Trenger sovehjelp til snuppa

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snart er hun 6 mnd, sov natten igjennom ved 2 mnd alder, men fra jul har alt forandret seg. Hun har aldri sovnet for natten før midnatt( ved 1-2 mnd alder var hun oppe til 02 hver natt) Kan sovne ved 18-19 tiden men kun en halvtime times tid, kan også sovne helt fram til 23 tiden men kun en dupp da også. Veldig slitsomt. Men nå sover hun bare 1-3 t sammenhengende og vil ha pupp. Står opp for dagen alt mellom 10-12 og sover ikke så mye på dagtid, men hvordan får jeg henne til å sovne i rett tid???? Kan jo. Ære på soverommet i 4 t før hun sovner, synes det er litt slitsomt.
Hun får 1-2 små smaksporsjoner med grøt/frukt på dagen. Ellers mye pupp:) men er Det normalt å spise mye på natten nå som hun er så stor?

Du må nok starte i en kjipe enden, å vekke henne om morran.. Hun kommer aldri til å sovne til "normal tid" når hun sover til ti-tolv.. Slik måtte vi gjøre det her.. Og det er sååå deilig å legge henne kl åtte, og sitte i sofaen ALENE resten sv kvelden:-)

Jeg prøvde det en periode. Men hun sovnet faktisk enda senere.. Prøvde å vekke henne på morgen en stund, så kortere dupper på dagen. Så jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvis vi står opp når hun våkner i 7-8 tiden og vil ha pupp er hun så trøtt at hun holder maks en time.. Jaja får vell prøve igjen:)

Er normalt med en dupp ca 2t etter de har stått opp.. De kan sove veldig urolig om natten om de legger seg for sent og er overtrøtte- faller ikke i dyp søvn, men våkner lett. De burde ha minst 2 dupper etter dere er stått opp til han/hun legger seg igjen. Siste dupp burde være unna innen klokken 16, og bebis i seng etter kveldsstell mellom 18-19. Når de er 6mnd burde de kunne sove 11-12t strekk uten pupp. Etter jeg begynte å følge denne "oppskriften" så sover han fra 11-12t hver natt uten pupp og sover gode 1t dupper 2 ganger om dagen. Før var jeg oppe hver time -hver andre time på natten og ammet i over 2mnd. (Sov fint de første 3mnd) Sover nå fra 19 til ca 6, så pupp og dupp. Sove igjen kl 10-11 og så ny dupp 14-15 og kveldsstell fra kl 18 og i seng kl 19. Er bare blid og fornøyd når han er våken også :) lykke til! Mangel på søvn er tortuuur :-0

Er normalt med en dupp ca 2t etter de har stått opp.. De kan sove veldig urolig om natten om de legger seg for sent og er overtrøtte- faller ikke i dyp søvn, men våkner lett. De burde ha minst 2 dupper etter dere er stått opp til han/hun legger seg igjen. Siste dupp burde være unna innen klokken 16, og bebis i seng etter kveldsstell mellom 18-19. Når de er 6mnd burde de kunne sove 11-12t strekk uten pupp. Etter jeg begynte å følge denne "oppskriften" så sover han fra 11-12t hver natt uten pupp og sover gode 1t dupper 2 ganger om dagen. Før var jeg oppe hver time -hver andre time på natten og ammet i over 2mnd. (Sov fint de første 3mnd) Sover nå fra 19 til ca 6, så pupp og dupp. Sove igjen kl 10-11 og så ny dupp 14-15 og kveldsstell fra kl 18 og i seng kl 19. Er bare blid og fornøyd når han er våken også :) lykke til! Mangel på søvn er tortuuur :-0
Hun sover veldig forskjellig, men siste mnd har hun sovnet for natten mellom 23-00.30. Og da er vi endelig kommet dit liksom:P tror vi kom over på feil døgnrytme da hun hadde kolikk. Takk for alle gode tips;)! Hun sov jo minst 8-10 opp mot 12 timer sammenhengende uten pupp fram mot jul. Så skjønner liksom ikke helt hvorfor det endret seg:-s
Sover noen ganger kanskje bare 1 time fra vi starter dagen til kvelden, men andre ganger mange timer. Må nok bare prøve å stå opp med henne å få henne i seng tidligere. Nå har vi ligget i sengen siden 20 og hun sovnet nå:O :P men våkner somregel etter en time for mere pupp

Hun sover veldig forskjellig, men siste mnd har hun sovnet for natten mellom 23-00.30. Og da er vi endelig kommet dit liksom:P tror vi kom over på feil døgnrytme da hun hadde kolikk. Takk for alle gode tips;)! Hun sov jo minst 8-10 opp mot 12 timer sammenhengende uten pupp fram mot jul. Så skjønner liksom ikke helt hvorfor det endret seg:-s
Sover noen ganger kanskje bare 1 time fra vi starter dagen til kvelden, men andre ganger mange timer. Må nok bare prøve å stå opp med henne å få henne i seng tidligere. Nå har vi ligget i sengen siden 20 og hun sovnet nå:O :P men våkner somregel etter en time for mere pupp
Kan ikke hjelpe deg med leggetidene. Men ver forandret også det seg med maten litt før jul. Fra å sove 12 timer i strekk er det nå minst 2 matinger men ofte 3:( her legger hun seg senest 18 ellers blir hun overtrøtt og vanskelig å legge:(

Kan ikke hjelpe deg med leggetidene. Men ver forandret også det seg med maten litt før jul. Fra å sove 12 timer i strekk er det nå minst 2 matinger men ofte 3:( her legger hun seg senest 18 ellers blir hun overtrøtt og vanskelig å legge:(
Her er det også endringer i sovingen og mat om natten etter vi begynte med fast føde. Han må ha mer på natten enn før. Men dette tror jeg også fordi han vokser og utvikler seg jo veldig nå for tiden. Dessuten er det tydeligvis no tenner på gang, har ikke kommet opp enda da. Hadde på Dentinox for å se om det hjalp. Smøret på med fingeren 4 ganger, og etter det sovnet han nesten med en gang. Så det var kanskje kløingen i gummene som gjorde at han hadde vanskelig for å sovne. Ikke vet jeg, men skal nå prøve å gjøre samme trikset i morgen og ;)

Du må nok bare ta tiden tiø hjelp. Men er helt normalt at de holder ut max en time på mårran før de må ha dupp:)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

De to siste nettene har hun for første gang på minst en mnd sovet i egen seng:) og da har hun sovet 5-6 t sammenhengende før pupp og så sovet like mye igjen. Tilfeldighet eller kanskje ikke? :);) Håper det fortsetter. Begynte med samsoving etter jul engang da mannen synes det var så koselig, Hehe kanskje det som er problemet ja:P

I går sovnet hun 18.30 (etter å stått opp tidlig med henne og kun en dupp på to timer iløpet av hele dagen), men hun sov jo bare til 20.30 . Da var hun våken til 23, sov en time litt pupp og så sov hun 5 timer. Så hun er jo vant til sene kvelder, må nok som der sier stå opp tidligere og ta det litt og litt med tiden til hjelp

Back
Topp