Trenger råd..

TinaMor1

Blir kjent med forumet
:crybaby2Hei dere.. Jeg har en litt tung dag og trenger råd.. ønsker ikke snakke med venner og familie om dette.. hvertfall ikke nå…

Greia er… jeg og min samboer har planlagt baby en stund nå og gleder oss veldig over at jeg nå er gravid. Han har vært mest på når det kommer til planlegging av barn da jeg har to fra før av og han har ingen.
Nå fant jeg nettopp ut at han har vært utro… og han unnskylder det med at han trengte oppmerksomhet fordi jeg er så fraværende pga kvalme etc… jeg er helt knust og vet ikke om jeg vil fortsette dette eller ikke.. :crybaby2

Herlighet!
Først og fremst, stoooor klem til deg ❤️ dette er helt grusomt! Nå raser nok alle slags tanker gjennom hodet ditt. Hvor langt er du på vei? Min første tanke er at han er svak og gir lite rom for tilgivelse/tillit igjen når han kommer med en unnskyldning. Føler dette viser at dette er noe han lett kan gjøre igjen. Hvordan fant du dette ut? Er det han selv som har informert deg, eller har du funnet ut dette selv? Er det kun sex, eller er det en kontakt han har bygget med en annen?

Jeg har nulltoleranse for utroskap, men det er så vanskelig når det er barn involvert. Enda verre når du er gravid og dette er noe dere har planlagt.
Ring familievernkontoret og be om time, forhåpentligvis kan de ta dere inn med en gang.

Hei :Heartred Dette må være utrolig vondt å stå i. Skjønner godt at du ikke ønsker å diskutere utroskapet med nære venner og familie.

Om du ønsker min mening, syns jeg det er viktig å respektere seg selv i et parforhold, og utroskap er ikke noe jeg personlig ville klart å tilgi, spesielt ikke i en slik sårbar situasjon.

Om det er et alternativ for deg å tilgi han, bør du stille deg spørsmål som «om han får for lite oppmerksomhet nå, kommer han til å gjøre det igjen ved neste anledning?» småbarnsfasen er jo heller ikke en tid man får massevis av intimitet og oppmerksomhet. Kommer du til å klare å stole på han fremover? Kommer du til å føle at du MÅ gi han tilstrekkelig oppmerksomhet og at det er ditt ansvar at han ikke finner «oppmerksomhet» hos noen andre?

Det er nok «lettere sagt enn gjort» å si at man ikke tolererer utroskap, og det er uansett en vanskelig avgjørelse å ta. Personlig hadde jeg ikke klart å få tvilen ut av hodet, og vet at det hadde plaget meg i lang tid hvis jeg hadde gått med på å tilgi.

Du fortjener bedre enn dette, og jeg er sikker på at venner og familie har forståelse for din avgjørelse :love2

Beklager hvis dette ble en for brutal tilbakemelding, det er kun basert på egne erfaringer og hva jeg ville hørt fra mine venninner om de skulle gitt meg råd.

Dette vet ingen hyggelig lesning, og jeg får innmari vondt av deg!

Min første tanke er at det er veldig egoistisk når du bærer deres felles barn - som krever sitt og at han igjen bruker det som en unnskyldning. Det virker på en måte som st han rettferdiggjør handlingen sin og legger skylden på deg. Det er IKKE greit.

Nå kjenner jeg han ikke og vet heller ikke noe om deres relasjon, men jeg ville tenkt meg godt om. Uansett hva du velger så er det ikke feil, men du må velge det som er mest rett og best for deg!

Kan tenke meg det er veldig vanskelig å finne ut av hva som er det beste akkurat nå mtp at følelser er forhøyet generelt i et svangerskap.

Sender deg mange styrke klemmer❤️

Herlighet!
Først og fremst, stoooor klem til deg ❤️ dette er helt grusomt! Nå raser nok alle slags tanker gjennom hodet ditt. Hvor langt er du på vei? Min første tanke er at han er svak og gir lite rom for tilgivelse/tillit igjen når han kommer med en unnskyldning. Føler dette viser at dette er noe han lett kan gjøre igjen. Hvordan fant du dette ut? Er det han selv som har informert deg, eller har du funnet ut dette selv? Er det kun sex, eller er det en kontakt han har bygget med en annen?

