Trenger sårt hjelp ang hoggorm!

Christ

Glad i forumet
Jeg bor som sagt i skogen jada kan takke meg selv [;)]

I går hadde jeg en stoooor hoggorm i blomsterbedet mitt. Vi slet i fjor med hoggorm, og tror det blir værre i år.. Og jeg har 2 hunder som går løse, og jeg liker å kose meg i hagen..

Noen tips på hvordan jeg kan holde den unna??  

Jeg har:
2 stk maurtuer, det hjelper ikke--
Bueorm
Stålorm

Erm hmm Flytt [8|]

ORIGINAL: *Ønskebarnet*

Erm hmm Flytt [8|]

Nybygd hus så det blir litt teit...[:)]

Hmm...den var lei! Skjønner at du ikke vil ha dem i hagen. Hva med å ringe Oslo Reptilpark og spørre om de har noen råd for å jage vekk hoggorm? Ikke at jeg tror det må være lett, men kanskje de har tips? Evt et firma som bekjemper skadedyr?

http://www.reptilpark.no/kontakt.htm

ohh ja ja  ok da...

Har slange fobi jeg ser du ohh uff iiii

De er også redd for piggsvin skaff deg en hel haug [8|][8|][8|][8|]

Ta livet av den?
Om jeg ikke husker feil så er dette "dyr" med eget terretorium og de flytter seg sjeldent fra det.
Det som er positivt med dette er at når den først er død, så vil det ikke være flere i det området på en stund.

http://www.nhm.uio.no/besokende/skiftende-utstillinger/slanger/norske.html

[font="verdana, arial, helvetica, sans-serif"]Mole Stop 1000 P2 — Ny model![font="verdana, arial, helvetica, sans-serif"]
[font="verdana, arial, helvetica, sans-serif"] [size=-1]Jordskruemodellen av R100, som effektivt driver bort jordrotter og muldvarp fra hagen, der skadedyrene rammer gressplen, frukttrær og kjøkkenhage hardt. Også huggorm drivs bort. Dekker et areal på cirka 800–1200 m2, avhengig av jordsmonn. Kraftig resonansmekanisme, slisser for kondensdrenering og helt vannsikker elektronikk (innkapslet). P2-modellen har ny, forsterket motor som garanterer problemfri drift i lang tid. Skader ikke meitemark eller biller. Fire 1,5-volts alkaliske LR14-batterier (også kalt Baby, AM2, MN1400 – medfølger ikke!) gir 3–10 ukers drift, avhengig av valgt program. Transformatordrift (V201/205) som ekstra tilbehør for én eller flere seriekoblede MOLE STOP. Kan også

function showWindow(url) {
window.open(url, "kopl254xd",
"height=550,width=650,directories=no,location=no,menubar=yes," +
"resizeable=yes,scrollbars=yes,status=no,toolbar=no"); return false;
}

[link=http://www.musfritt.nu/no/kopl254xn.html]kobles sammen[/link] med flere seriekoblede TOPO STOP. Bruksanvisning på norsk medfølger. CE-merket. 130 x 300 mm (diameter x lengde), ekskl. batterier, 460 g .
Art-nr V120 . . . Pris SEK 1.330,-[font="verdana, arial, helvetica, sans-serif"][font="verdana, arial, helvetica, sans-serif"][size=-2] (ca NOK 850;- + norsk mva)[size=-1]

[font="verdana, arial, helvetica, sans-serif"]

http://www.musfritt.nu/no/artiklarn.html

Men om det funker,det er jo en helt annen ting [:D]

ORIGINAL: Christ

I går hadde jeg en stoooor hoggorm i blomsterbedet mitt. Vi slet i fjor med hoggorm, og tror det blir værre i år.. Og jeg har 2 hunder som går løse, og jeg liker å kose meg i hagen..

Jeg har:
Bueorm
Stålorm

er ikke sikker på om det finnes noe middel mot det der problemet, men har et lite tips som kan gjøre det slik at noe av prob. kan løses [:D]

sett opp et gjerde med ca 0,5 - 1 meter høyt (plastikk som er tett) rundt hele tomten eller deler hvor du/dere oppholder dere med grinn,noe annet tips kan desverre ikke jeg komme med akuratt nå

Camilla_81: Den er noe å ha i bakhodet... [:)] 

Har lissom begynt å se for meg høygravid i bikini med vadestøvler og spade.. Mens jeg løper rundt å dreper ormer..

Camilla_81: Den er noe å ha i bakhodet... [:)] 

Har lissom begynt å se for meg høygravid i bikini med vadestøvler og spade.. Mens jeg løper rundt å dreper ormer..

Huff! ikke noe særlig når den lille heller kommer.. det er jo kanskje verd et forsøk..

ORIGINAL: thomas0677

Jeg har:
Bueorm
Stålorm

er ikke sikker på om det finnes noe middel mot det der problemet, men har et lite tips som kan gjøre det slik at noe av prob. kan løses [:D]

sett opp et gjerde med ca 0,5 - 1 meter høyt (plastikk som er tett) rundt hele tomten eller deler hvor du/dere oppholder dere med grinn,noe annet tips kan desverre ikke jeg komme med akuratt nå

10måls tomt... Men takk for tips[:D]

Har desverre ikke tips, MEN..

Jeg hadde flytta fort som F! Får frysninger bare av tanken på å finne hoggorm i hagen vår.. Men nå er det ikke sikkert du er så hysterisk ang disse stygge dyrene, som jeg er da [:D] Jeg tror jeg hyler verre enn verst om jeg treffer på hoggorm en gang.

Jeg er vokst opp med hoggorm "overalt"... så jeg sprang alltid rundt med gummistøvler som liten... Er jo dessverre vanskelig å få gjort noe særlig med den, men har hørt at katter tar hoggorm, og piggsvin... så du kunne jo skaffe deg en av delene [8D] hehe

Jeg er også oppvokst på landet. men vi hadde katter, de tok dem. Så var ikke mye orm rundt huset, vist det var var de døde pga kattene. Hjalp hos oss, men vet ikke om det hjelper alle. (hukatter er flinkere jaktere, etter våres erfaring). Pinnsvin har ikke jeg hørt om, men kan jo stemme det. hadde en sommer med pinnsvin i hagen (søte) men den jakte nok kattene bort.

Jeg har ingen råd, men uttrykker atter en gang glede og takknemlighet for at jeg bor langt nord!
Og det kan jo i samme setning nevnes at jeg enn så lenge ikke trenger å tenke på flått heller.. [8D]

Jeg har ikke flått da[:D] (noe positivt vaffal)

Spade har jeg to av, og de er godt brukt...
Pinnsvin farm har jeg tenkt å starte, må bare skaffe avls matriale[8D]
Pus har jeg og, men han døde nesten i fjor pga ormen[&o]

Gjett hva jeg drømte om i natt...

Jo da ble bitt jeg av en slange..... uhhuuuu

Usj denne fobien er noe dritt... Tror det gikk bra i drømmen men husker ikke slutten...

Back
Topp