Trenger sårt råd!

Bergens_jenten

Andre møte med forumet
Jeg er gravid i uke 11 og har et barn på 8 og et på 2 1/2 år.
Samboeren min flyttet fra meg i dag og jeg er knust!
Mildt sagt!
Jeg fungerer ikke psykisk og det er så vidt jeg fungerer i hverdagen.
Jeg tenkte å ta meg en tur til legen i morgen og spørre om jeg kan få en sykemelding, slik at jeg slipper å bli mer deprimert enn det jeg er nå. Er vel ikke så bra å være gravid og være deprimert.

Jeg jobber 90% på et legekontor og her har jeg jobber siden desember. Jeg har minimalt med fravær og har alltid stilt opp. Jeg har bare en vikariatkontrakt som sier at jeg har jobb til 31.12.13 foreløpig men sjefen har garantert at jeg har jobb hos dem.

Nå som jeg er gravid, lurer jeg på hvilke rettigheter jeg har som gravid og som gravid vikar.
Kan de forandre på stillingsprosenten min når de får vite at jeg er gravid? Kan de si meg opp siden jeg har vikariat? :anyone

Kan ikke svare deg ang. Arbeidet men du er tøff!! Kan ikke tenke meg at de har lov til å si deg opp!! Hva skjedde med deg og samboeren? :/ Tenker på deg og sender styrke din vei!!

Huff skjønner godt du er knust ja :( ta deg en sykemelding for en liten periode . Såpass burde de vel skjønne på jobben din. Lykke til

En klem til deg ♡

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sender deg en klem <3 er ikke lett å skal komme til hektene igjen etter ett brudd også er du super hormonell... Håper det blir bedre snart for deg og barna <3

Jeg er gravid i uke 11 og har et barn på 8 og et på 2 1/2 år.
Samboeren min flyttet fra meg i dag og jeg er knust!
Mildt sagt!
Jeg fungerer ikke psykisk og det er så vidt jeg fungerer i hverdagen.
Jeg tenkte å ta meg en tur til legen i morgen og spørre om jeg kan få en sykemelding, slik at jeg slipper å bli mer deprimert enn det jeg er nå. Er vel ikke så bra å være gravid og være deprimert.

Jeg jobber 90% på et legekontor og her har jeg jobber siden desember. Jeg har minimalt med fravær og har alltid stilt opp. Jeg har bare en vikariatkontrakt som sier at jeg har jobb til 31.12.13 foreløpig men sjefen har garantert at jeg har jobb hos dem.

Nå som jeg er gravid, lurer jeg på hvilke rettigheter jeg har som gravid og som gravid vikar.
Kan de forandre på stillingsprosenten min når de får vite at jeg er gravid? Kan de si meg opp siden jeg har vikariat? :anyone

Ikke en god situasjon å være i desverre :( håper du klarer deg fint gjennom dette :)
Når det kommer til arbeidet, så har de ikke lov til å hverken endre på stillinga di eller si deg opp uten lovlig grunn. Svangerskap er ikke lovlig grunn. Hvis de har sagt at det er jobb videre til deg, så får du helt sikkert ny kontrakt når det nærmer seg slutt på den du har :)

Jeg er også vikar. Min kontrakt går ut mens jeg er i permisjon, og da overtar NAV utbetalinga av foreldrepengene. Jeg skal ikke minste noe av utbetalinga mi av den grunn :) eneste at man kommer litt dårlig ut av det med feriepengeopptjening da :/

Så utrolig kjipt.

jobben har ikke lov å gjøre noe med stillingen din eller si deg opp, håper du kommer deg raskt igjen.

du har god nok grunn til å skaffe deg sykmelding når du er midt i samlivsbrudd. det forstår nok de også

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Oi da, så trist:(
De har ikke lov til å gjøre noe forskjell på deg om du er gravid eller ikke. Og i din situasjon er bok kanskje ikke en sykmelding så dumt. Bruke litt tid på deg selv og barna:)

Masse lykke til.

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 26.03.2014

Back
Topp