Trenger solskinnshistorier...

Tingeling2022

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Hei :)

da er jeg tilbake på dette forumet igjen etter SA uke 5+0... :( det skjedde igår og er helt knust... skal til legen imorgen for sjekk.
Vi prøvde i 14PP :(

Det jeg lurer på er om dere har noen solskinnshistorier om å bli raskt gravid etter en sa? :)
Så har jeg litt koselig lese stoff nå som alt bare er mørkt og dystert... :(
 
Jeg er i første pp etter tidlig sa nå. Vi begynte å prøve med en gang så har kun hatt blødningen etter SA’en. Mistet 5+0 som deg, nå står jeg her og kunne skimte en strek på testen min på morningen idag :Heartred er livredd og vil bare at vi kan hoppe over noen dager nå så jeg kan få bekrefta om det er babystrek eller ikke!
Men som folk sier så er kroppen mye mer mottagelig for en ny graviditet etter at man har mistet! Sender deg en stor klem, vet hvor forferdelig situasjonen du står i er :Heartred:Heartred
 
Kjenner meg igjen! Var der for akkurat 1 mnd siden. Min kropp hadde en HELT lik syklus som vanlig denne mnd, om det er en trøst. Vi valgte å ikke prøve denne PP, men er klar nå. Sender en stor klem! :Heartred
 
Hei :)

da er jeg tilbake på dette forumet igjen etter SA uke 5+0... :( det skjedde igår og er helt knust... skal til legen imorgen for sjekk.
Vi prøvde i 14PP :(

Det jeg lurer på er om dere har noen solskinnshistorier om å bli raskt gravid etter en sa? :)
Så har jeg litt koselig lese stoff nå som alt bare er mørkt og dystert... :(


Sender deg en god klem! Jeg mistet i uke 5/6 mellom barn nr.3&4 (har 5 barn og er gravid med nr.6 nå:)). Eggløsning kom ca 3 uker etter sa den gangen, og jeg ble gravid med barn nr.4! :joyful: Så det trenger ikke ta lang tid iaf:Heartred
 
Hadde MA i uke 11, men da også en blæremola som gjorde at vi ikke fikk lov å prøve på 8 mnd. Når vi fikk lov å prøve igjen ble jeg gravid på 1.forsøk, er i uke 32 nå. Dette er mitt 3.barn og med nr 1 brukte vi akkurat 2 år på å bli gravid, så vet hvordan det er å prøve lenge. Etter vi fikk nr 1 var det som om kroppen min forsto hvordan dette skulle gjøres. Nr 2 ble jeg gravid med uten å prøve når førstemann var 6 mnd og den vi mistet prøvde vi 3 mnd før jeg ble gravid. Krysser fingrene for dere!
 
Er i pp1 etter MA og håper som deg at det klaffer før mens. Leter etter/venter på EL nå i disse dager:) Cytotec for 14.dager siden.

Etter SA i november ble jeg gravid i pp4, men det endte dessverre i MA nå nylig.
 
Har blitt gravid på syklus 2 etter 2 SA og har nå 2 friske barn Ventet bevisst 1 syklus, da gyn mente det var lurt å blø ut eventuelle små rester før en ny graviditet. Det er vondt å miste - sender mye varme din vei Det sies at en er ekstra fruktbar etter å ha mistet.
 
Tok over 1 år før det klaffet første gang, mistet i uke 6.. ble gravid på nytt på tredje EL eller SA og er nå 10+2 og alt ser bra ut hittil:Heartred
 
Jeg har opplevd SA flere ganger, hadde bl.a. en SA da jeg var i uke 11+6, og det var helt forferdelig.. Men, jeg ble gravid igjen i første pp etter den SA - og den gangen gikk alt så fint :Heartred Den graviditeten resulterte i verdens skjønneste lillebror:Heartblue
 
Brukte lang tid med nr to å bli gravid, ble gravid som endte med sa, tok litt tid før vi ble gravide igjen men fikk da verdens søteste jente, som var så verdt å vente på:)
 
Hei :)

da er jeg tilbake på dette forumet igjen etter SA uke 5+0... :( det skjedde igår og er helt knust... skal til legen imorgen for sjekk.
Vi prøvde i 14PP :(

Det jeg lurer på er om dere har noen solskinnshistorier om å bli raskt gravid etter en sa? :)
Så har jeg litt koselig lese stoff nå som alt bare er mørkt og dystert... :(
Det er brutalt å miste :Heartred Jeg mista to ganger siste 6 mnd. Siste gangen var jeg 5+6 og ble gravid 14 dager etter første blødningsdag! Er i uke 9 i mårra :love7 Håper for deg !
 
