Trenger sårt hjelp.. hormonspiral og gravid?

Anonym89

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Jeg har hatt lyserosa bløding i 5 dager nå. Ikke bløding som kommer i doen, men på papiret. Men ganske tydlig. Ventet ikke mens før i dag. Har hormonspiral, og to barn fra før av. Med hormonspiralen har jeg hatt blødning og regelmessig hver mnd men alikevell uregelmessig iløpet av den uken. Med lite blødning og av og på. Den har da vert mørk rød og kraftig blodfarge.

Har med begge barna tatt test tidlig, da de var planlagt og jeg var spendt og utolmodig. Alle tre gangene jeg har vert gravid, ( mistet den ene gangen) har jeg fått antyding til strek/ skygge og etter noen dager, var testen uten tvil positiv.

Har på mine 4 år med hormonspiral, ikkke tatt graviditetstest. Tross i litt uregelmessig bløding, ømme bryster osv, som også er likt graviditetssymptomer, men også som bivirkning av hormonspiralen. Den skal jo være 99% sikker.

men av en eller annen grunn, følte jeg at jeg måtte ta test denne gang, da jeg er så usikker på kroppen sine tegn.

Skal selvsagt ta ny test om noen dager, bare trengte å lufte tankene litt og høre om andre ser streken? Eller har opplevd det samme uten å være gravid eller gravid.. Takk❤️

Vedlegg

• 9F2A2367-2926-46ED-BFD4-FFA912013E44.jpeg
    9F2A2367-2926-46ED-BFD4-FFA912013E44.jpeg
    12,6 KB · Visninger: 300
Oi, jeg ser definitivt en strek?! :O
Kan nok dessverre ikke komme med noen kloke ord, for dette har jeg ikke vært borti før. Men masse lykke til, og hold oss oppdatert :D

Blir lange timer til ny test i morgen Tenker mest på om dette skulle være tilfelle, om hormonspiralen skader embryoet? Dette er test fra apoteket.. mener å hugse at jeg ikke fikk svak strek eller skygge de gangene jeg ikke ble gravid når vi prøvde... Får bare vente til ny test

Ser streken godt iallefall, ville tatt en test til å sett om den også ble positiv. Har ikke erfaring med det, men ville tatt kontakt med lege om du er gravid:)

Kan være gravid, sett på forumet at mange får skyggestrek på de testene der! Man ville fått tydeligere strek hvis mensen skulle kommet i dag? :shy:

kopierer denne som jeg skreiv til ei annen:
lyserødt/rosa mens kan bety at du har lite Hemoglobin (anemia). Da blir man også veldig trøtt, svimmel og uvell. Jeg har googla meg i stykker på min veldig lyserøde/rosa mens sist, brunt siste dag (3.dagen) og dette kan stemme med meg. Jeg gir blod og får beskjed fra sykehuset etter stort sett hver blodgivning at jeg har lav hb. De andre symptomene du nevner vet jeg ikke, men kanskje mensen relatert?https://nhi.no/sykdommer/blod/anemier/anemi/

jeg fikk akkurat de symptomene som du beskriver der med hormonspiral (ømme bryster, kvalme osv), så jeg tok g-test hver mnd en periode, men så fant jeg ut at det var stort sett samme tid i mnd ;)

hvis du er gravid med hormonspiral så tror jeg ikke at det skader fosteret, men jeg vet om ei som fødte prematurt pga det.

