen og når de opererte så var den veldig betent, masse puss osv... Men som sagt blindtarmen er på høyre side...

Det kan være nyrestein feks.... det gjør sinnsykt vondt sier de... Jeg ville ha dratt på legevakta kl. 17 jeg... tatt det med ro frem til da...

Hadde ikke konstante smerter med min bt... Men det ble kjempeakutt! Og jeg hadde smerter nede til venstre. Har dere ikke fastlege? Er lenge og vente til kl 17 om det kan være noe "akutt"

Back
Topp