Trenger sårt hjelp

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
Hello :)

Er det noen som er jordmor, helsesøster, jobber på barsel etc? Kan du please fortelle meg ALT om jobben, både positivt og negativt? Jeg begynner egentlig på mitt andre år (deltid) på barnehagelærerutdanningen, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om å jobbe med spedbarn, svangerskap osv. Er noe som fascinerer meg så sykt med det. Greia er bare at jeg må ta sykepleie først, og er ganske mye jeg egentlig ikke vil igjennom i det studiet, så spm er om det er verdt det :)

Håper noen kan hjelpe meg her :D

Er bare vanlig sykepleier jeg, altså. Men har du tenkt på barnepleier da? Det er en kortere utdanning. Du må også jobbe to år som spl for å så ta master som jordmor eller videreutd. som helsesøster.

Men hva synes du om sykepleierjobb? alt fra det positive til det negative? :D Jeg har liksom ikke helt skjønt meg på hva barnepleier er :P og da må jeg vel ta yrkesfag på vgs? og så to år ut i læra? :)

Det er være spl kan være så utrolig mye! Jeg jobber på sengepost i somatikken. Det er veldig fint. Treffer så mange forskjellige mennesker. Jeg synes det er gøy å jobbe tverrfaglig, lage gode løsninger for pasienten. Har noen gjengangere som man utvikler gode relasjoner med. Dessverre så er bemanningen skjært ned til beinet, noen dager er så slitsomme at du ikke husker hva du heter på slutten av dagen. I tillegg er spl nå pålagt så mange oppgaver som tar oss bort fra pasienten. Sitter mye foran datan enkelte vakter. Men allikevel synes jeg det er en veldig fin jobb. Ingen dag er lik, det kan være dørgende stille eller full fart med akutte situasjoner. Og så liker jeg godt at det er høy turnover. Inn og ut. Er ikke de samme pasientene i måneder og år. Ble litt rotete dette... ;)

Takk for tips, men jeg kommer ikke inn der med den bakgrunnen jeg har, og hvis jeg skal ta det vil det ta like lang tid som om jeg skulle tatt sykepleie + videreutdanning omtrent :) men skulle ønske jeg kunne begynne på det ja :)

Da hadde jeg gått sykepleien. Gir deg masse muligheter. Søk deg jobb på gyn for eksempel når du er ferdig. :)

jeg er så vinglepetter at jeg nesten blir sprø av meg selv, så stakkars de rundt meg sier jeg bare :P jeg får se hva som kommer ut på restplass (samordna) til mandag, og får bruke tiden frem dit til å bestemme meg :) føler bare at sykepleier er et yrke du må stole på deg selv 110%, og akkurat der har jeg litt å jobbe med :/

jeg er så vinglepetter at jeg nesten blir sprø av meg selv, så stakkars de rundt meg sier jeg bare :P jeg får se hva som kommer ut på restplass (samordna) til mandag, og får bruke tiden frem dit til å bestemme meg :) føler bare at sykepleier er et yrke du må stole på deg selv 110%, og akkurat der har jeg litt å jobbe med :/

Jeg støtter meg til kollegaene mine hver dag på jobb, og omvendt. Og jeg har vært spl i snart 10 år. :) Klinisk blikk lærer man. Lykke til uansett hva du velger. :)

takk :) er så sykt usikker, og redd for å drite på draget! er nå eller aldri, :P

Jeg jobbet på barsel mens jeg gikk sykepleierstudiet, og ELSKET jobben min!! Var helt bestemt på å videreutdanne meg til jordmor, men livet ville det annerledes og jeg har senere gått en annen retning. Men, det å jobbe med gravide, nyfødte babyer og nybakte mammaer er en helt utrolig jobb, så veldig givende :)

Back
Topp