Trenger smarte råd raskt!

babydrøm2015+2017

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Ok, kom på jobben i dag, og her planlegges det en lunsj for å feire en bursdag - på menyen: krabbe! Det kan jeg jo ikke spise med knøttet i magen! Hvordan løser jeg dette?

Tilleggsinfo:

-Krabbe er vanlig mat til bursdagsfeiring her, så alle vet at jeg vanligvis spiser det.
-jobber i liten bedrift, så er veldig synlig om jeg ikke er der, eller ikke spiser
-lunsjen etterfølges av et møte jeg må være tilstede på, så kan ikke bare dra hjem

Du kan spise krabbe selv om du er gravid, bare du styrer unna det brune kjøttet!

"Ups, fikk visst spysjuka idag gitt" [emoji23]
Nei vet ikke hvilken andre unnskyldninger du kan bruke :p du kan jo spise tilbehøret og ha litt krabbe på siden som du ikke spiser? :p

Hm Si du ikke er helt i form og at det ikke frister med mat? Eller no..

Ha bittelitt krabbe og masse tilbehør på fatet, spise mesteparten av tilbehøret og så bli mett? På en måte gjemme krabben i alt tilbehøret? Har aldri spist krabbe selv så aner ikke hva man har til eller om man i det hele tatt har noe :p

Ha bittelitt krabbe og masse tilbehør på fatet, spise mesteparten av tilbehøret og så bli mett? På en måte gjemme krabben i alt tilbehøret? Har aldri spist krabbe selv så aner ikke hva man har til eller om man i det hele tatt har noe :p

Tenker jeg også :) jeg gjorde det i romjula, når det ble servert spekemat. Spiste det andre og gjemte spekematen under litt salat :) Er som regel salat og brød og sånt i tillegg, og folk følger ikke så nøye med på om du spiser absolutt alt du legger på fatet. Tror jeg :)

Hm Si du ikke er helt i form og at det ikke frister med mat? Eller no..

Tror dette får bli løsningen.. si at jeg plutselig føler meg uvel og ikke orker mat, men bli med på feiringen. Er ingen løsning å forsyne meg litt og gjemme mat, for alle får et krabbeskjell hver og brød. Ingen salat eller noe sånt..

Takk for råd damer!

Eller si at du har funnet ut at du er allergisk mot en eller annen form for mat, så sammen med lege har du bestemt deg for å styre unna blandet annet sjømat en periode!

Jeg likte den allergi teorien, du er under utredning, og foreløpige tester viser allergisk reaksjon på slik sjømat, så du må avstå i en periode til dere finner ut av det :p

Jeg likte den allergi teorien, du er under utredning, og foreløpige tester viser allergisk reaksjon på slik sjømat, så du må avstå i en periode til dere finner ut av det :p

Det er en super plan - men da burde jeg jo sagt ifra om det med en gang de ga beskjed om at det ble krabbelunsj... men god å ha i bakhodet til senere!

Jeg og vil vite!! :D

Edit: Ser i min iver at jeg er på feil termin-forum! Haha,nysgjerrig hvertfall :P

Hehe løsningen ble at jeg plutselig følte meg fryktelig uvel (tung i hodet, litt svimmel, kulsen og småkvalm) og rett og slett hadde mistet matlysten helt.. fikk noen litt tvilende blikk (særlig fra sladrekjerring nr 1 på kontoret) men de slo seg til ro med det. Tenkte å følge opp imorgen med at formen fortsatt er litt smådårlig ;-)

Er godt jeg allergisk mot skalldyr skjønner jeg [emoji6]
Ikke lett å finne prisgunstige unnskyldninger bestandig, og vi jenter blir jo mistenkt for å være gravide så fort vi har ett hint av kvalme f.eks. [emoji12]

Er godt jeg allergisk mot skalldyr skjønner jeg [emoji6]
Ikke lett å finne prisgunstige unnskyldninger bestandig, og vi jenter blir jo mistenkt for å være gravide så fort vi har ett hint av kvalme f.eks. [emoji12]
Det skal ikke stå prisgunstige altså [emoji87][emoji85] Herregud den autokorrekten er vill noen ganger.. kanskje finne brillene mine også tru [emoji12]

Back
Topp