Trenger reisetips!!

L91

Andre møte med forumet
Vi vil reise til syden i mai, men hvet ikke hvor vi skal bestille. Jenta vår er 7 mnd da, og vi ønsker å reise en plass det er stabilt vær,ikke så lang flytur, barnevennlig og en del ting som skjer. ( Shopping, masse resturanter og andre serverdigheter)

Plassene vi har tenkt på er Gran Canaria eller Kreta, men jeg vet ikke om varmen er komt til Kreta i mai? Og hvor på Gran Canaria finner jeg det jeg er ute etter?

Har du noen erfaringer å komme med? emoticon

Hei, jeg har ikke så mye ferietips å komme med, bare det at det tar mellom 5 og 6 timer med fly ned til Gran Canaria :-/
Jeg og min mamma var i Alcudia, Mallorca ett år, i midten av Mai og det var kjempe fint! Det er mange år siden nå, men har veldig lyst til å reise dit selv med min egen, lille familie :-) Husker ikke helt reisetiden dit desverre...

Var på kreta i mai for to år siden, da var det mellom 20-25 grader. synns det var litt for kaldt. i juni var det mye bedre, ca 30 og kanskje mer noen dager.

Hei! Jeg har aldri vært på Kreta, men kunne gjerne tenkt meg å ta en tur dit. Har du sett dette innlegget: Tekst om tur til Kreta med baby  Er riktignok litt gammelt, men kanskje interessant likevel? 
Ellers fant jeg noe annet som kanskje kan være interessant å sjekke ut! Det er også i Chania, som det står om i teksten over. Et tilbud hvor man får åtte netter på hotell for to personer til en veldig godt pris, og i tillegg kan dra i mai! Ser at man må være rask hvis man vil ha det, men jaja, som sagt, det er et bra tilbud! Smaragdi i Chania

:) Nå vil jeg også på tur! 

Jeg har vært på Kreta i tidlig mai, og vi hadde rundt 30 grader hver dag, helt perfekt!
Men personlig tror jeg at jeg ville valgt Mallorca med tanke på reisetiden, er ihvertfall en time mindre med fly. Og det er gjerne den siste timen som er verst når du reiser med barn.

Tror klimaet på Kreta og mallorca er noenlunde det samme :)

Vi var i Kypros i mai med vår lille mann. Flyturen var ca 4-4 1/2 time. Det var godt og varmt. Det var kanskje ikke så mye å finne på for en baby på sju måneder, men vi koste oss i bassenget på hoteller, og det likte veslegutten vår veldig godt ihvertfall..            

Back
Topp