Trenger sårt hjelp! Første mens etter SA

H

Håpefullprøver024

Guest
Hei, håper noen kan hjelpe!

Litt bakgrunnsinfo:
Jeg opplevde en MA og måtte ta medisinsk abort 2. august. Ca 1 uke etter fikk jeg plutselig styrtbløsning med masse store klumper. Måtte derfor inn på sykehuset og fjerne rester i livmor med vakuum (uten bedøvelse). De fikk ikke ut alt, men mente at resten skulle komme ut med neste menstruasjon.

Så til saken:
Etter denne vakuum- utskrapningen har jeg med unntak av noen dager rundt eggløsning hatt brun blødning/spotting (ikke store mengder). Har hatt varierende grad av blødning med innslag av friskt blod og klumper/koagel på ca 2 cm. Jeg har overhodet ikke blødd nok sammenhengende til at det kan være menstruasjon.

Jeg tracker eggløsning med Clearblue monitor, og vet for sikkert at jeg hadde eggløsning (maksimal) enten 23. eller 24. august. Min samboer og jeg hadde samleie disse dagene ettersom jeg ikke hadde blødning da.

Problemet er at jeg ikke har fått menstruasjon etter aborten til tross for at jeg for sikkert hadde eggløsning for ca 3,5 uker siden. Jeg trodde at mens utelukkende skulle komme ca 14 dager etter eggløsning?

Nå viser Clearblue monitoren "høy", og jeg skjønner ingenting. Er det mulig å ha eggløsning uten å få menstruasjon? Altså å ha 2 eggløsninger uten mens imellom?

Er det mulig at jeg har rester, men til tross for sette har hatt eggløsning?

Tilleggsinfo: Fikk negativ graviditetstest en gang mellom vakuum- utskrapning og eggløsning.
Har testet om jeg er gravid flere ganger, men disse er negative.
De siste 2-3 dagene har jeg ikke hatt noe blødning eller spotting.

Jeg fikk eggløsning 14-16 dager etter SA. Så det kan vell være eggløsning etter den store blødninga? At kroppen har rensa og den tels som en mens

Har du testet med hcg test og den er negativ, så tror jeg ikke det er noe rester av hcg i kroppen

det er ikke uvanlig at syklus blir forlenget etter en SA/MA. Men ja man kan ha to eggløsninger på en syklus. Eller så slapp ikke det første egget og mensen kommer ikke og kroppen forbereder seg på en ny syklus og ny eggløsning. Jeg har pcos og har opplevd syklus på 40-70 dager. Trodde jeg hadde el, men viste seg at den ikke hadde vært (egge slapp ikke som den skulle).

Takk for svar :)

Min syklus pleier å være 34 dager, og jeg har ikke noen sykdommer som pcos, endometriose eller lignende.
Jeg trodde at syklusen kun evt kunne bli forlenget i perioden mellom første mensdag og eggløsning, og ikke mellom eggløsning og mens? Jeg trodde dette også gjaldt ved uregelmessige sykluser.

Tror du det fortsatt er mulig at egget ikke har sluppet til tross for at Clearblue monitor sier at det var eggløsning? Altså høy grad av LH- hormon.

-Ts

Kan hende at kroppen ikke klarte slippe egget . Mange har opplevd det her . Selv har jeg hatt EL som vanlig etter to MA . Så mine aborter fikk som mensen om du skjønner . Men for noen kan det ta en del uker før ting normaliserer seg .

Da ble det nok ikke sluppet noe egg når du hadde høy, det er ikke ensbetydende med at et egg slippes, dessverre. Et befruktet egg vil være i systemet en gitt tid for slimhinner osv blir støtt ut det ikke fester seg, så hadde du ikke vært gravid og det var en eggløsning, ville mensen kommet til nå :Heartred (eller testen vært positiv, men det avkreftet du). Håper ting snart er i rute igjen!

Da ble det nok ikke sluppet noe egg når du hadde høy, det er ikke ensbetydende med at et egg slippes, dessverre. Et befruktet egg vil være i systemet en gitt tid for slimhinner osv blir støtt ut det ikke fester seg, så hadde du ikke vært gravid og det var en eggløsning, ville mensen kommet til nå :Heartred (eller testen vært positiv, men det avkreftet du). Håper ting snart er i rute igjen!
Setter pris på at du tok til å svare! Takk❤️

Takk for svar :)

Min syklus pleier å være 34 dager, og jeg har ikke noen sykdommer som pcos, endometriose eller lignende.
Jeg trodde at syklusen kun evt kunne bli forlenget i perioden mellom første mensdag og eggløsning, og ikke mellom eggløsning og mens? Jeg trodde dette også gjaldt ved uregelmessige sykluser.

Tror du det fortsatt er mulig at egget ikke har sluppet til tross for at Clearblue monitor sier at det var eggløsning? Altså høy grad av LH- hormon.

-Ts
Når jeg får positiv eggløsningstest så kommer som regel eggløsningen dagen etter sånn ca. Så det er en mulighet ja. Ved inseminasjon så tok dem svømmerne inn 2 dager etter positiv eggløsningstest. Egget slipper ofte dagen etter positiv og overlever opp til 1 døgn i livmoren før den forsvinner

I juli hadde jeg to positive eggløsning tester. Til å med ved digital tester. Men hadde ikke fått tilbake mens enda. Den kom ikke før august. Og da kom eggløsning etter det til normal tid. Mens kom ikke tilbake før etter juli mnd etter abort og utskrapning slutten a mai. Så to mnder føre ting var normalt her.

Back
Topp