trenger sårt råd mot migrene!

mormarion

Gift med forumet
Jeg har hatt migrene siden jeg var 4 år. Og fra barneskolen ble anfallene hyppigere, for så å roe seg veldig etter jeg fikk barn. Men nå har jeg hatt migrene i 8 dager i strekk! Med to små kan jeg ikke bare ligge i et mørkt kaldt rom hele døgnet.
Paracet har null virkning, ikke paralgin forte heller.
Pga morbus crohn kan jeg ikke ta ibux, og har ikke tålt de aller fleste migrene medisinene grunnet crohnen heller.

Nå er jeg desperat!! Alt gjør vondt! bøye seg, løfte, høre bråk osv. HJEEELP!!!

Har du ikke vært hos utredning hos nevrolog ? Migrene kan ikke kureres med paracet og parlagin. (selv om det var det legene gav meg i begynnelsen). Du trenger antakelig en triptan medisin. Dra til legen å få det! Det finnes flere ulike å teste ut! Selv har jeg god erfaring med Maxalt smeltetablett, Relpax. Imigran Nasal og Zomig nasal.. Du må egentlig bare teste ut hva som hjelper for deg!!!

Jeg bruker maxsalt smeltetabelett som jeg synes fungerer vedlig godt på meg, men hvis jeg har begynnende migraeneannfall så tar jeg altid først 2 paracet og 1 ibux og ofte så går det tilbake da [:)] Andre ganger så må jeg bruke maxsalten og da fosvinner normalt migrenen

Har prøvd tidligere imigran nesespray men den fikk jeg NULL effekt på..

Relpax er min reddning naar det begynner aa dundre, men jeg kan ikke ta den alene da jeg blir slöv og sovner. Forje anfall hadde jeg ikke det i hus, maatte til legevakten da jeg besvimte flere ganger og fikk der en spray i nesa. vet ikke hva den het, men for et mirakel! fra helvete til himmel raskt!

her tar jeg en paracet og en ibuks, venter en halvtime ca åtar en paracet til, tar toppen av migrenen ivertfall for meg, ser du ikke tåler ibuks, så da vet jeg ikke helt hva som kan hjelpe istedenfor, men har du prøvd å dele opp når du tar smertestillende?? ta to vent litt ta en til???

ORIGINAL: AB

Har du ikke vært hos utredning hos nevrolog ? Migrene kan ikke kureres med paracet og parlagin. (selv om det var det legene gav meg i begynnelsen). Du trenger antakelig en triptan medisin. Dra til legen å få det! Det finnes flere ulike å teste ut! Selv har jeg god erfaring med Maxalt smeltetablett, Relpax. Imigran Nasal og Zomig nasal.. Du må egentlig bare teste ut hva som hjelper for deg!!!

joda, har vært hos nevrolog, flere ganger, og fikk diagnosen allerede som 4 åring. Går på kontroll 1 gang hver halvannet år. Dessverre tåler ikke tarmen de fleste migrene medisinene, og imigran og zomig nasal hadde ikke så god effekt på meg.

Skal på sykehuset i morgen for å få påfyll av cellegiften, og får høre med spesialisten min da. For dette orker jeg ikke. Har aura dagen lang, og kaster opp det meste som går ned. Er svimmel og på nippet til å svime av. møkka migrene!

Huff.. Hørtes ille ut.. Migrene er pyton! Da jeg gikk på cellegift hadde jeg ikke migrene i det hele tatt. Men nå er det tilbake som normalt.. Håper du får den hjelpa du trenger! Migrene er fryktelig og passer aldri når man er mamma.. Sender en varm klem

Har du prøvd kiropraktor? Det er det som holder det i sjakk for min del iallefall[:)]

Ellers så finns jo imigran i sprøyteform også, vet ikke om du har prøvd det? Og maxalt kan fåes som smeltetabelett, da vil den jo mest sannsynlig ikke ha innvirkning på tarmen siden den løses opp i munnen[:)]

En annen ting jeg kom til å tenke på er betablokkere for å forebygge migrenen, men vet ikke om det er et alternativ mtp chron?

Lykke til, og riktig god bedring! Migrene er noe drit altså!

ORIGINAL: AB

Huff.. Hørtes ille ut.. Migrene er pyton! Da jeg gikk på cellegift hadde jeg ikke migrene i det hele tatt. Men nå er det tilbake som normalt.. Håper du får den hjelpa du trenger! Migrene er fryktelig og passer aldri når man er mamma.. Sender en varm klem

Takk kjære deg. Har hatt mye migrene etter jeg begynte på cellegiften. Forferdelig irriterende. Kan klare en dag, men 8 dager, det blir for mye! I tillegg er det bare 4 uker siden jeg hadde en stor operasjon i magen, så syns det holder med de smertene liksom[:)]

Mamma synes hun har effekt av imigran sprøyte. Hun har hatt migrene i minst 30 år [&:] håper jeg ikke får det

ORIGINAL: *Becca*

Har du prøvd kiropraktor? Det er det som holder det i sjakk for min del iallefall[:)]

Ellers så finns jo imigran i sprøyteform også, vet ikke om du har prøvd det? Og maxalt kan fåes som smeltetabelett, da vil den jo mest sannsynlig ikke ha innvirkning på tarmen siden den løses opp i munnen[:)]

En annen ting jeg kom til å tenke på er betablokkere for å forebygge migrenen, men vet ikke om det er et alternativ mtp chron?

Lykke til, og riktig god bedring! Migrene er noe drit altså!

Går jevnlig til kiro pga bekkenet og ryggen. Men merker ikke så stor forskjell. Tenk så deilig det hadde vært om en ting hadde fungert for alle!

Takk for mange gode råd!

huff, stakkars deg.
hvis det ikke hjelper med medisiner, eller du ikke kan ta dem så kan jeg ikke gi andre tips enn å unngå søtsaker, spessielt lakris og sterkt lys. invister i gode solbriller.

håper du finner en løsning [:)]

Min mor er meget plaget med migrene, og har nå vært på utredning for dette. Med MR og nevrolog og masse annet.
Hun fikk betablokker( er egentlig hjertemedisin), men fungerer mot migrene og.
Masse god bedring :)

Har selv fått tips fra en dame som har hatt migrene hele livet...
Hun tar noe som heter Matrem-tabletter, og man får kjøpt det på helsekosten.
Nå har jeg ikke fått prøvd dette enda, siden de ALLTID er fri for det (noe som bør være et godt tegn) [:)]

Men hun som jobbet der kunne bekrefte at det hadde en veldig bra virkning, så jeg gleder meg til å prøve!
Er verdt et forsøk hvertfall![:)]

Back
Topp