Jeg har nulltoleranse for utroskap, men det er så vanskelig når det er barn involvert. Enda verre når du er gravid og dette er noe dere har planlagt.
Ring familievernkontoret og be om time, forhåpentligvis kan de ta dere inn med en gang.
Jeg er 7 uker på vei.. fant det ut ved å se på telefonen hans.. fikk en uggen følelse og den lå å plinget.. der har han skrevet med en dame og kaller henne for kjæresten sin og etc.. hun sier til meg at det ikke har skjedd noe fysisk og at hun trekker seg unna.. men poenget er jo at jeg ikke vet om jeg kan stole på han.. han virker oppriktig veldig lei seg og hat lagt seg helt flat.. vet ikke om jeg orker å gå igjennom en unge til alene slik jeg gjorde med mine to andre..

Det som er så vondt er at vi har planlagt og snakket så mye om dette.. om hvor hardt det kommer til å bli og han har vært så bastant på at vi skal klare det og han ikke kommer til å gå noen vei etc etc.. så gjør han dette!!! Hadde virkelig ikke trodd det om han

Nei uff, dette var fryktelig vondt å lese! Sender deg de aller største klemmene :Heartpink

Først av alt: for en virkelig elendig unnskyldning! Blir ordentlig provosert på dine vegne. Er i slike stunder man skal støtte partneren sin mer enn noensinne, ikke det motsatte. Ville tatt en ordentlig samtale med ham for å finne ut om han bare forsnakket seg på en dum måte, eller om han oppriktig mener at det var en god unnskyldning for handlingene sine. For om han gjør det, da ville jeg personlig slitt utrolig mye med å tilgi ham.

Vanskelig å komme med noen gode råd i en slik vanskelig situasjon :Heartpink Men jeg ville latt meg selv gå igjennom alle følelsene noen dager, før jeg hadde tatt noen endelige avgjørelser. Og jeg håper du etterhvert har noen i livet ditt du føler du kan snakke med om dette og få støtte fra også:Heartpink

Jeg er 7 uker på vei.. fant det ut ved å se på telefonen hans.. fikk en uggen følelse og den lå å plinget.. der har han skrevet med en dame og kaller henne for kjæresten sin og etc.. hun sier til meg at det ikke har skjedd noe fysisk og at hun trekker seg unna.. men poenget er jo at jeg ikke vet om jeg kan stole på han.. han virker oppriktig veldig lei seg og hat lagt seg helt flat.. vet ikke om jeg orker å gå igjennom en unge til alene slik jeg gjorde med mine to andre..

Det som er så vondt er at vi har planlagt og snakket så mye om dette.. om hvor hardt det kommer til å bli og han har vært så bastant på at vi skal klare det og han ikke kommer til å gå noen vei etc etc.. så gjør han dette!!! Hadde virkelig ikke trodd det om han
Uff så vondt…
Men dette må da ha pågått over lang tid, når han allerede kaller henne for kjæresten sin på telefonen. Hvor lenge hadde dette fortsatt hvis du ikke hadde sett på telefonen hans, og hvor langt hadde han da latt den relasjonen utvikle seg?

Utrolig sårende og skuffende spesielt når dere har snakket så mye om dette og han har gitt deg sitt ord på at dette skal dere gå gjennom sammen. Tillit blir vanskelig når det var «så lite» som skulle til for at han valgte å være utro nå. Småbarnsfasen er heller ikke en tid der man nødvendigvis har så mye overskudd til intimitet.

Visste hun andre at dere to er sammen, eller har han utgitt seg for å være singel?