Huff, veldig trist når sånnt skjer Føler med deg. Selv om "alle" snakker om hvor vanlig sa er, så opplevde jeg selv mine som helt grusomme. Kommer aldri til å glemme følelsen.
Jeg mistet selv 5+0 etter å ha prøvd ca et år og skuffelsen var så stor Ble gravid ca 3 mnd etter det, men mistet desverre igjen i uke 9 og var helt knust..
Men SÅ ble jeg gravid ca et par mnd etter den sa'en og den sitter ennå gitt og ventes i juli ❤️Ikke gi deg ❤️
Hei :)

da er jeg tilbake på dette forumet igjen etter SA uke 5+0... :( det skjedde igår og er helt knust... skal til legen imorgen for sjekk.
Vi prøvde i 14PP :(

Det jeg lurer på er om dere har noen solskinnshistorier om å bli raskt gravid etter en sa? :)
Så har jeg litt koselig lese stoff nå som alt bare er mørkt og dystert... :(
 
Brukte lang tid med nr to å bli gravid, ble gravid som endte med sa, tok litt tid før vi ble gravide igjen men fikk da verdens søteste jente, som var så verdt å vente på:)

Kan jeg få spørre hvor lang tid det tok?:dead: Beklager, men kjenner jeg er på felgen og skal starte pp 6 nå snart. Motivasjonen er på bunn men får skjerpe meg :banghead:
 
Har blitt gravid på syklus 2 etter 2 SA og har nå 2 friske barn Ventet bevisst 1 syklus, da gyn mente det var lurt å blø ut eventuelle små rester før en ny graviditet. Det er vondt å miste - sender mye varme din vei Det sies at en er ekstra fruktbar etter å ha mistet.

Var hos legen igår og han anbefalte meg på det sterkeste å vente 2 sykluser før vi begynte å prøve igjen da han ville at alt skulle Gro og at det ikke skulle være fare for at det samme skjer igjen... men vil jeg isåfall være ekstra fruktbar etter 2 sykluser? Vil så gjerne at det klaffer med en gang når vi kan starte prøvingen igjen:)
 
Var hos legen igår og han anbefalte meg på det sterkeste å vente 2 sykluser før vi begynte å prøve igjen da han ville at alt skulle Gro og at det ikke skulle være fare for at det samme skjer igjen... men vil jeg isåfall være ekstra fruktbar etter 2 sykluser? Vil så gjerne at det klaffer med en gang når vi kan starte prøvingen igjen:)

Sikkert lurt å høre på gyn, selv om andre sier 1 mnd. De har nok ulike erfaringer :) Mener å blitt fortalt at en er ekstra fruktbar i alle fall de første 6 månedene og at er god sjangse for at det går bra :)
 
https://nhi.no/familie/graviditet/prove-pa-nytt-etter-spontanabort/?hp=true

Min forrige gyn (mistet da 6+2), mente at jeg ikke trengte å vente i hele tatt. Men jeg valgte likevel å vente 1 syklus siden det var det jeg gjorde etter første SA (9+3). Du kan jo spørre hvorfor han mener at du skal vente 2 sykluser når det skjedde såpass tidlig (med mindre det var en komplisert SA).
 
Jeg er i første pp etter tidlig sa nå. Vi begynte å prøve med en gang så har kun hatt blødningen etter SA’en. Mistet 5+0 som deg, nå står jeg her og kunne skimte en strek på testen min på morningen idag :Heartred er livredd og vil bare at vi kan hoppe over noen dager nå så jeg kan få bekrefta om det er babystrek eller ikke!
Men som folk sier så er kroppen mye mer mottagelig for en ny graviditet etter at man har mistet! Sender deg en stor klem, vet hvor forferdelig situasjonen du står i er :Heartred:Heartred
Svarer meg selv her for at det skal være enkelre for deg å se hva jeg skrev sist. Har tatt rfsu test idag og sammenlignet med rfsu testen jeg tok forrige pp når vi mista. Forrige pp var jeg 7dpo og nå er jeg enten 7 eller 9dpo :happy: håper håper!
 

Vedlegg

  • 720BF366-3530-4FD6-85C5-D321DAE6BA58.jpeg
    720BF366-3530-4FD6-85C5-D321DAE6BA58.jpeg
    27,7 KB · Visninger: 40
  • FE0A1A87-5A73-4213-9162-56F1AD38097C.jpeg
    FE0A1A87-5A73-4213-9162-56F1AD38097C.jpeg
    65,8 KB · Visninger: 47
Kan jeg få spørre hvor lang tid det tok?:dead: Beklager, men kjenner jeg er på felgen og skal starte pp 6 nå snart. Motivasjonen er på bunn men får skjerpe meg :banghead:

Med nr to tok det langt over 1 år, ble vel gravid etter 9 mnd men mistet og ytterligere noen mnd før det holdt til mål
 
Back
Topp