Trenger råd..

Lunaluu

Gift med forumet
I løpet av de siste ukene, så har kvalmen så og si avtatt helt og formen er bra ellers. Problemet er at jeg jobber bare kveld. Det vil si 16-21.. Og det er sånn at jeg rett og slett guer meg til å dra på jobb, for jeg blir så utrolig sliten av å være der. Jeg jobber i en dagligvarebutikk, så det er ikke så innmari krevende oppgaver, men jeg blir ofte ør i hodet og skikkelig svett. Det har jo med graviditeten å gjøre, men trodde ikke det skulle være så slitsomt.. Plages også med en dundrende hodepine når jeg er på jobb.. Noen som har noen råd om hva jeg skal gjøre? Har tidligere vært både aktivt sykemeldt og fullt sykemeldt pga kvalmen, så det frister lite å sykmelde seg igjen[&:]

hvis du ikke har tenkt å sykemelde dg igen så er d vel vanskeli å omme me råd.. du kan jo få kutte litt tidligere? Sånn at du ikke jobber så mye kvelder? Det skal ikke være noe problem å få sykemelding pga d.. gjorde d siste jeg var gravid. Da ble kveldsvaktene mine heller til dagvakter. [;)] Du trenger ikke jobbe mindre, bare endre vaktene. Altså at din sjef setter deg på andre vakter. Men først må du få d anbeaflt skiftelig fra lege.

er ikke sunt å jobbe kveld/ og eller natt når man er gravid.

Skal snakke med legen min om det, så får vi se hva hun sier.. Det er veldig liten mulighet for å få bytta sånn at jeg får på dagtid, det har vi snakka om tidligere. Men jeg skal høre litt, så får vi se[:)]

ORIGINAL: tihii89

Skal snakke med legen min om det, så får vi se hva hun sier.. Det er veldig liten mulighet for å få bytta sånn at jeg får på dagtid, det har vi snakka om tidligere. Men jeg skal høre litt, så får vi se[:)]

d er jo snakk om tilrettelegging. Hvis ike arbeidsgiver kan tilrettelegge, så må du jo nesten sykemelde deg. Det at de kan putte deg på dag istedenfor kveld er jo noe de tjener på, for da slipper du å sykemelde deg. Kan de ikke...jaja.. da gjør du d som er best for deg. [:)]

Back
Topp