Trenger råd!

Jente mamma

Forelsket i forumet
Før var snuppa kjempe flink å legge seg om kveldene..la henne i sengen i 8tiden og hun sovnet av seg selv[:D] men for 2 og en halv mnd. siden flyttet vi hjem til foreldrene mine fordi vi holder på å bygge på og pusse opp huset. da begynte hun gradvis og tulle når hun skulle legge seg...for en uke siden flyttet vi hjem og bor nå i kjeller leiliheten menst vi jobber med 1 og 2 etasje..og snuppa er helt umulig å legge, hun nekter å sove i sin egen seng og å sovne før kl.12 er tabu for henne[:o] d ender alltid opp med at hun sovner i vår seng og sover urolig hele natten.sambo og jeg er veldi sliten av å ikke få sove på natten å det å ikke få ha en kveld i lag bare jeg og han.

Ferbers metoden funker dårlig fordi akrobaten vår klarer å komme seg ut av sengen når hun blir sint og desperat etter å få kome til oss.

Noen tips til hvordan vi kan få inn leggerutiner i gjen?

kanskje hun føler seg utrygg på en måte??
at hun hadde gjort seg vant med å ligge "der hun lå"???

vet ikke helt, men håper det bedrer seg snart da!!

ja, har tenkt det samme, og at det forhåpentligvis går seg til med tiden.

Hei!
Har langt ifra noen "eksemplar-unge" å brife med, når det gjelder søvn. Har bare noen tips..

Da vi flyttet henne fra vårt rom, til hennes eget, lekte vi oppi sengen hennes på det nye rommet på dagtid, slik at hun var kjent med omgivelsene..

Ha henne i en nattpose som sitter fast i sengen, slik at hun ikke kan klatre?

Jeg vet ikke.. er ganske rådvill selv. Har nettopp begynt å lese søvn-boka som det ble reklamert for på Go Morgen Norge. Håper på litt lærdom derifra [;)]

Ja, jeg har absolutt trua på dn soveboka som var på Go' morgen Norge!
Eliasen vår var sånn som på d verste våkna annakvar time. Men etter at vi fulgte nokre av råda der so he han blitt reine prakteksemplare[:)]
I dn boka finner du råd for unger fra 0 til 8 år som ikke vil sove. Men husker at ho Karin Naphaug, som forfatteren heter, var på nettprat på tv2 sidene etter programmet. Der la ho ut mobilnr sitt som man kunne ringe dersom man trengte råd og tips utover d som sto i boka...

Ka het boka igjen? Huske det ikkje, sku gjerne bestilt den :)

ORIGINAL: Amalies Mamma

Før var snuppa kjempe flink å legge seg om kveldene..la henne i sengen i 8tiden og hun sovnet av seg selv[:D] men for 2 og en halv mnd. siden flyttet vi hjem til foreldrene mine fordi vi holder på å bygge på og pusse opp huset. da begynte hun gradvis og tulle når hun skulle legge seg...for en uke siden flyttet vi hjem og bor nå i kjeller leiliheten menst vi jobber med 1 og 2 etasje..og snuppa er helt umulig å legge, hun nekter å sove i sin egen seng og å sovne før kl.12 er tabu for henne[:o] d ender alltid opp med at hun sovner i vår seng og sover urolig hele natten.sambo og jeg er veldi sliten av å ikke få sove på natten å det å ikke få ha en kveld i lag bare jeg og han.

Ferbers metoden funker dårlig fordi akrobaten vår klarer å komme seg ut av sengen når hun blir sint og desperat etter å få kome til oss.

Noen tips til hvordan vi kan få inn leggerutiner i gjen?

akkurat sånn har vi det og!
har aldri tidligare hatt problem med å legge Thea (selfølgelig har det vert daga innimellom som har vert litt vansklige,men ikkje over lengre perioda)
Vi pleide å legge ho i 8 tida, da la eg ho i senga, sang til ho og gikk ut og ho sovna.

Men nå e det blitt et mareritt å legge ho, begynnte for ca 3 veke sia!
Blir heilt hysterisk når vi går inn på soverommet og hyyylgrine!
Trur ho har grene meir dei siste tre vekene enn ho har tilsammen sia ho var født
(vi har hatt ei jente som har grene veldig lite)
Klokka blir ofte 11 før vi klare å roe ho, eller ho e så sliten av ho ikkje klare å holde seg våken lenger!
I tillegg våkna ho ofte midt på natta og e lys våken og vil ikkje sove igjen!

Vi e heilt utslitte her vi og.. blir heilt fortvila!

Kan ikkje gi nåke gode råd sia vi slite med det samme,
men håpe det ordna seg!!!

Little Jo
Ka het boka igjen? Huske det ikkje, sku gjerne bestilt den :)

Den heite: Sov godt! Søvnoppskrifter for barn mellom 0-8år av Karin Naphaug[:)]

Takk! [:D][:D]
Trur kanskje det er seperasjonsangst de har?? Høres jo litt sånn ut.. Har mistanke om at det er det vi også har gått igjennom. Men jeg sitter med han hele tiden - for å skape tillit rett og slett.. Trur han blir mer trygg av det enn å skrike seg i søvn ved en ferber. Forskjellige metoder til forskjellige barn!

Back
Topp