Trenger sårt råd ang amming!

Maimamma16

Try, If u don't make it, try again!
hei alle ammende mødre.
Gutten min er snart 6 uker å jeg har hatt sår på den ene brystvorten siden han var noen dager. Det har bare blitt verre og verre til tross for at jeg har prøvd å skifte ammestilling, brukt skjold og forskjellige kremer. Det andre brystet er helt fint. For en uke siden så jeg ikke annet råd enn å begynne å pumpe meg og gi det på flaske istede så brystvorten får grodd. Såret har begynt å gro men igår skjedde det noe rart. Jeg føler jeg ikke lenger produserer melk. Jeg har de tidligere dagene pumpet opp mot 100 ml på det såre brystet men fra igår har det bare kommet 10-20 ml hver gang jeg pumper. Den "fungerende" puppen produserer melk og den får han som vanlig. Hvilke tips har dere til å få opp produksjonen på det andre brystet igjen? Nå begynner jeg å bli bekymret for at det kan forsvinne på den andre også etterhvert og jeg kjenner jeg er litt stressa! Nå ble det et langt innlegg men håper noen har noen gode råd eller tips.

Spør på ammehjelpgruppen på facebook, der er ammehjelpere som kan hjelpe :)

Hvis såret er grodd så du kan amme på det "syke" brystet så amm det du kan fra det! Da vil produksjonen ta seg opp.
Ellers er det ei på min barselgruppe som fikk hjelp via ammehjelpen for å få til amming. De har masse gode råd så kontakt dem!
Ikke begynn å stresse, men amm så mye du kan så går det nok seg til:) Lykke til!

Hvis såret er grodd så du kan amme på det "syke" brystet så amm det du kan fra det! Da vil produksjonen ta seg opp.
Ellers er det ei på min barselgruppe som fikk hjelp via ammehjelpen for å få til amming. De har masse gode råd så kontakt dem!
Ikke begynn å stresse, men amm så mye du kan så går det nok seg til:) Lykke til!

Vil tro det er grodd når jeg våkner imorgen. Ser det gror godt om natten. Skal amme det "syke" brystet ihjel så fort såret er borte! Skal kontakte ammehjelpen da det mest sannsynlig er at han har feil grep siden såret har vart så lenge! Takk for svar :)

Vil tro det er grodd når jeg våkner imorgen. Ser det gror godt om natten. Skal amme det "syke" brystet ihjel så fort såret er borte! Skal kontakte ammehjelpen da det mest sannsynlig er at han har feil grep siden såret har vart så lenge! Takk for svar :)
Kontakt ammehjelpen for å finne riktig grep før du ammer den "syke" puppen ihjel, så ikke du må starte på nytt igjen! Min hadde ikke riktig grep, men jeg ammet meg gjennom tette melkeganger. Shit, for en vond prosess det var!:(

Back
Topp