Kan være gravid, sett på forumet at mange får skyggestrek på de testene der! Man ville fått tydeligere strek hvis mensen skulle kommet i dag? :shy:

kopierer denne som jeg skreiv til ei annen:
lyserødt/rosa mens kan bety at du har lite Hemoglobin (anemia). Da blir man også veldig trøtt, svimmel og uvell. Jeg har googla meg i stykker på min veldig lyserøde/rosa mens sist, brunt siste dag (3.dagen) og dette kan stemme med meg. Jeg gir blod og får beskjed fra sykehuset etter stort sett hver blodgivning at jeg har lav hb. De andre symptomene du nevner vet jeg ikke, men kanskje mensen relatert?https://nhi.no/sykdommer/blod/anemier/anemi/

jeg fikk akkurat de symptomene som du beskriver der med hormonspiral (ømme bryster, kvalme osv), så jeg tok g-test hver mnd en periode, men så fant jeg ut at det var stort sett samme tid i mnd ;)

hvis du er gravid med hormonspiral så tror jeg ikke at det skader fosteret, men jeg vet om ei som fødte prematurt pga det.

tusen takk for svar ❤️ har føda prematurt med siste barnet og får tett oppfølging pga komplisert svangerskap. Nettopp derfor vi har bestemt for at den siste, ble den siste.... men får se om noen dager hva resultatet gir. Tusen takk

Hvis du tror du er gravid så bør du ta kontakt med legen din siden det er økt risiko for graviditet utenfor livmoren når man har spiral. Hvis ikke du har fått en skikkelig positiv test enda så er det jo fremdeles litt for tidlig å se om det er det, men de har kanskje visse prosedyrer de skal følge og kanskje spiralen må fjernes,

Håper det ordner seg for deg! Jeg ville prøvd meg på en digital, med den streken tror jeg nok det hadde dukket opp på en digital hvis ikke det er en skyggestrek.

Hvis du tror du er gravid så bør du ta kontakt med legen din siden det er økt risiko for graviditet utenfor livmoren når man har spiral. Hvis ikke du har fått en skikkelig positiv test enda så er det jo fremdeles litt for tidlig å se om det er det, men de har kanskje visse prosedyrer de skal følge og kanskje spiralen må fjernes,

Håper det ordner seg for deg! Jeg ville prøvd meg på en digital, med den streken tror jeg nok det hadde dukket opp på en digital hvis ikke det er en skyggestrek.

Takk for godt svar.❤️ Ja, får ta ein digital test, så ta kontakt med legen om den Skulle være positiv.

Jeg har vært borti ei som ble gravid med hormonspiral, så det er mulig, men isåfall bør du ta kontakt med lege for å få det undersøkt.

Når jeg googler, finner jeg flere som er blitt det ja Gjekk det fint med de?
Jeg leste en artikkel om ei som fant ut hun var gravid i uke 27 med spiral, alt gikk fint med henne :) klarer du å kjenne trådene på spiralen?

Jeg leste en artikkel om ei som fant ut hun var gravid i uke 27 med spiral, alt gikk fint med henne :) klarer du å kjenne trådene på spiralen?

Nei, tråen er borte, men den har vert borte før og så har tråen komt «tilbake» dette var normalt i følge legen min, når jeg trodde den var borte for noen årsiden Men vet ikke når jeg kjendte tråen sist

Nei, tråen er borte, men den har vert borte før og så har tråen komt «tilbake» dette var normalt i følge legen min, når jeg trodde den var borte for noen årsiden Men vet ikke når jeg kjendte tråen sist
Hvis du ikke er gravid nå så bør du spør dem om å ikke klippe trådene så korte neste gang du bytter spiral, så har du i hvert fall en liten trygghet at du klarer å kjenne dem.

Jeg har fått strek på den der når den var tørket. Streken var ikke der da den var våt. Var streken der på din da den var våt?

Hvis du ikke er gravid nå så bør du spør dem om å ikke klippe trådene så korte neste gang du bytter spiral, så har du i hvert fall en liten trygghet at du klarer å kjenne dem.

Ja, det er sant. De sleit veldig med å få den på plass, og en annen lege måtte overta jobben med å sette den inn. De brukte nermare 3 kvarter totalt... så håper de satte denne rett

Ja, det er sant. De sleit veldig med å få den på plass, og en annen lege måtte overta jobben med å sette den inn. De brukte nermare 3 kvarter totalt... så håper de satte denne rett
Er det lenge siden du fikk satt den inn?

Back
Topp