Trenger Råd

Lolo92

Forelsket i forumet
Jeg har vært sykemeldt i snart to måneder grunnet kvalme. Har de siste dagene endelig blitt litt bedre og vurderer å friskmelde meg fra sykemeldingen og begynne på jobb igjen. Men så har jeg tatt ut ferie på neste torsdag og jeg reiser da utenlands. Hva ville dere gjort? Gått tilbake på jobb i 3 dager før avreise, eller gått ut sykemeldingen som er over rett før avreise? Føler det blir så dumt å reise rett etter sykemeldingen er over også? Innspill? For ikke å snakke om samvittigheten av å være hjemme når formen begynner å bli bedre.

Jeg hadde ikke gått tilbake til jobb, hva om de 3 dagene gjør at du blir dårlig igjen..? Jeg er også sykemeldt pga kvalme, og hadde ikke tatt sjansen på å komme tilbake i full jobb med engang, skal begynne i mindre stilling når jeg skal tilbake, tar ikke sjansen på tilbakefall

Jeg ville brukt dagene på å ha en margin. Det er stor forskjell på å jobbe og å være hjemme, og før du veit ordet av det har du gått på en smell. Og det vil du jo ikke :)

Enig med de før meg her... Det er fryktelig lett å gå på en smell! Man føler seg så fin hjemme og så kommer man på jobb og faller helt sammen[emoji53] Det er det ikke verdt 3 dager før ferie!

Enig med de over! 3 dager er ikke mye for jobben men kan være mye for deg.. Ferien er nå planlagt uansett. Klarer du den uten problemer så blir det jo ekstra godt å komme tilbake til jobb etterpå.

Hvorfor ikke prøve? Hvis du beholder sykemeldingen så taper du jo ingenting og kam feks jobbe kortere dager. Da får du jo testet om det går greit å jobbe.

Jeg hadde ikke gått tilbake til jobb, hva om de 3 dagene gjør at du blir dårlig igjen..? Jeg er også sykemeldt pga kvalme, og hadde ikke tatt sjansen på å komme tilbake i full jobb med engang, skal begynne i mindre stilling når jeg skal tilbake, tar ikke sjansen på tilbakefall

Signerer denne! Selv sykemeldt av samme årsak, men nå tilbake i 50%. Ville personlig ha droppet full jobb de dagene, dratt på ferie og nyte tiden uten dårlig samvittighet :)

For å legge til: gikk selv på den smellen hvor jeg prøvde meg med fulle dager, gikk ikke så bra :p

Back
Topp