:crybaby2Hei dere.. Jeg har en litt tung dag og trenger råd.. ønsker ikke snakke med venner og familie om dette.. hvertfall ikke nå…

Greia er… jeg og min samboer har planlagt baby en stund nå og gleder oss veldig over at jeg nå er gravid. Han har vært mest på når det kommer til planlegging av barn da jeg har to fra før av og han har ingen.
Nå fant jeg nettopp ut at han har vært utro… og han unnskylder det med at han trengte oppmerksomhet fordi jeg er så fraværende pga kvalme etc… jeg er helt knust og vet ikke om jeg vil fortsette dette eller ikke.. :crybaby2
Herregud for en forferdelig problemstilling å stå i! Jeg ville krevd at dere dro i parterapi så dere kan jobbe med hvorfor dette i det hele tatt skjedde og hvordan du skal kunne stole på han igjen.

Uff så vondt…
Men dette må da ha pågått over lang tid, når han allerede kaller henne for kjæresten sin på telefonen. Hvor lenge hadde dette fortsatt hvis du ikke hadde sett på telefonen hans, og hvor langt hadde han da latt den relasjonen utvikle seg?

Utrolig sårende og skuffende spesielt når dere har snakket så mye om dette og han har gitt deg sitt ord på at dette skal dere gå gjennom sammen. Tillit blir vanskelig når det var «så lite» som skulle til for at han valgte å være utro nå. Småbarnsfasen er heller ikke en tid der man nødvendigvis har så mye overskudd til intimitet.
Det har ikke pågått lenge, han møtte henne for 14 dager siden og han skrev det kun for å flørte / få oppmerksomheten hennes. Noe som er helt HØL I HUET!! Men hva vet jeg om dette har skjedd med andre..

Last edited:
Hei! For en utrolig vond situasjon du er i, sender deg virtuelle styrkeklemmer.

Er vanskelig å gi den konkrete råd, når jeg vet så lite om deg og din situasjon. Jeg var gjennom noe lignende for et år siden. Vi holdt på å prøve og bli gravid, da jeg oppdaget at han hadde vært utro (men var ikke blitt gravid enda). Det var følelser for en kollega, som hadde gått så langt som et kyss. Det var også jeg som fant ut av det selv, og ikke han som tilsto.

Det kan være vanskelig å vite helt hva som er det riktige nå, for jeg ser for meg at du er i krise. Så rådet mitt ville kanskje vært å ikke gjøre noe forhastet. Jeg var helt sikker på at det skulle bli slutt mellom oss (vi har et felles barn fra før). Men på grunn av anger og anstrengelse som min partner viste i etterkant, endret jeg sakte mening.

Vi jobbet med oss selv som individer og som par, gikk både i individuell terapi og hos familievernkontoret, og meldte oss på samlivskurs. Tilliten kan ikke bygges tilbake på en dag, men det er mulig å få den tilbake. Jeg opplever at vi har er bedre forhold nå, enn vi hadde før, med mer åpenhet og bedre kommunikasjon (og jeg er nå 9 uker på vei). Men for meg var det viktigste at han viste til meg at han ville dette, og ville ha meg.

Det kan hende (uten at det er en unnskyldning, for det finnes ingen unnskyldning for å såre den man elsker på verst mulig tenkelig måte), men det kan hende flørten har oppstått som en reaksjon til det å skulle bli far for første gang. Redsel, usikkerhet, følelsen av at det gamle livet er «forbi». Kanskje til og med ubevisst. Hvis det gir mening… for unnskyldningen hans er syltynn!

Masse lykke til i en umulig situasjon. <3

Hører til i april-gruppen, men ville svare deg allikevel, da jeg har opplevd det samme! For det første, forferdelig vondt! Ingen fortjener å oppleve det enorme sviket, og i alle fall ikke som gravid og sårbar!
For det andre, det er så utrolig stygt å skylde på deg/svangerskapet! Min eks gjorde akkurat det samme. Han fikk mange sjanser, og hver gang han var utro var det «min feil». Enten var jeg for sliten, for syk, for lei meg osv. Han brukte det mot meg at jeg ble lei meg av hans utroskap, og brukte det som en unnskyldning for å være utro igjen.

Jeg kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men du fortjener bedre enn dette, og en mann som ikke takler at kjæresten hans er dårlig fordi hun bærer barnet hans, er bare patetisk.

Sender deg en god klem. :Heartred Send gjerne pm hvis du trenger noen å prate med.

Back
Topp