Trenger råd!!

EdonaBigMama

Forumet er livet
Jeg har nettopp fått skoleplass, men vi har enda ikke funnet dagmamma eller barnehageplass til sønnen min. Fikk mail av læreren min nå som vet om situasjonen min, men hu sier at jeg må komme på skolen for å beholde plassen min. Dumt sagt, når hun vet veldig godt at jeg ikke kan før jeg har dagmamma. Sist gang jeg gikk på skole, men ikke kunne komme, så gjorde jeg bare leksene hjemme. Fikk permisjon pga gravidititen.

Vet noen om jeg kan ta permisjon nå, selv om jeg ikke har vært på skolen enda, men har skoleplass?
Har 2 gyldige grunner, det er bekkenløsning, kvalme og tretthet. Andre er at sønnen min enda ikke har fått dagamma eller barnehageplass.

Hva syns dere jeg skal gjøre? Vi trenger stipendet liksom.

Aner ikke jeg altså men dytter for deg[:)]

Jeg syns da at vis du ikke er i stand eller har mulighet til og gå dette skoleåret, så burde du nok heller slutte og spare året til neste år kanskje..:)

Ja, så jeg kan få legeerklæring og være borte fra skolen, selv om jeg ikke har vært der enda? For da kan de jo ikke si noe, jeg kan ikke miste plassen min fordi jeg er syk?

ORIGINAL: EdonaLarsen

Ja, så jeg kan få legeerklæring og være borte fra skolen, selv om jeg ikke har vært der enda? For da kan de jo ikke si noe, jeg kan ikke miste plassen min fordi jeg er syk?

Møtte du ikke opp første dagen engang?

hva slags skole dreier det seg om?

da jeg begynte på universitetet her i fjor fikk vi beskjed om at vi kunne være borte første dag under opprop, men vi måtte ha gyldig grunn og sikkert legeerklæring - i tillegg til at vi måtte melde fra på forhånd, ellers ble plassen gitt til noen annen..

Jeg fikk ikke plassen før i forrige uke, jeg hadde jo møtt opp første dagen hvis jeg kom inn før skolestart.
Men hvis jeg får legeerklæring, så kan de ikke mase på meg? Da har jeg jo skoleplassen uten at andre kan ta den, for legeerklæring er jo gyldig grunn til å være hjemme.

Jeg har sjekket overalt, det er KUN 2 i Buskerud jeg vet om som kan være dagmamma. Begge er et stykke unna, og ikke den veien mannen min skal når han skal på kurs og jobb. Sist jeg fikk på skole, så fikk venninna mi ta siste halvår om igjen året etter, fordi hun hadde kyssesyken i 6 første mnd. De sa at du kan ta 'permisjon' bare hvis du er for syk til å gå på skole eller syk i graviditeten. Jeg har jo rett til stipend osv, og har fortsatt ungdomsrett, så jeg lurer ikke til meg noe. Men, at jeg fikk skoleplass kom i siste liten, det var liten sjanse for at jeg kunne få plass i det hele tatt.

Back
Topp