Trenger raskt svar!! Hjelp

~Pippi Lang Pupp~

Glad i forumet
Sitter i telefonkø til legevakten. Jenta mi kom hjem fra barnehagen i dag, med iskalde, veldig hovne hender! Litt rødprikkete også. Tenkte at det var fordi hun nekter og bruke hansker ute og det var veldig kaldt i dag. Hevelsen gikk ned etter en stund, og hun reagerte ikke at jeg klemte på hendene. Virket ikke som hun hadde vondt. Men så ringte jeg min mor, for og høre om hun visste hva dette kunne være. Hun sa at det eneste hun hadde hørt om hovne, rødprikkete hender var MUNN OG KLOVSYKE! [&o] Var nede og sjekket henne nå, og jeg syns hendene hennes var hovne igjen [&o] Hun begynte og gråte fordi jeg halvveis vekket henne, så jeg fikk ikke sett ordentlig om de var rødprikkete, og som sagt venter jeg i skrivende stund på og komme igjennom til legevakten. For nå er jeg bekymret [:(] Noen som aner noe om dette, eller har opplevd noe av det samme? [:(]
 
sory jeg vet ikke. men dytter gjerne litt opp så tråden holder seg på toppen......
 
man blir gjerne sånn hvis man leker ute og ikke har på hansker eller votter... skal gå over av seg selv.. men er jo fint og få d sjekka opp da:D lykke til
 
Da har jeg snakket med legevakten og det er sannsynligvis hånd, fot og munnsyke. Dakars jenta mi [:(] Hvis det utvikler seg kan hun få blemmer i på kroppen og i munnen, som gjør det smertefullt og spise og drikke [:(]
Dette er typisk for barnehagebarn på denne tiden av året, og kommer av dårlig håndhygiene, mellom bleieskift [:(] Ingen behandling, og som regel ufarlig. Hun har bare vært i barnehagen en uke, så hvis hun må være hjemme en uke nå, så blir det jo som en ny innkjøringsperiode. Stakkars, hun blir vel helt forvirret [:(] 
 
ORIGINAL: MorraTeFreja

ORIGINAL: ~Pippi Lang Pupp~

Da har jeg snakket med legevakten og det er sannsynligvis hånd, fot og munnsyke. Dakars jenta mi [:(] Hvis det utvikler seg kan hun få blemmer i på kroppen og i munnen, som gjør det smertefullt og spise og drikke [:(]
Dette er typisk for barnehagebarn på denne tiden av året, og kommer av dårlig håndhygiene, mellom bleieskift [:(] Ingen behandling, og som regel ufarlig. Hun har bare vært i barnehagen en uke, så hvis hun må være hjemme en uke nå, så blir det jo som en ny innkjøringsperiode. Stakkars, hun blir vel helt forvirret [:(] 


I innlegget mitt over kan du lese om den sykdommen, den blir ofte feilaktig tatt for å være munn- og klovsyke, noe som ikke rammer mennesker....

 
Så innlegget ditt etter og ha postet. Takk [:)] 
 
Eldste sønnen vår hadde dette for en del år siden. Han hadde vondt under føttene, for han fikk blemmer der, men det gikk fort over. Kan ikke huske noe annet i alle fall[:D]
 
God bedring i alle fall
 
Er ikke noe farlig...
Dattern min hadde det for noen år siden og det eneste hun hadde var et par blemmer i munnen..
Var en plutselig epidemi som gikk i barnehagen..
Barnehagepersonell vasker seg mellom bleieskift og i barnehagen der dattern min gikk og sønnen min går,bruker de hansker under bleieskift.
Varierer hvor stort utbrudd barna får.
 
uffda!!
 
stakkar liten! håper det ikke er så gale som det ser ut så..
god bedring [:)]
 
Jeg bare lurte, hun gjor ingen tegn til at det var vondt eller noe sånn?
For min mor har en kulde sykdom, hun tåler ikke kaldt og da blir hun hoven og rød prikkete, men det svirr/brenner da hun blir så kald. Det er en sykdom som man kan både få innvendig og utvendig.. Ikke for å skremme deg men det var bare en ting jeg kom på da jeg leste innlegget ditt og husket på da mor min får sånn. Den er veldig skjelden sykdom..
Tenkte bare kunne si en annen ting det kunne være og at andre er også ops på at det er en slik sykdom..
Men tror det er nok det legevakten mente og de andre[;)]
Håper hun er mye bedre i morgen! [;)]
 
 
 
Tassen hadde denne sykdommen nå for to mnd siden. Hadde blemmer inni henda, under bena, rundt munnen og masse i lysken. Vet ikke om han hadde det i munnen, for jeg fikk aldri sett der.... Men han spiste ingen ting nesten mens det sto på, så mulig han hadde det.
 
Leste masse om den på nettet, men tok han aldri til legen. Holdt han hjemme i et par tre dager inntil blemmene begynte å tørke inn. Tok et par uker så var alt vekk[:)]
 
Trur ikke han følte seg så veldig plaget av dette, han har hvertfall hatt sykdommer som har plaget han mye mer.
 
God bedring til snuppa di da[:)]
 
Back
Topp