Trenger svar fort ang amming!!

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Prøver og fullamme min 10 dager gammel jente. Men hun har ikke lagt på seg noe siden vi dro hjem fra Sykehuse. 1 uke siden vi kom hjem. Helsesøstra var her i dag og sa at jeg ikke måtte bekymre meg for at hun ikke fikk mat. Men det gjør jeg. Er veldig sår på brystvorter så har pumpet meg litt for og får avlastning. Og får tilsammen på begge brystene ut 40-50 ml. Er ikke det lite? Vil så gjerne ha opp produksjonen så jeg får til amminga. Noen tips til hvordan ???

Legge henne til ofte.
Drikke amme te.
Spise og drikke bra.

Dette bør øke produksjonen.

Men du har nok mer melk enn det du pumper ut:)

legge henne til ofte. bruk ammeskjold om du er veldig sår (trenger ikke bruke de hele tiden, men litt innimellom for avlasting), la puppene lufttørke etter amming, ellers så skal det vel finnes salver som hjelper mot såre pupper.
du har nok mye mere melk enn du klarer å pumpe ut.

Prøver og fullamme min 10 dager gammel jente. Men hun har ikke lagt på seg noe siden vi dro hjem fra Sykehuse. 1 uke siden vi kom hjem. Helsesøstra var her i dag og sa at jeg ikke måtte bekymre meg for at hun ikke fikk mat. Men det gjør jeg. Er veldig sår på brystvorter så har pumpet meg litt for og får avlastning. Og får tilsammen på begge brystene ut 40-50 ml. Er ikke det lite? Vil så gjerne ha opp produksjonen så jeg får til amminga. Noen tips til hvordan ???

Nyfødte går ofte ned i vekt etter fødsel, inntil 10%. Man ønsker at de skal innhente fødselsvekta si etter hjemkomst og ellers er det en vektøkning på 150-200gram i uka som er ønskelig. Det stemmer det som sies om at du gjerne kan ha mer melk enn det du får pumpet ut. Prøv å senk skuldrene og ha trua på deg selv. Purelansalve er veldig lindrende til såre brystvorter. Det er veldig klissete så et tips er å ta litt i et ammeinnlegg som du forsiktig trykker på det såre brystet. Purelan trenger du ikke fjerne før amming.

Til slutt vil jeg anbefale deg å gå litt ofte til veiing på helsestasjon første tida feks x1 per uke hvis det kan være med på å trygge deg. Dersom barnet ikke får i seg nok mat vil du ofte merke det på at barnet virker veldig utilpass. Det er også greit å vite at det er helt normalt å måtte legge hyppig til første tiden. Babyen kan også ha såkalte økedøgn hvor de nesten bare ligger til brystet hele dagen, men det stabiliserer seg somregel fort. Dersom du fortsatt syns ting er vanskelig så søk råd hos helsesøster eller ammepoliklinikk om det et det der du bor. Lykke til! Ha trua på deg selv:).

Bruker ammesjold allerede pga sårhet. Får prøve og legge henne til oftere. Salve for såre brystvorter har jeg og. Ja kansje jeg skal la henne amme først og så pumpe resten. Hun har en tendens til og sovne ved puppen nemmelig. Og da igjen slite med luft i magen. Sukkervann og minifon dråper hjelper litt.

Nei det er ikke lite!

Det beste tipset om å få henne til å legge på seg er at hun får i seg bunnmelken - den fete melken som kommer helt til slutt. La henne ligge lenge nok ved brystet før du bytter.

Kamskjell i bhen er mitt beste tips mot såre brystvorter. Og lufttørking.

Bruker ammesjold allerede pga sårhet. Får prøve og legge henne til oftere. Salve for såre brystvorter har jeg og. Ja kansje jeg skal la henne amme først og så pumpe resten. Hun har en tendens til og sovne ved puppen nemmelig. Og da igjen slite med luft i magen. Sukkervann og minifon dråper hjelper litt.

Min sovnet også med puppen de første ukene, sov litt og noen ganger ammet jeg igjen;)

Back
Topp